Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Niro EV 2023
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="dsc, post: 61413, member: 856"] Zapytam tak: czy jeżdżąc autem spalinowym też tankowałeś go, gdy tylko wskazówka baku obniżała Ci się do połowy? albo do 3/4? Czy raczej jeździłeś do rezerwy? Chcąc mieć zawsze te 200km zapasu to w wielu autach oznacza 30-40% stanu baku, co oznacza, że i tak nie wykorzystujesz pełnej pojemności. Więc albo jeździsz w zakresie 0-100 (i martwisz się, że często jesteś blisko rezerwy), albo zostawiasz sobie duży bufor, ALE wtedy nie korzystasz z pełnej pojemności baku/baterii, bo Twoje samopoczucie nie pozwala Ci zejść poniżej pewnego pułapu. Nie da się mieć jednego i drugiego jednocześnie. Każdy ma swoją własną strefę komfortu. Twoja wypada, jak na moje standardy, dość wysoko, ale się nie czepiam. Masz prawo do swojego zdania. Ja widzę to tak: nie jest dla mnie problemem że zostało mi "tylko" 100km zasięgu - samochód ładuję domu, gdzie i tak wracam każdego dnia na noc. A nawet jeśli koniecznie muszę nagle jechać nieco dalej, to nic się nie stanie jeśli jeden czy drugi raz zjadę do 7% albo 4% - dam radę, wrócę, nawet "tocząc się" - auto jest energooszczędne - i też naładuję. Spokojnie zrobię tym dodatkowe kilkadziesiąt km i świat mi nie runie. Nie zdarza się, żebym w sposób nagły i nieprzewidziany musiał jechać np. 300-400km, o takich podróżach wiem kilka dni naprzód i sobie naładuję do 100%, sprawdzę trasę, zaplanuję punkty ładowania i wyznaczę też punkty rezerwowe, będę miał ze sobą kabel do gniazdka 230V i Type 2 więc w sumie jestem gotowy na różne scenariusze. A na co dzień, to wolę czerpać radość z jazdy elektrykiem - która bije na głowę jazdę dowolnym spaliniakiem - i nawet, gdybym musiał, to ładować go co 2-3 dni (co i tak robi się, gdy śpię, i co lepsze - robi się tanio), niż ciągle myśleć "jeszcze tylko 50%, jeszcze tylko 30%, gwałtu rety, co ja zrobię". Wiadomo, każdy ma swoje życie i swoje nawyki oraz uwarunkowania dotyczące jazdy i pracy. Elektryk nie jest dla każdego, trzeba znać jego ograniczenia i godzić się na pewne zmiany w sposobie myślenia i używania go. Ale ja dokonałem bardzo świadomego wyboru, z którego jestem niezwykle zadowolony. Dla mnie powrót do spaliniaka byłby jak skok do epoki średniowiecza. Po prostu co kto lubi. Nie znalazłem takiej opcji. Można wybrać klasyczne zegary, oprócz tego akcenty stylistyczne zależne od trybu jazdy (ECO/NORMAL/SPORT) lub tzw. obraz dynamiczny, który widać u mnie - on dopasowuje się do pogody i pory dnia. Już ok. 16.00 włącza mi się w tle widok zachodu słońca, a jak pada to widzę ciemne chmury i szarość. Przyznam, że chętnie widziałbym więcej możliwości konfiguracji wyświetlania/ukrywania poszczególnych parametrów i zmiany ich miejsc na ekranie. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Niro EV 2023
Top