Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Nie takie ekologiczne EV!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Sceptyczny entuzjasta, post: 121414, member: 2181"] Przede wszystkim szkoda, że nie przeprowadzono rzetelnego testu, tylko taki żeby uzyskać zakładany rezultat. Dlaczego nie wzięli do porównania np. BMW X3 hybrid? Samochód przynajmniej zbliżony rozmiarowo do Tesli Y, a waga 'jedyne' 2065 kg. Albo Q5, waga 2150 kg. Mielibyśmy wtedy lepszy obraz jak to naprawdę wygląda. Przypomnę tylko, że TMY LR to około 2 tony. Strasznie ciężki ten elektryk. Samochody ogólnie strasznie utyły, a rozmiar kół i opon też rośnie i rośnie razem z nimi. Co do kręcenia opon w miejscu to dużo łatwiej zerwać przyczepność w samochodzie spalinowym, nawet jeśli moc jest sporo niższa. W tesli na suchym praktycznie mi się to nie zdarza. W dużo słabszym Golfie trochę mocniejsze dodanie gazu i opony już potrafią zamielić w miejscu. Lepsza i dużo szybsza kontrola nad momentem w silniku elektrycznym robi swoje. Prace nad wyeliminowaniem niektórych pierwiastków z baterii trwają. Pomimo tego, że baterie zanotowały znaczny skok jakościowy to ta technologia nadal jest w powijakach i czeka nas tu jeszcze wiele usprawnień. Zresztą telefony czy laptopy też mają tu trochę na sumieniu. Już niebawem może rozwiąże się problem z litem, dzięki nowym technologiom na pozyskiwanie go ze słonej wody. Odnośnie emisji nie pisałem o starych samochodach. Zanim cały układ nie osiągnie odpowiedniej temperatury mamy większe spalanie, a wszelkie układy oczyszczające mają znacznie obniżoną sprawność. Przy typowym ruchu miejskim/lokalnym większość trasy może odbywać się na niedogrzanym silniku i przy spalaniu nawet kilkanaście litrów/100 km. Możesz sobie choćby pod kątem spalania przejrzeć testy autocentrum i spalanie na pierwszych 3 kilometrach. Podsumowując, jeśli ceną za brak spalin, dużo mniejszy hałas czy brak pyłu z hamulców ma być marginalnie większe zużycie opon, to dla mnie wybór jest jasny. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Nie takie ekologiczne EV!
Top