Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Niro EV po roku
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="dsc, post: 120127, member: 856"] Ponieważ mojej Niro stuknął roczek, wrzucę kilka statystyk. Pierwsza moja jazda miała miejsce 13.10.22, zaś informacje tu zawarte są z dnia 13.10.23 wieczorem. Poniżej foto z konsoli samochodu, a niżej screenshot z apki CarScanner, niestety nie jest do końca miarodajny. Wygląda na to, że serwis coś mi kasował, a z ilości ładowań wychodzi mi to ok. 4 miesiące temu – pokrywa się to z wizytą u nich w połowie czerwca, kiedy robiłem klimę, wymianę filtra i wgranie patcha na Zombie Mode. Nie do końca wiem też, czemu czas jazdy z samochodu i czas pracy baterii różnią się od siebie ponad dwukrotnie. Chyba, że okresy ładowań liczą się do pracy baterii? [ATTACH type="full"]13835[/ATTACH] [ATTACH type="full"]13834[/ATTACH] Na szczęście prowadzę równoległe zapiski na własną rękę i wynika z nich, że samochód ładowałem w okresie pierwszego roku 92 razy, z czego sesje podzieliły się równo po połowie: 46 było to wallboxowe AC 11 kW (43 razy w domu, 3 razy „po znajomości” obok firmy, gdzie pracowałem i mogłem skorzystać gratisowo), zaś 46 razy na komercyjnych ładowarkach DC. Ani razu nie ładowałem Kii z gniazdka domowego 230V. Na AC łącznie samochód pobrał ok. 1920 kWh, zaś na DC ok. 1491 kWh (dane z liczników i sesji z aplikacji Kia/Shell). Żeby to odnieść do jazdy to w tym czasie zrobiłem 3 razy dłuższą trasę (2 razy po ok. 3200 km i 1 raz 2500 km, z czego łącznie tak 90% dystansu to były drogi klasy A/S), ponadto ok. 700 km po autostradach w Polsce. Łącznie szacuję z pewną tolerancją, że ok. 9000 km przejechałem drogami szybkiego ruchu, a niemal drugie tyle w ruchu miejsko-podmiejskim. Można z tego wyciągnąć paradoksalne wnioski, że jazda autostradowa zużywa mniej energii, niż miejska, jednak mamy tu kilka „ale”: część ładowań domowych to de facto przygotówka do dłuższej podróży (ładowanie do 100% na wyjazd), jak również ładowanie zaraz po powrocie z niej – zwykle dojeżdżałem na do domu na kilka % i od razu auto spragnione ustawiało się do „wodopoju”. Czyli konsumpcja w trasie obciąża częściowo mój domowy licznik, mówimy tu łącznie o paru setkach kWh. Poza tym całą poprzednią zimę przejeździłem na samym AC, a wszystkie trasy robiłem w warunkach raczej ciepłej, lub co najmniej umiarkowanej pogody, bez śniegu i mrozu. Dlatego liczenie z moich danych wskaźnika km/kWh będzie zafałszowane na niekorzyść ładowań AC. BTW. Niestety nie wiem, czy reset danych w komputerze samochodu (ładowania kWh, zbiorcza konsumpcja mocy) robi się sam z siebie przy update software’u, czy pracownik serwisu po prostu bierze i ręcznie mi czyści jak podłącza komputer. Jeśli to drugie – rodzi się pytanie po co miałby to robić – może ktoś się orientuje? (na tej samej zasadzie, kiedy oddaję laptopa np. do wymiany klawiatury czy ekranu to niekoniecznie życzę sobie, żeby mi „przy okazji” czyścili jakieś pliki z dysku twardego…) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Niro EV po roku
Top