nowosci ze swiata citroena

p0li

Pionier e-mobilności
moze i beda nizsze
ale jak robisz porownanie i najtansza tesla kosztuje 42970€ a eC4 Shine bez pakietow kosztuje 41500€ to tak srednio mam ochote jechac do dealera Cytryn i "zebrac" o rabaty
cena hyundaia IQ6 ze srednim wyposazeniem w wysokosci 54826€ to juz smiech na sali
 

vwir

Pionier e-mobilności
Od kiedy Tesla pozamiatała cenowo to ciężko cokolwiek do niej porównać. Pozostali producenci musieliby zjechać z cenami do poziomu gdy Ty brałeś swojego, to wtedy by to miało jakiś sens. To co producenci elektryków zrobili z cenami w ciągu ostatnich 18 miesięcy to nieśmieszny żart.
 

p0li

Pionier e-mobilności
jak ja bralem swojego to tez kosztowal 42000€ (przynajmniej tyle bylo w cenniku) - wiec tu nic nie podeszlo
z drugiej - strony nic nie obnizyli po spadku cen tesli
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Od kiedy Tesla pozamiatała cenowo to ciężko cokolwiek do niej porównać. Pozostali producenci musieliby zjechać z cenami do poziomu gdy Ty brałeś swojego, to wtedy by to miało jakiś sens. To co producenci elektryków zrobili z cenami w ciągu ostatnich 18 miesięcy to nieśmieszny żart.
Pytanie co mieli zrobić?

Ford ma marżę -102% na swoich elektrykach, tj. koszty wytworzenia samochodu są dwa razy większe niż za niego płacisz.

Żeby mogli zacząć zarabiać to muszą zwiększyć produkcję do poziomów jaką obecnie mają ich spalinowe odpowiedniki.

A to wymaga ambitnego i ryzykownego planu, który może się udać, ale może też zatopić firmę jeśli coś po drodze się nie uda. Dlatego wolą lobbować na rzecz spowolnienia elektromobilności bo to jest jedyna droga, żeby jakoś przetrwać tą zmianę.
 

KrzysztofFly

Moderator

vwir

Pionier e-mobilności
Czyli nawet poniżej 130tys. Wyobrażacie sobie teraz takie ceny? Nawet dołóżmy te 20% na 2 lata inflacji, to by dało obecnie 150tys.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Czyli nawet poniżej 130tys. Wyobrażacie sobie teraz takie ceny? Nawet dołóżmy te 20% na 2 lata inflacji, to by dało obecnie 150tys.
i tyle powinien kosztowac - jakies 32000€ - a nie dyszke wiecej
 

Jacek_Do

Zadomawiam się
Ja za swojego Feel Pack z dodatkami, lakier, bezkluczykowy dostęp, podgrzewane fotele i kierownica, lusterko fotochromatyczne plus 11kW ładowarka płaciłem 155 450PLN - 4000PLN rabat - 18 750 dotacja wyszło mnie 132 700 zamawiałem w sierpniu 2021 odebrałem w grudniu.
Co ciekawe w marcu 2022 zamawiałem Kia Xceed PHEV w wersji bisnes line z kilkoma pakietami i też cennikowo auto kosztowało 148 000PLN - 9,5% rabatu kia eco drivers i mały rabat dealera co dało 132 500PLN. Za oba auta podobnej wielkości i zupełnie innymi napędami praktycznie ta sama kwota.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ja za swojego Feel Pack z dodatkami, lakier, bezkluczykowy dostęp, podgrzewane fotele i kierownica, lusterko fotochromatyczne plus 11kW ładowarka płaciłem 155 450PLN - 4000PLN rabat - 18 750 dotacja wyszło mnie 132 700 zamawiałem w sierpniu 2021 odebrałem w grudniu.
Też wtedy dostałem taką ofertę od Citroena
Oczywiście uznałem ją za słabą i wybrałem coś lepszego i do tego niewiele droższego.

O obecnych cenach, w ogóle ciężko dyskutować.
150 tys (za podstawę, w Citroenie musiałoby być coś więcej niż podstawa, bo tak jest bardzo słabo wyposażona) dla kompakta to max, więcej nie ma sensu płacić.
Lepiej dołożyć do czegoś o dużo lepszych parametrach (TM3 lub TMY).
 
Top