Norwegia - podróż (prawie) za jeden uśmiech

nabrU

Moderator
Najbezpieczniejszy (bo automatyczny) i tani (17 dkk/h) to chyba ten:
Niestety, bez możliwości ładowania (bo automatyczny). Znajduje się zaraz przy centrum architektury w BLOX, bibliotece Czarny Diament, 5 min na pieszo do Christiansborg, 20min do Nyhavn.

I z tego chyba skorzystamy, a że Kopenhagę odwiedzimy w niedzielę 17 sierpnia rano (zakładając spanie 16/17.08 w Malmo) to i cena za godzinę będzie 'prawie za darmo' bo sobota / niedziela to 9 DKK/h. Zakładam, że ładowanie nam nie będzie potrzebne więc brak ładowarek na parkingu nie powinien być problemem.

Dodatkowe pytanie związane z wjazdem do centrum Kopenhagi. Jako zagraniczny kierowca muszę chyba zarejestrować mój pojazd u nich w bazie danych:


Niestety formularz nie jest zbyt sensowny: Po wyborze napędu elektrycznego cały czas pyta czy mam DPF (odpowiedź: tak lub nie). Po drugie nie daje mi wybrać daty rejestracji ponad 2010 rok twierdząc, że pojazdy wyprodukowane od 01.01.2011 nie muszą się rejestrować. Czy mam więc zakładać, że zakumają że Tesla jest nowsza niż 2011 i się nie rejestrować czy może zarejestrować się z najnowszą datą produkcji 'spod palca' jaką system przyjmie?

1751901659595.png


Ponadto w drodze do Norwegii śpimy w Aalborgu a tam też chyba jakaś SCT jest...
 

delta

Zadomawiam się
Dodatkowe pytanie związane z wjazdem do centrum Kopenhagi. Jako zagraniczny kierowca muszę chyba zarejestrować mój pojazd u nich w bazie danych:
Dopiero z twojego linku się dowiedziałem, że od 2023 strefy zaczęły też obowiązywać dla aut osobowych. Zarówno ja, moja żona jak i nasze dzieci przegapiliśmy tę zmianę przepisów. Ups! 🤦‍♂️🤦‍♀️

Według mnie, nie musisz w ogóle rejestrować swojego auta :)

Na stronie
odnoszą się tylko do właścicieli diesli:
Owners of non-Danish diesel-powered vehicles, which are registered the first time before the current date limits, must register the vehicle with documentation for the vehicle being fitted with a diesel particulate filter or the Euro standard in order for it to be used legally in the low emission zones.

Natomiast rozporządzenie (Statutory Order no. 315 of 25/03/2025) podlinkowane na tej samej stronie stwierdza:
§ 1. Denne bekendtgørelse har til formål at fastsætte regler for dieseldrevne lastbiler, busser, varebiler og personbiler i miljøzoner. (...)
§ 6. Ejeren, brugeren eller føreren af nedenstående udenlandske køretøjer (...) skal registrere sig på www.miljoezoner.dk senest samme dag ved kørsel i en dansk miljøzone:
(...)
3) Personbiler registreret i udlandet første gang før den 1. januar 2011 skal være registreret.
czyli samo rozporządzenie odnosi się tylko do diesli, a obowiązek rejestracji aut zagranicznych obowiązuje tylko dla aut zarejestrowanych za granicą po raz pierwszy przed 1 stycznia 2011.
 
Last edited:
Top