krzyss

Pionier e-mobilności
Dlaczego ma dobić rynek bev?
No bo wszyscy liczyli ze w tym roku wzrosnie sprzedaz. A jak tylko JDG i prywatni beda mogli kupic z dotacja to nie wierze zeby sprzedalo sie wiecej niz 10-20k samochodow. Oddamy pieniadze do Unii z powodu braku ich wydatkowania.
 

solik

Pionier e-mobilności
W sensie sugerujecie ze wiekszosc osob ma spolki i tylko tacy brali elektryki? Wg statystyk wiekszosc firm to JDG

raczej na JDG nie decyduja sie osoby z minimalna a nawet srednia krajowa
 

krzyss

Pionier e-mobilności
W sensie sugerujecie ze wiekszosc osob ma spolki i tylko tacy brali elektryki? Wg statystyk wiekszosc firm to JDG

raczej na JDG nie decyduja sie osoby z minimalna a nawet srednia krajowa
A gdzie jest statystyka tych zakupionych poprzednio elektrykow z doplatami ?
Chetnie sie z nia zapoznam. Ale zobacz tu po forum czy po FB, sporo jest wpisow ze a to jego zoo nie moze wziac, ja tez nie moge na S.C (jeszcze bede potwierdzal).

Bo to ze duzo JDG jest tu na forum i oni opisuja swoje auta to wiem. Jednak jest troche firm ktore kupowalo po 10-20 aut EV dla pracownikow. Oni brali w wypozyczenia a teraz nie beda mieli doplaty. Ale zobaczymy jak to bedzie.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Nie znam zapisów KPO, więc sobie pofantazjuję. Być może specjalnie ograniczono program, żeby właśnie pozostały środki niewykorzystane, na które ktoś z ministerstwa ma już pomysł? Być może na infrastrukturę, a może da się w ogóle ich przeznaczenie zmienić. Bo że w ciągu pół roku chcieliby rękoma JDG i osób fizycznych zakupić wg ich obliczeń (absurdalnych, bo zakładających przeciętną wysokość dotacji w kwocie 40 kpln) 40 000 aut, a realnie pewnie bliżej 50 000 (zakładając średnią dotację 31-32 kpln) to jest pewne, że to się nie stanie. Jeśli na 10/2024 wszystkich EV było niecałe 76 tys, a w całym 2024 zarejestrowano ok 20-22 tys szt, to średnio to widzę. Jest też możliwość, że pod koniec roku, jak zobaczą, ze excel się nie spina, zmienią zasady programu.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie znam zapisów KPO, więc sobie pofantazjuję. Być może specjalnie ograniczono program, żeby właśnie pozostały środki niewykorzystane, na które ktoś z ministerstwa ma już pomysł? Być może na infrastrukturę, a może da się w ogóle ich przeznaczenie zmienić. Bo że w ciągu pół roku chcieliby rękoma JDG i osób fizycznych zakupić wg ich obliczeń (absurdalnych, bo zakładających przeciętną wysokość dotacji w kwocie 40 kpln) 40 000 aut, a realnie pewnie bliżej 50 000 (zakładając średnią dotację 31-32 kpln) to jest pewne, że to się nie stanie. Jeśli na 10/2024 wszystkich EV było niecałe 76 tys, a w całym 2024 zarejestrowano ok 20-22 tys szt, to średnio to widzę. Jest też możliwość, że pod koniec roku, jak zobaczą, ze excel się nie spina, zmienią zasady programu.
Tu chyba wiele juz nie zmienia. Oni mieli problemy zeby namowic unie na ten program. I to chyba jest powodem ze zostal skierowany do uzytkownikow prywatnych i JDG.
Jesli teraz potrzebowali 6 miesiecy na jego uruchomienie to jak pod koniec roku beda cos chcieli zmienic i znow zajmie im to 6 miesiecy to wlasnie skonczy sie czas (czerwiec 26)?

Ja sie tez na to zloszcze bo juz widzialem swojego nowego Y na podjezdzie z dotacja 40kzl 😉
 

umcus

Pionier e-mobilności
No to pozostaje - jak już to wcześniej omawiano - babcia z KDR i starym samochodem ;)
No i ciekaw jestem, co tam wymyślą z tym europejskim dofinansowaniem.
 

Esiak

Fachowiec
Dofinansowanie jest na kwotę netto wpłacona jako wkład własny do leasingu, ponieważ VAT nie może być kosztem kwalifikowanym. Jeśli ktoś wpłaci 36900 zł brutto wkładu własnego, to otrzyma 30000 zł zwrotu.
czyli co? jak w stelantisie na peugeota e-208 jest Abonament SimplyDrive B2C dla klienta indywidulanego i przy wpłacie 30 tys. wychodzi rata 227 zł, to zwrotu otrzymamy tylko 24390 zł? a ten vat do kogo frunie?
 

mattmd

Zadomawiam się
Nie znam zapisów KPO, więc sobie pofantazjuję. Być może specjalnie ograniczono program, żeby właśnie pozostały środki niewykorzystane, na które ktoś z ministerstwa ma już pomysł? Być może na infrastrukturę, a może da się w ogóle ich przeznaczenie zmienić. Bo że w ciągu pół roku chcieliby rękoma JDG i osób fizycznych zakupić wg ich obliczeń (absurdalnych, bo zakładających przeciętną wysokość dotacji w kwocie 40 kpln) 40 000 aut, a realnie pewnie bliżej 50 000 (zakładając średnią dotację 31-32 kpln) to jest pewne, że to się nie stanie. Jeśli na 10/2024 wszystkich EV było niecałe 76 tys, a w całym 2024 zarejestrowano ok 20-22 tys szt, to średnio to widzę. Jest też możliwość, że pod koniec roku, jak zobaczą, ze excel się nie spina, zmienią zasady programu.
Piekna historia, tylko mocno mi się nie zgadzają daty, pół roku to już minęło jeśli chodzi o okres w którym można kupować samochody i dostać dopłatę, a do końca jeszcze półtora roku.

Co do samych dopłat, bez problemu się uda wykorzystać pieniadze jeśli dilerszy opuszcza ceny a nie je podbiosa bo jest dotacja.
Bo jak program działał na floty to było oczywiste że tych cen nie opuszcza dla wszystkich bo tylko floty maja prawdziwe negocjacje ceny i floty zawsze dilerom robiły cel -a teraz cóż możliwe że sami będą musieli trochę się postarać
Dobrze ze chociaż lobby zadbało żeby minimalna cenę podnieść, bo tak to w ogóle było by ciekawie i elektryki mógłby trafić do zylwyczajnych kowalskich i po sąsiedzku się rozkrzewić jak pv bo już to jest obiektywnie konkurencyjne cenowo - ale to wiadomo nie stanie się z samochodami po 200-300k bo większość społeczeństwa w tym kraju przez całe życie nie jest w stanie tyle odłożyć
 

Najnowsze dyskusje

Top