Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Niro EV po roku
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="pawelbdg, post: 244807, member: 3738"] [HEADING=1][B]Rok z Kia Niro EV: niezawodność, komfort i jedna mała niedogodność.[/B][/HEADING] [I]Gdy po 21 000 km i 365 dniach w fotelu kierowcy wersji XL zaglądam do "komputera" elektrycznej Niro, wyniki diagnostyki układu wysokiego napięcia są pozytywnie zaskakujące.[/I] [HEADING=2][B]Decyzja, która nie miała wad.[/B][/HEADING] Gdy w czerwcu 2024 roku odbierałem kluczyki do [B]Kia Niro EV (wyprzedaż z 2023)[/B], sceptycy szeptali: [I]"Bateria się degraduje", "Po roku stracisz 10% zasięgu"[/I]. Dziś, z przejechanymi [B]21 000 km[/B] (gdzie 70% to jazda poza miejska i autostradowe eskapady), z uśmiechem przeglądam dane z Car Scanner. Samochód nie tylko spełnił oczekiwania – on je przekroczył. Średnie zużycie [B]17.3 kWh/100 km[/B] przy tak intensywnej eksploatacji to dowód, że inżynierowie z Korei wiedzą, jak pogodzić dynamikę z oszczędnością. [HEADING=2][B]Bateria[/B][/HEADING] Gdy w aplikacji wyświetla się [B]SOH 100%[/B], czuję zadowolenie. Po roku ładowań, mrozach i letnich upałach, bateria wciąż ma kondycję nowego auta. [LIST] [*][B]Równowaga ogniw[/B] jest wzorcowa, [B]różnica napięć między ogniwami to zaledwie 0.02 V[/B] (4.08 V vs 4.06 V), a temperatury rozłożone idealnie w przedziale [B]18–19°C[/B] na całej długości modułu. [*][B]Cykl ładowań[/B]: [B]171 ładowań AC[/B] (3646 kWh) w garażu vs zaledwie [B]13 szybkich ładowań DC[/B] (282 kWh). Mieszkam w centralnej Polsce i zasięg jest dla mnie OK starcza mi zazwyczaj żeby dojechać wszędzie bez szybkich ładowań. [*][B]V2L[/B] Używałem tego kilkukrotnie na imprezach plenerowych, biwakach, trasach itp. - uważam że to jest super opcja. [/LIST] [HEADING=2][B]Codzienność za kierownicą.[/B][/HEADING] [B]Niro EV to samochód, który uprzyjemnia rutynę.[/B] Fotel jest OK (siedziałem w lepszych ale siedziałem już w dużo gorszych) autostrady mijają bez bólu pleców czy drętwienia kończyn, a asystenci jazdy zamieniają długie trasy w relaks. Nawet po 4 godzinach za kółkiem wysiadam wypoczęty. Bardzo pozytywnie oceniam wyświetlacz HUD - na standardowe zegary już praktycznie nie zerkam, włączanie grzania i chłodzenia z aplikacji to komfort jaki ciężko opisać, grzane fotele i kierownica - bajka, wentylowane siedzenia - rzadko korzystam ale w bardzo upalne dni ciężko byłoby wysiedzieć na rozgrzanej skórze więc miło że jest :) Gdy jednak mówię o niedoskonałościach, wskazuje na ładowanie DC: [B]Maksymalna moc ładowania to 77 kW[/B], ale w praktyce rzadko przekracza [B]60 kW[/B]. Na ładowaniu czekam 40–45 minut na 80%. Nie jest źle ale mogłoby być lepiej. I choć ten detal czasem irytuje, gasi go [B]zasięg na poziomie 350–400 km[/B] (zima: ~300 km) i koszt jaki muszę zapłacić za przejechane 100km (głównie ładuję się w domu na II Taryfie - 67gr/kWh) [SIZE=6][B]Wady.[/B][/SIZE] [SIZE=4]O największej moim zdaniem wadzie już wspomniałem - wolne ładowanie DC. Jednak to nie jedyne wady tego auta: - Słabej jakości plastiki (tylna osłona foteli kierowcy i pasażera, boczki itp.) - samochód ma rok czasu a plastiki są podrapane jakby auto było dużo starsze, a ślady na plastikach są od normalnego użytkowania (chociażby od metalowej sprzączki przy pasie bezpieczeństwa). - Miałem też jedną przygodę serwisową o której pisałem na forum - podczas mycia auta na myjni bezdotykowej odprysł kawałek farby z przedniego ozdobnego pasa na masce) - ale muszę zaznaczyć że ASO wymieniło mi cały element na nowy bez problemu. - Brak bezprzewodowego Android Auto - w 2023 roku to ogólnie niesmaczny żart. - Brak normalnej półki bagażnikowej - ta elastyczna szmatka naprawdę nie wiem w jakim celu to w ogóle jest dawane. [/SIZE] [HEADING=2][B]Wybrałbym ją jeszcze raz.[/B][/HEADING] Gdy zaparkuję Niro EV w garażu, wiem już, że to nie był błędny zakup – to auto cały czas przynosi mi radość z jazdy. Brak degradacji baterii, komfort, i asystenci jazdy, Niro to moje jedyne auto i nie męczy mnie brak auta spalinowego a wręcz przeciwnie. Po roku czasu nawet rodzinie znudziły się żarty i docinki o tym że: [I]"na pewno się spali"[/I], [I]"zaraz ci się rozładuje"[/I], [I]"przecież tym to dalej niż 50km nie pojedziesz"[/I] etc.– KIA pokazała im ale również i mi że samochód elektryczny to nie pieśń przyszłości albo codzienna męczarnia - to dobry wybór nawet jako jedyne auto w rodzinie. Na dzień dzisiejszy kupiłbym to auto jeszcze raz :) pozdrawiam. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Niro EV po roku
Top