Nowa nawigacja 2021

danielm

Pionier e-mobilności
Z tym wymuszeniem pierszenstwa - myslisz ze to kwestia tego, ze kamery skierowane do tylu nie maja wystarczajacego zasiegu czy soft fsd po prostu nie korzysta z tego prawidlowo?
Takze zaliczylem kilka razy taka wpadke. Lipa jest tez w druga strone, czyli kiedy jedziesz prawym pasem i z prawej jest wlot na twoj pas ruchu. Jedziesz zrelaksowany i pojawia sie auto, ktore za chwile bedzie chcialo wlaczyc sie do ruchu, ale nie zajezdza tobie drogi, a tesla daje po heblach jakby prewencyjnie. Ci z tylu pewnie tez wkur…ni.
w zeszłym roku testowałem swoje FSD na pustej autostradzie bo wszystko w domu zamknięte siedziało. tesla przed węzłami upierała się zjeżdżać na lewy pas. po kilku węzłach zajarzyłem że to dlatego że wie że z prawej strony będzie wjazd na autostradę i grzecznościowo usuwa się z drogi tym co będą chcieli wjechać mimo że nikogo tam nie ma :)
 

Mario W

Zadomawiam się
Nowe mapy, ale z wygladu stare i soft 2021.4.15.6.
Więc tak : 110 km po mojej testowej S6 Kołobrzeg - Koszalin wschód w obie strony:
-zero fanotomowych zwolnień ( pierwotnie było ok 6ciu w tym na początku były nawet ostre, potem łagodniały z czasem i było ich mniej ( z dwa?) )
-wróciła mi propozycja zmiany pasa z powrotem a czasem też na wjazdach/zjazdach. sama nie zmieniła ani razu ale nie bylo za bardzo kogo wyprzedzać, musiał bym jechać co najmniej 40-50 km szybciej niż ograniczenie.
- straciłem bezpowrotnie, chyba te swoje długie czasy bez prośby o dotkniecie kierownicy
- nie ma już dwóch skrzyzowań na których chciała zjezdżać na "starą drogę"
- prędkości są prawidłowe, czytanie znaków jest dobre
- ze 130 km/h w zjazd, najpierw zwalnia do ok 90 i zjeżdża o wiele mniej agresywnie, prawie jak ja.
PS.
Jechałem 129km/h ( dozw. 120/h) - jako prawie jedyny. Wszystkie dostawczaki mnie wyprzedziły, ja wyprzedziłem z może 2-3 TIRy i 3 osobowe. Sam przekraczając o 9 km/h byłem jednym z najwolniejszych.
Polska Panie , Polska ! Dlatego EV tak przeraża, bo trzeba by zwolnić ....
 

Bronek

Pionier e-mobilności
w zeszłym roku testowałem swoje FSD na pustej autostradzie bo wszystko w domu zamknięte siedziało. tesla przed węzłami upierała się zjeżdżać na lewy pas. po kilku węzłach zajarzyłem że to dlatego że wie że z prawej strony będzie wjazd na autostradę i grzecznościowo usuwa się z drogi tym co będą chcieli wjechać mimo że nikogo tam nie ma :)
Teraz różnie! Jest u mnie na "test trasie" kilka zjazdów i wczoraj nie robiła tego za każdym razem. Sama na pewno nie, tylko jako propozycja. Zignorowanie propozycji, to raz raz było zwolnienie na wszelki wypadek i tyle.
Pewnie różnie jest w zależności od miejsca i ruchu?
Żałuję tych wileu minut bez trzymanki i raczej sam uprzedzam propozycję. szkoda ze nie ma sygnalu dźwiekowego dla tego rodzju zdarzenia!
 

danielm

Pionier e-mobilności
Teraz różnie! Jest u mnie na "test trasie" kilka zjazdów i wczoraj nie robiła tego za każdym razem. Sama na pewno nie, tylko jako propozycja. Zignorowanie propozycji, to raz raz było zwolnienie na wszelki wypadek i tyle.
Pewnie różnie jest w zależności od miejsca i ruchu?
Żałuję tych wileu minut bez trzymanki i raczej sam uprzedzam propozycję. szkoda ze nie ma sygnalu dźwiekowego dla tego rodzju zdarzenia!
no niestety w europie nadal wszystko bazuje głównie na mapie i na oznaczeniach. na przykład wjazd na autostradę pod Ciechocinkiem w kierunku Gdańska jest przez Tesle czytany jako 40km/h przez całą długość ślimaka oraz.... pas wjazdowy. więc tesla grzecznie ślimakiem jedzie 35km/h po czym radośnie podąża do końca pasa rozpędowego nie rozpędzając się bo ktoś to oznaczył jako 40 a ty w lusterku wstecznym widzisz panikującego coraz bardziej Tira który nie wie czy mu wyskoczysz przed maskę czy ma Ci ustąpić na lewy czy co :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Slimaki wjazdowe najczęściej "robię sam", daje w palnik do końca wjazdu kierunkowskaz lewy i w lewo i wtedy już 2x wajha i FSD. Aktualnie mam ustawienia tempomatu na "prędkość aktualną" a ogranicznie na +10km.
Procenty np (30% +) ; gdy juz wiekszość ograniczeń jest aktualna, niepotrzebnie robi dym z szybkością jest to za wysoko i za szybko na drogach miejskich i wiejskich
 

danielm

Pionier e-mobilności
Slimaki wjazdowe najczęściej "robię sam", daje w palnik do końca wjazdu kierunkowskaz lewy i w lewo i wtedy już 2x wajha i FSD. Aktualnie mam ustawienia tempomatu na "prędkość aktualną" a ogranicznie na +10km.
Procenty np (30% +) ; gdy juz wiekszość ograniczeń jest aktualna, niepotrzebnie robi dym z szybkością jest to za wysoko i za szybko na drogach miejskich i wiejskich
ja podobnie, auto samo zjeżdża z autostrady ale z wjazdem na autostradę autu nie ufam. dużo lepiej wychodzi jej hamowanie do ślimaka niż rozpędzanie się ze ślimaka do prędkości autostradowych zwłaszcza w kraju w którym autostradą albo się jeździ 100 albo 160+
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Pewnie nie wszyscy wiedzą...
Tesla ma dwa osobne systemy Autopilota (FSD)
1. Aktualnie dostępny, rozwijany od lat. Ze względu na swoją budowę obecnie zbliża się do pełni swoich możliwości
2. Napisany i nauczony od nowa, nazywany Rewrite. Inaczej analizuje obraz, inaczej się uczy. Jako NN z mniej niż milion km doświadczenia już teraz sprawuje się lepiej, niż dotychczasowa wersja uczona latami. Rewrite jest wewnętrznie uczony i regulowany od 2019. Kilka miesięcy temu udostępniony do testów kilkuset osobom na terenie USA. Jest szansa, że pojawi się w Europie w tym roku.

Zmierzam do tego, że wszystko co wiemy o zachowaniu FSD, za kilka(naście) miesięcy będzie całkowicie nieaktualne. Będzie znacznie lepiej, nawet jeśli wciąż to będzie zwykłe wspomaganie kierowcy.

Przepisy obowiązujące w Europie to osobna sprawa - Rewrite tego nie przeskoczy.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Pewnie nie wszyscy wiedzą...
Tesla ma dwa osobne systemy Autopilota (FSD)
1. Aktualnie dostępny, rozwijany od lat. Ze względu na swoją budowę obecnie zbliża się do pełni swoich możliwości
2. Napisany i nauczony od nowa, nazywany Rewrite. Inaczej analizuje obraz, inaczej się uczy. Jako NN z mniej niż milion km doświadczenia już teraz sprawuje się lepiej, niż dotychczasowa wersja uczona latami. Rewrite jest wewnętrznie uczony i regulowany od 2019. Kilka miesięcy temu udostępniony do testów kilkuset osobom na terenie USA. Jest szansa, że pojawi się w Europie w tym roku.

Zmierzam do tego, że wszystko co wiemy o zachowaniu FSD, za kilka(naście) miesięcy będzie całkowicie nieaktualne. Będzie znacznie lepiej, nawet jeśli wciąż to będzie zwykłe wspomaganie kierowcy.

Przepisy obowiązujące w Europie to osobna sprawa - Rewrite tego nie przeskoczy.
no właśnie czytam Twój komentarz i chciałem napisać że trzy a nie dwa bo europa to osobna kategoria wagowa, no ale ostatnim zdaniem napisałeś to samo także tego... to co się dzieje w USA to się tylko ślinimy że tak może u nas kiedyś będzie
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
no właśnie czytam Twój komentarz i chciałem napisać że trzy a nie dwa bo europa to osobna kategoria wagowa, no ale ostatnim zdaniem napisałeś to samo także tego... to co się dzieje w USA to się tylko ślinimy że tak może u nas kiedyś będzie
Systemy są dwa. Oba są dostosowane (lepiej lub gorzej) do różnych regionów, gdzie różnią się przepisy, znaki, kierunek ruchu itd.: O tych regionach wiem na pewno, że autopilot traktuje je w unikalny sposób - USA, Kanada, EU, GB, Chiny, Japonia. Pewnie jest tych regionów znacznie więcej.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
No cóż, nie mamy na to wpływu. Do dzisiaj zastanawiam sie jak to się działo, ze prawie rok auto się mnie nie czepiało? Mogłem zasnąć na 30 minut.
Trudno jest znaleźć jakieś sztywne reguły. Dlatego podchodzę do tego empirycznie i na każdej trasie wiem, iż może być inaczej.
Zazdroszę nawet nie Wersji BETA ale tej podobnej do naszej, gdzie samochód sam wyprzedza i zmienia pasy. I to by mi wystarczyło jako motywacja do zakupu FSD w kolejnej Tesli.
 

Najnowsze dyskusje

Top