BigB00
Posiadacz elektryka
Największy na świecie w pełni elektryczny prom, jaki dotąd wszedł do służby, będzie pływał w Norwegii. Bastø Electric jest pierwszym z trzech promów o napędzie bateryjnym, obsługiwanych przez firmę żeglugową Bastø Fosen.
Bastø Electric ma 139,2 metra długości i 21 metrów szerokości, został zbudowany przez turecką stocznię Sefine i może pomieścić 600 pasażerów i 200 samochodów osobowych lub 24 ciężarówki i może poruszać się z prędkością do 13 węzłów (15 mil/h lub 24 km/h). Będzie obsługiwać najbardziej ruchliwą norweską trasę promową, około 10,5 km (5,67 mil morskich), między Horten i Moss, przez fiord Oslo. Baterie i systemy szybkiego ładowania dla wszystkich trzech promów dostarcza Siemens Energy z fabryki akumulatorów w Trondheim. Bastø Electric korzysta z akumulatorów o pojemności 4,3 MWh. Według firmy przewozowej system szybkiego ładowania ma moc 9 MW.
insideevs.com
Bastø Electric ma 139,2 metra długości i 21 metrów szerokości, został zbudowany przez turecką stocznię Sefine i może pomieścić 600 pasażerów i 200 samochodów osobowych lub 24 ciężarówki i może poruszać się z prędkością do 13 węzłów (15 mil/h lub 24 km/h). Będzie obsługiwać najbardziej ruchliwą norweską trasę promową, około 10,5 km (5,67 mil morskich), między Horten i Moss, przez fiord Oslo. Baterie i systemy szybkiego ładowania dla wszystkich trzech promów dostarcza Siemens Energy z fabryki akumulatorów w Trondheim. Bastø Electric korzysta z akumulatorów o pojemności 4,3 MWh. Według firmy przewozowej system szybkiego ładowania ma moc 9 MW.

World’s Longest Electric Ferry Now Operational In Norway
It was built in Turkey, but it will serve Norway’s busiest ferry connection.
