Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Niro EV 2023
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="dsc, post: 61393, member: 856"] Skoro wyszedł temat baterii i efektywności, to kilka słów z mojej strony o faktycznych wynikach eksploatacyjnych. Powiedzmy, że pierwszy 1000 km to jest jakiś czas na podsumowanie. [ATTACH type="full" alt="wyniki.jpg"]7366[/ATTACH] Wyjeżdżenie tego dystansu zajęło mi ok. 3 tygodnie (zdjęcie pochodzi z piątku 04.11), 80% jazdy to warunki miejskie - mam bardzo wiele wyjazdów po 2-3km i powrót do domu. Poza tym kilkanaście wizyt poza miasto do rodziny, ponadto jedna jazda po drodze klasy A - ok. 20km, wyłącznie dla wypróbowania tempomatu, asystentów, no i po części osiągów auta :) Póki co żadnych dalszych tras nie było. Aha, te 40h jazdy to nie do końca prawda. Kilka godzin spędziłem po prostu siedząc w garażu z instrukcją na kolanach, z uruchomionym samochodem, przeklikując się przez menu i ustawiając różne opcje. Więc realny czas "jazdy" (wliczając w to stanie w korkach itp. realia) to pewnie było tak z 36-37h. Samochód ładuję głównie w domu - nie korzystam z harmonogramu, po prostu jeśli bateria zjedzie w okolice 20% to tego samego dnia po 22.00 idę podłączyć kabel na 11kW na nocnej taryfie i potem ok. 02.00 przychodzi info z apki że skończył - mam ustawione 80% docelowe. Jak dotychczas nie miałem wyższego naładowania, trzymam się dość ściśle wytycznych 20-80. Używam w przeważającej większości trybu jazdy ECO. W zupełności daje radę na co dzień, a tylko gdy muszę się okazjonalnie "wbić" do ruchu (np. lewoskręt, robi się luka i mało czasu, ale wiem że zdążę jeśli depnę) to wtedy na chwilę włączam SPORT. Główne różnice jakie zauważyłem między trybami to tempo zbierania się samochodu, przy ECO faktycznie jest nieduże opóźnienie, choć i tak jest dużo żwawszy niż konkurencja na światłach. Nie ścigam się z nikim, to zupełnie nie mój styl, no ale to samo tak wychodzi, że zwykle jestem pierwszy :) Używam trybu i-Pedal, którym jestem absolutnie zauroczony - na samym początku łopatki wydawały mi się przyjemne, ale kiedy poczułem, jak wygodnie jeździ się tylko jedną nogą, nie ma dla mnie powrotu. Szkoda tylko, że nie da się go ustawić w jakąś pamięć, żeby mi zawsze wracał (albo nie odkryłem) - kasuje się przy każdym włączeniu wstecznego. i-Pedal fabrycznie wydaje się być ustawiony dokładnie pod mój styl jazdy, odpowiada mi w 200%, no ale żeby nie było - są z rzadka sytuacje, że muszę się ratować zwykłym hamulcem. Jak to w mieście - ktoś nagle zahamuje, ktoś zajedzie, etc. [ATTACH type="full" width="311px" alt="bateria.jpg"]7367[/ATTACH] Przy takich danych jak powyżej (to z ostatniego ładowania) auto "teoretycznie" może faktycznie zrobić 460 km. Oczywiście to się chyba nigdy nie wydarzy, bo nie pozwolę sobie na zjechanie do 0% ani nie naładuję do 100% na codzienną jazdę miejską. To zamierzam robić tylko jadąc gdzieś dalej - a wtedy zużycie na pewno mi podskoczy. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Niro EV 2023
Top