NaszeAuto = koniec rabatów

Ev3

Pionier e-mobilności
Czy tylko ja widzę, że wraz z odpaleniem programu 3 lutego wszystkie salony wycofały tak duże zniżki jakie były jeszcze w styczniu 2025?
Raczej powyprzedawały się roczniki 2024 i starsze.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Raczej powyprzedawały się roczniki 2024 i starsze.
:D Cóż za traf.
Nie mogły się sprzedać cały rok, aż tu nagle wszystkie wyprzedały się przed dofinansowaniem :)
 

umcus

Pionier e-mobilności
Przypadek, na pewno. Tylko jedna rzecz nie pasuje do teorii, to w większości były już pojazdy zarejestrowane, więc nie kwalifikujące się do NaszEauto. To powoduje, że np. takie ID7 z 2025 z rabatem 40k po dołożeniu dotacji wychodziło raptem 10 k drożej od starszego rocznika. I albo się faktycznie posprzedawały albo dealerzy teraz myślą jak ugryźć temat ;)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
:D Cóż za traf.
Nie mogły się sprzedać cały rok, aż tu nagle wszystkie wyprzedały się przed dofinansowaniem :)
Sprzedały się wtedy, gdy dostały solidne rabaty.
Na tym polega wyprzedaż rocznika i istnieje od kilkudziesięciu lat.
Poza okresem pandemii rok w rok tak to właśnie wygląda - najlepsze zakupy są w końcówce roku i na początku kolejnego, tak długo, aż zapas się nie wyczerpie.

Jest też szansa, że akurat elektryki mogły po prostu zostać porezerwowane już z nadzieją na otrzymanie dotacji.
 

nabrU

Moderator

SokolEV

Posiadacz elektryka
Myślę, że to kilka czynników. Same dotacje oczywiście wpływają negatywnie na cenę, ale to nie znaczy, że jak dotacja jest 30k, to bez dotacji samochód byłby 30k tańszy.

Na starym programie niektóre samochody miały trochę sztucznie zaniżoną cenę, żeby się w limicie zmieścić. W nowym programie limit jest wyższy, więc te auta w okolicy 225k/250k mogą cenowo trochę wzrosnąć (i te poniżej być może też), ale z kolei auta droższe trochę zejdą z ceny, bo jaki jest sens sprzedawać auto za 280-290k, jeśli można sprzedać za 276,75k i mieć dużo lepszą finalną cenę dla odbiorcy, a co za tym idzie dużo wyższe zainteresowanie.

Inna sprawa, to wymaganie sprzedaży EV jest chyba w kontekście roku, więc jak rok się skończył, to chwilowo parcia na sprzedaż EV nie ma. Można zejść z rabatów i poczekać jak się sytuacja będzie rozwijać. Dopiero jeśli się okaże, że zainteresowanie z mniejszymi rabatami jest jednak zbyt małe, to pewnie pojawią się większe rabaty.
 
Top