Nie startuje ładowanie

Cav

Pionier e-mobilności
Od kilku dni nie startuje mi ładowanie zaplanowane w nocy.
Evse to jakiś chińczyk, dostałem go wraz ze Smartem.

Czy to może mieć związek ze zbyt niskim napięciem?
Niedawno cieszyłem się, że zmniejszyli mi napięcie w sieci, dzięki czemu pv przestała się wyłączać.
Ale przez to, w nocy, napięcie jest mniejsze, niedaleko piekarnia z piecami elektrycznymi, pewnie jeszcze teraz powłączane farelki i inne słoneczka.
Plus kiepskie kable do garażu, które dodatkowo obniżają to napięcie przy większej mocy pobieranej.

Wczoraj np. poszliśmy sprawdzić i ładowanie na 13A i 16A nie chciało ruszyć (zaczynało ładowanie i przerywało), ruszyło na 8A (pewnie wtedy napięcie było nieco wyższe z uwagi na mniejsze obciążenie).

W sobotę też się auto się nie naładowało, ale rano ponowiłem i ładowanie ruszyło.

Sprawdzane na dwóch zupełnie różnych autach.
Psuje się evse czy to podejrzenie z napięciem (może być poniżej 200V) może być słuszne i evse to wykrywa i dlatego nie rusza?
 
Last edited:

Arrczi

Fachowiec
Od kilku dni nie startuje mi ładowanie zaplanowane w nocy.
Evse to jakiś chińczyk, dostałem go wraz ze Smartem.

Czy to może mieć związek ze zbyt niskim napięciem?
Niedawno cieszyłem się, że zmniejszyli mi napięcie w sieci, dzięki czemu pv przestała się wyłączać.
Ale przez to, w nocy, napięcie jest mniejsze, niedaleko piekarnia z piecami elektrycznymi, pewnie jeszcze teraz powłączane farleki i inne słoneczka.
Plus kiepskie kable do garażu, które dodatkowo obniżają to napięcie przy większej mocy pobieranej.

Wczoraj np. poszliśmy sprawdzić i ładowanie na 13A i 16A nie chciało ruszyć (zaczynało ładowanie i przerywało), ruszyło na 8A (pewnie wtedy napięcie było nieco wyższe z uwagi na mniejsze obciążenie).

W sobotę też się auto się nie naładowało, ale rano ponowiłem i ładowanie ruszyło.

Sprawdzane na dwóch zupełnie różnych autach.
Psuje się evse czy to podejrzenie z napięciem (może być poniżej 200V) może być słuszne i evse to wykrywa i dlatego nie rusza?
Sprawdź Napięcie i częstotliwość sieci z i bez obciążenia oraz różnych porach. Na Allegro kupiłem taki watomierz i bardzo dobrze obrazuje napięcie, natężenie oraz zlicza pobraną moc. Przydał się też na wyjeździe przy rozliczaniu pobranej energii z sieci.
 

Attachments

  • Watomierz.jpg
    Watomierz.jpg
    83,1 KB · Liczba wyświetleń: 78

Cav

Pionier e-mobilności
Evse pokazuje mi napięcie, więc nie muszę go mierzyć.
Wczoraj, przy ładowaniu 8A, pokazywało 209-210 V.

Pytanie pozostaje aktualne - czy takie napięcie może być przyczyna, że ładowanie przerywa się przy większej mocy na evse?
 

Arrczi

Fachowiec
Evse pokazuje mi napięcie, więc nie muszę go mierzyć.
Wczoraj, przy ładowaniu 8A, pokazywało 209-210 V.

Pytanie pozostaje aktualne - czy takie napięcie może być przyczyna, że ładowanie przerywa się przy większej mocy na evse?
A co z częstotliwością skokami natężenia, tam w czasie rzeczywistym pokazuje.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Problem się chyba pogłębia, teraz już 8A też nie chce ładować.
W aplikacji Kia widnieje tylko informacja że nie udało się rozpocząć ładowania z powodu błędu.

Czyli może to jednak samochód (samochody) odmawiają współpracy przy zbyt niskim napięciu....
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
A jakie masz napięcie po odpaleniu ładowania? Wciaż te 208-209V?

Ja u siebie jak włączam ładowanie i się zapomne i uruchomię czajnik elektryczny wieczorem to aż światła przygasają, napięcie spada do 170V, Tauron ma to w nosie pomimo zgłoszeń.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ja u siebie jak włączam ładowanie i się zapomne i uruchomię czajnik elektryczny wieczorem to aż światła przygasają, napięcie spada do 170V,
Ale auto ładuje przy takim napięciu nadal?
Co to za auto?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Outlander PHEV, ładuje się z cegły dołączonej do auta. Przy normalnym napięciu ładuje około 2.2kWh przy 9.9A (według smart meter) przy napięciu 170V, natężenie spada do 9A a moc ładowania wynosi 1.4-1.5kWh. Z tym niskim napięciem to ładuje się zazwyczaj chwilę (max 5 minut) później wraca do około 200V i tu ładuje się z mocą około 1.8-2kWh.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Masz pewnie walniętą instalację , jest to nawet niebezpieczne . Gdzies coś się upaliło albo jest nie dokręcone .No chyba że ktoś dał kabelki 0,75mm ? ale to raczej niemożliwe .
Może byc kabel złamany .
U mnie tak było w zasilaniu pieca CO . Wymienili wszystko bo piec wariował i dopiero jeden młody sprawdził napięcie , było 170V . To nie Ameryka więc nie wszystko pójdzie.
Osobiście i indwidualnie oraz grupowo . W życiu bym drugi raz nie ciągną z takiej instalacji więcej jak pootrzbuje ładowarka telefonu ..
 

Cav

Pionier e-mobilności
Masz pewnie walniętą instalację , jest to nawet niebezpieczne . Gdzies coś się upaliło albo jest nie dokręcone .No chyba że ktoś dał kabelki 0,75mm ? ale to raczej niemożliwe .
Może byc kabel złamany .
Instalacja w garażu była przerabiana w tym roku (wymiana wszystkiego wewnątrz, grubsze kable do gniazdek, doszła tablica rozdzielcza), ale jeszcze przed obniżeniem napięcia przez Enea.
I bez wymiany kabli doprowadzających prąd do garażu.

Faktycznie, cudów tam nie ma, między domem a garażem jest bodajże 1,5 + 0,75, teraz spięte razem, żeby nieco zwiększyć możliwości.
Przez 3 lata działało, nawet tylko na samym kablu 1,5, chociaż faktycznie napięcie pod obciążeniem spadało.
Latem też działało, problemy zaczęły się miesiąc temu, gdy nastały chłody.

Teraz, gdy napięcie źródłowe jest niższe, może już nie wystarczać.
Dlatego pytam czy jest możliwe że samochody odmawiają ładowania przy zbyt niskim napięciu.
 
Top