Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Nowa wersja oprogramowania
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Jobski, post: 173333, member: 1193"] Pobrałem, wrzuciłem i większość opisanych nowości dotyczy ccNC a nie naszego Gen5W. Jak na razie jedyna nowość jaką zauważyłem to poprawione wyznaczanie trasy z uwzględnieniem ładowania. Do tej pory nawigacja potrafiła dodać jedną ładowarkę potem stwierdzała, że i tak nie da się dojechać do celu. Teraz potrafi wyznaczyć kilka doładowań tak żeby dotrzeć do celu i co ciekawe przy długiej trasie wyświetla komunikat, że może zmieniać punkty ładowania w zależności od dostępności ładowarek. Wygląda to naprawdę nieźle ale (no właśnie jest kilka ale): - nie możemy ustawić ile chcemy mieć prądu w baterii po dojechaniu (może to skrzywienie po ABRP, ale ta opcja jest na prawdę przydatna), nawigacja przewidzi i tylko pokarze ile nam prądu zostanie po dojechaniu - ustawienie parametrów ładowania (do ilu % maksymalnie chcemy się ładować, o jakiej mocy ładowarki mają być uwzględniane w planowaniu) nie jest ani proste ani oczywiste, oba parametry ustawiamy w ustawieniach EV auta a nie w ustawieniach planowania trasy - maksymalny poziom naładowania akumulatora z ładowarek DC/AC jest uwzględniany w planowaniu, co ciekawe jak ustawimy 80% to planowanie w cale nie będzie nas trzymać na ładowarce do tego poziomu sugeruje np. naładowanie się do 75% - w menu EV przy wyszukiwaniu najbliższych stacji ładowania możemy określić jakiej mocy ma nam pokazać ładowarki i to ma wpływ na uwzględnione stacje w planowaniu trasy, np. zmiana parametru czy chcemy widzieć ładowarki od 50 czy 100 kWh zmienia całkowicie planowanie, oczywiście z korzyścią dla czasu ładowania jeżeli wybierzemy ładowarki powyżej 100 kWh. Generalnie planowanie poprawiło się bardzo (przynajmniej w testach na sucho) wyniki były zbliżone do tych z ABRP (nie identyczne), niestety nie da się przećwiczyć planowania np. jak mamy 100% baterii na starcie bo nawigacja uwzględnia obecny stan naładowania. W długi weekend jadę w Polskę jakieś 1k km do zrobienia przećwiczę jak to się sprawdza w praktyce. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Nowa wersja oprogramowania
Top