Nowa Dacia Spring

Ev3

Pionier e-mobilności
Jak to wszystko czytam ...to skończy się na takim gniazdku chyba
Jeśli pozostajesz przy std cegle. to chyba dobry wybór.
Choć ja bym poszedł raczej też w inteligentne wyłączanie, bo Dacia nie ma harmonogramów ładowania, cu utrudni np. korzystanie z tańszego prądu w II taryfie.
Można i tak, ale skoro i tak będziesz w instalacjach grzebał, to równie dobrze, możesz gniazdko siłowe zainstalować w garażu na przyszłość i do niego odpowiednią redukcję dobrać albo nawet wtyk cegle dorobić.
Tyle że wtedy prosto nie podłączy cegły.
No i koszt inwestycji w zbędne na ten moment kable do 3 faz i gniazda siłowe, też pewnie kilka razy taki, zwłaszcza robocizna.
 

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
Wszystkie smochody potrafią się ładować z jednej fazy 7kW. Czy to z ładowarką 1f 7kW, czy 2f 7kW czy też 3f 11kW. Stellantis ma opcje 1f 7kW lub 3f 11kW ale nie ma 2f 7kW.
Dacia nie umie, ma max 6,6 :)
A jeśli Stellantis nie umie z dwóch faz, to głupio robi, bo albo ma dwa różne moduły ładowarek (różne SKU), albo stosuje to samo rozwiązanie co VW (dwa moduły 16A), tylko oszczędza na żyle i pinie w gnieździe.
 

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
Jeśli pozostajesz przy std cegle. to chyba dobry wybór.
Choć ja bym poszedł raczej też w inteligentne wyłączanie, bo Dacia nie ma harmonogramów ładowania, cu utrudni np. korzystanie z tańszego prądu w II taryfie.
To wstawić programator.

Tyle że wtedy prosto nie podłączy cegły.
No i koszt inwestycji w zbędne na ten moment kable do 3 faz i gniazda siłowe, też pewnie kilka razy taki, zwłaszcza robocizna.
Czemu? Można cegle uciąć Schuko i założyć wtyk siłowy (czerwony czy niebieski), można też zrobić redukcję z wtykiem siłowym (czerwonym) i gniazdem pasującym do cegły.

Siłę zawsze można pocienkować, ale Schuko pogrubasić się nie da :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Dacia nie umie, ma max 6,6 :)
A jeśli Stellantis nie umie z dwóch faz, to głupio robi, bo albo ma dwa różne moduły ładowarek (różne SKU), albo stosuje to samo rozwiązanie co VW (dwa moduły 16A), tylko oszczędza na żyle i pinie w gnieździe.
7kW to zawsze zaokrąglenie, bo niektóre potrafią 6,6, inne 7,2 a jeszcze inne 7,4. W zaokrągleniu najczęściej pisze się po prostu 7kW. A oszczędzają na czymś znacznie więcej wartym: stycznikach przełączających moduły rownolegle/szeregowo i sofcie to ogarniającym.
 

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
7kW to zawsze zaokrąglenie, bo niektóre potrafią 6,6 a inne 7,2. W zaokrągleniu najczęściej pisze się po prostu 7kW. A oszczędzają na czymś znacznie więcej wartym: stycznikach przełączających moduły rownolegle/szeregowo i sofcie to ogarniającym.
No, jeśli auto ma tylko ~7 kW to ma to sens, ale jeśli jest opcja 11 kW, to i tak muszą w to zainwestować, żeby 11 kW mogła się rozpędzić do 32A z jednej fazy, tak?
 

vwir

Pionier e-mobilności
No, jeśli auto ma tylko ~7 kW to ma to sens, ale jeśli jest opcja 11 kW, to i tak muszą w to zainwestować, żeby 11 kW mogła się rozpędzić do 32A z jednej fazy, tak?
Oczywiście. Dlatego za 11kW się ekstra płaci, żeby się zwróciły te dodatkowe koszty (z odpowiednią nawiązką).
 

Ev3

Pionier e-mobilności
To wstawić programator.
No tak, ale w tablicę, nie w gniazdo.
Styczniki w gnieździe nie dadzą rady i się spalą - miałem już dwa takie przypadki (na 2 próby).

Czemu? Można cegle uciąć Schuko i założyć wtyk siłowy (czerwony czy niebieski), można też zrobić redukcję z wtykiem siłowym (czerwonym) i gniazdem pasującym do cegły.
Tylko po co?
Łatwiej zmienić gniazdo, gdy przyjdzie taka konieczność niż bawić się w ten sposób psując oryginalne urządzenia, albo korzystać z niepotrzebnych redukcji.

Siłę zawsze można pocienkować, ale Schuko pogrubasić się nie da :)
Ale da się zmienić za kilka lat.
Łatwiej niż zabawa w cięcie grubych kabli w evse.
 

ihmoteb

Nowy na Forum
Z tego co mi napisał sprzedawca odnoście zencar
Wymagania: potrzebne sa bezp. 32A i gniazdo 32A moc przyłączeniowa 17kW dla bezpiecznikow32A, ale mozna ja regulowac na ladowarce, wiec moze byc i mniejsza, Myske ze mozna ustawic 24A czyli 5.5kw
Czyli przy mojej faktycznie wydawanie 1200zl żeby ładowac 5,5 jak z gniazdka za 140zl będzie 3,7 to nie ma sensu tym bardziej że będę ładował w nocy.
Ad racja przy okazji do garażu gniazdo siłowe założę
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ad racja przy okazji do garażu gniazdo siłowe założę
Załóż takie, które ma też gniazda 230v w jednej obudowie, one też spokojnie dają radę, nie będziesz musiał robić dodatkowych gniazd, a koszt zbliżony do zwykłego gniazda siłowego.

Ważne - weź takie gniazda siłowe, które są pochylone pod kątem, żebyś nie musiał się przeciskać między samochodem a sterczącymi kablami.
Ja mam wąski garaż, szeroki samochód, więc to jest problem, o którym wcześniej nie pomyślałem.
 
Top