Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Nowa wersja oprogramowania
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Jobski, post: 174469, member: 1193"] Zrobiłem trasę i stwierdzam, że to planowanie jest zrobione pod nowe modele, lub przynajmniej pod te z szybszym ładowaniem. Od początku dziwiło mnie, że na mojej trasie wyznacza więcej doładowań niż ABRP. Do tego wybierał jakieś dziwne punkty np. z pojedynczym szybkim kablem i to nie zaraz przy trasie tylko z koniecznością sporego zjazdu. Rozkład mojej trasy to 50% autostrada, 30% ekspresówka, 20% drogi lokalne, w drodze powrotnej zorientowałem się, że to właśnie autostrada zaburza całe planowanie. Prawdopodobnie nawigacja zakłada jazdę z maksymalną dopuszczalną prędkością i adekwatne do niego zużycie energii. Do takiego wniosku doszedłem po tym jak po ostatnim ładowaniu (zgodnie z planem ABRP) do domu zostało mi około 250 km (z czego 50 km ekspresówki i 200 km autostrady) a auto pokazywało mi 300 km zasięgu, a nawigacja w samochodzie stwierdziła, że będę potrzebował jeszcze jednego 20 minutowego ładowania. Czyli zakładała, że to zużycie będzie sporo większe niż moje zwyczajowe przy jeździe z prędkością po autostradzie 120 km/h (w ABRP możemy zdefiniować w profilu auta z jaką maksymalną prędkością planujemy się poruszać). Wnioski nawigacja dobra dla aut z szybszym ładowaniem niż nasze gdzie czas na ładowarce tak nie boli, lub na kraje gdzie maksymalna prędkość na autostradzie to 120/130 km/h i infrastruktura jest nieco lepsza niż u nas. P.S. Słaba ilość punktów ładowania na mojej trasie wynikała z tego, że poruszałem się ścianą wschodnią naszego kraju czyli S19 via Karpatia gdzie przy jej budowie kompletnie zapomniano o infrastrukturze towarzyszącej, nie tylko dla elektryków ale i również dla spalinówek. Między Rzeszowem a Lublinem dopiero budują pierwsze stacje benzynowe (po jednej w każdą stronę) na których pewnie też będą ładowarki Orlenu. A puki co zostaje zjeżdżanie do pobliskich miejscowości. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Nowa wersja oprogramowania
Top