Nissan Leaf 2 - czas na dostawę

Ronin78

Posiadacz elektryka
Może komuś się przyda taka informacja:

1. Auto zamówione 26.05.2022 zostało wyprodukowane w kwietniu 2023 (rok czasu od złożenia zamówienia)
2. Dostawa to jeszcze dla mnie wielka niewiadoma, Leaf stoi sobie w Sunderland i czeka na lorę (podobno do miesiąca czasu powinno być w salonie)

Może znacie swój czas dostaw/transportu?
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Auto zamówione 26.05.2022
Auto odebrane 11.05.2023

Pytałem z ciekawości o stan aktualny - Nissan podaje rok oczekiwania.
400km za mną, średni pobór z tego dystansu 11.1 kWh (wiochy, lekko miasto, bez klimy).
 

Attachments

  • IMG_20230511_182457_244~2.jpg
    IMG_20230511_182457_244~2.jpg
    452,7 KB · Liczba wyświetleń: 14

nabrU

Moderator
Gratulacje (y)
Zobaczymy czy ci się światopogląd zmieni po jakimś czasie, jak w przypadku PV ;) (choć łatwo nie będzie bo Leaf to jednak specyficzny EV).
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Nie specyficzny, a pierwszy z wieloletnią tradycją, reszta to nowe bobki 😄

Nie jest na tyle skomplikowany żebym sobie z nim nie poradził, też jestem specyficzny więc pasujemy do siebie. Nie zmienia mi np. softu kiedy ja śpię, a to uważam za cholerny plus, ma praktycznie do wszystkiego fizyczne przyciski które też uważam za wielki plus, ekranu dotykowego praktycznie nie dotykałem i nie mam jakiejś potrzeby tam grzebać, ogarniam sobie guzikami. Każdy bierze co lubi, jednak żeby wziąć trzeba swoje w kolejce odstać i to jest dla mnie kosmos - rok czasu czekałem :(
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Pisząc specyficzny miałem na myśli właśnie tą 'wieloletnią tradycję' (czyli CHAdeMO, wolne ładowanie DC, brak grzania/chłodzenia baterii itp), które podejrzewam szybko wyjdą w praniu i jako niekoniecznie zwolennik elektromobilności ;), będziesz pewnie te problemy przeklejał na wszystkie EV.
Ale ciekaw jestem wrażeń z pierwszych jazd, napisz parę słów.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie wyjdą jak (tfu) szydło z worka", jak Leaf będzie spełniał rolę do której go stworzono.
Na 5 lat 40kWh Leaf2 ani razu nam się nie przegrzał i nie miał rapidgate... A tyle ile jest dostępnych Chademo w okolicy wystarczyło
Ale nikt w naszych warunkach krajowych Leafem nie robił wycieczek krajoznawczych. A nawet jeśli to były by wycieczki a nie nagle wyjazdy do klienta któremu kran cieknie w Białymstoku, to Leaf się sprawdzi jeżeli wiemy co kupiliśmy i mamy czas aby się nie spieszyć w podróży nawet do Chorwacji
.

Inaczej będzie jak proroctwo w powyższym poście
 

vwir

Pionier e-mobilności
On ma już nową wersję, z nowym softem. Ten nowy soft pozwala na wyższe temperatury w battery packu (co wcale nie jest takie fajne). W starszych wystarczyły dwa ładowania chademo pod rząd w upalny dzień i już była kicha. W tych nowych nawet trzecie leci pełną mocą. Więc faktycznie musiałby jechać na Chorwację, żeby go przegrzać.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Chademo mi nie robi problemu, codziennie z domu odjeżdżam z baterią 80% - czyli na teraz 240/250km zasięgu, robię w ciągu dnia co chcę, załatwiam co potrzeba i niżej 55% nie spadłem, tak więc korzystam z użytecznej pojemności 25% baterii. Ładuje się w nocy jak śpię z timera żeby nie przekraczać okolicy 80% czyli te 3-4h zależnie od dnia, a do tego wsiadam w zimne dni do ciepłego auta nagrzanego z sieci. Dzisiaj miałem fajne 24 stopnie ciepłą kierownicę i można jechać - to docenię zimą.

Nie podoba mi się, że włączenie klimy zwiększa pobór o 40%, finansowo nie robi, ale taki skok zużyćia z 11/12 kWh/100 do 17kWh/100 trochę boli w oczy. Zużycie w mieście wyższe niż na wioskach, spodziewałem się że będzie co najwyżej takie samo, ale jednak fizyka działa sprawiedliwie tak dla ICE jak i EV. Na wakacjach przez ostatnie kilka lat znajdowałem fajne miejscówki czy to kajakowe czy to wędrówkowe do 200km od domu (podkarpacie) i nie ciągnie mnie nigdzie dalej, jak zapragnę morza - kiedyś jeździłem co roku - to wsiąde w Multivana.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
to Leaf się sprawdzi jeżeli wiemy co kupiliśmy i mamy czas aby się nie spieszyć w podróży nawet do Chorwacji

100% prawdy @Bronek.

Nie podoba mi się, że włączenie klimy zwiększa pobór o 40%, finansowo nie robi, ale taki skok zużyćia z 11/12 kWh/100 do 17kkWh trochę boli w oczy.

Masz małą baterię to tak będzie (niekoniecznie 40%). Jak rozumiem Leaf ma być do jazd wokół komina więc, ładując z domu (masz PV) nie powinno Cię to tak boleć bo prąd jakby za free.

Zużycie w mieście wyższe niż na wioskach, spodziewałem się że będzie co najwyżej takie samo, ale jednak fizyka działa sprawiedliwie tak dla ICE jak i EV.

To nie takie 'czarne czy białe' jest. Zwracaj uwagę też jaka temperatura jest na zewnatrz. Moja Asia w swoim Mii rano ma też o połowę gorsze wyniki jak jedzie do pracy (jest zimniej) niż wraca do domu po południu. A trasa ta sama.

Screenshot_2023-05-18-21-57-43-56_109407a22598d4454bb27ce9392978cd.jpg
 
Top