Nowy dźwięk z napędu

Olecki

Pionier e-mobilności
To są checklista robione przez dealera więc w sumie nie dziwne że są trochę inne choć merytorycznie nie powinny się różnić.
 

Cav

Pionier e-mobilności
A tu się różnią zasadniczo w kwestii o której gadamy.
Moja jest zgodna z moją instrukcją.
Nie wiem jak w przypadku serwisu Sierka...
 

Silos

Nowy na Forum
Też miałem przygody z dziwnymi dziękami z napędu. Z początku (30kkm przebiegu) terkotanie było słyszalne tylko przy odzysku (hamowaniu) - serwis zbywał mnie. Przy 70kkm terkotało już przy przyśpieszaniu jak i hamowaniu. Napisałem do centrali i pogonili dealera, aby jednak pochylił się nad tematem. Najpierw samochód stał kilka tygodni, ja jeździłem spalinówką i czekałem (kia ma mało ludzi od EV). Przez ten czas nic nie zrobili wiec, samochód zabrałem i poprosiłem, aby dali mi znać kiedy będą naprawdę gotowi. Ostatecznie (~90kkm przebiegu) naprawa trwała tydzień. Wymienili silnik + jakieś wsporniki i wszystko na gwarancji. Podobno stary model tego silnika miał wady konstrukcyjne. Z ciekawostek: demontaż to około 4h a cena nowej sztuki to 10K pln. Teraz jest cicho :)

eSoul 39 '21
 
Last edited:

Szymi

Nowy na Forum
Też miałem przygody z dziwnymi dziękami z napędu. Z początku (30kkm przebiegu) terkotanie było słyszalne tylko przy odzysku (hamowaniu) - serwis zbywał mnie. Przy 70kkm terkotało już przy przyśpieszaniu jak i hamowaniu. Napisałem do centrali i pogonili dealera, aby jednak pochylił się nad tematem. Najpierw samochód stał kilka tygodni, ja jeździłem spalinówką i czekałem (kia ma mało ludzi od EV). Przez ten czas nic nie zrobili wiec, samochód zabrałem i poprosiłem, aby dali mi znać kiedy będą naprawdę gotowi. Ostatecznie (~90kkm przebiegu) naprawa trwała tydzień. Wymienili silnik + jakieś wsporniki i wszystko na gwarancji. Podobno stary model tego silnika miał wady konstrukcyjne. Z ciekawostek: demontaż to około 4h a cena nowej sztuki to 10K pln. Teraz jest cicho :)

eSoul 39 '21
Witam. Te wady konstrukcyjne to coś potwierdzonego? U ojca w e-soul te same objawy a auto po gwarancji. Może uda się coś utargować z naprawy skoro to wada fabryczna?
 

Silos

Nowy na Forum
Witam. Te wady konstrukcyjne to coś potwierdzonego? U ojca w e-soul te same objawy a auto po gwarancji. Może uda się coś utargować z naprawy skoro to wada fabryczna?
Niestety nie wiem, czy jest jakaś akcja serwisowa w tym temacie, ale pracownicy ASO mówili, że coraz więcej użytkowników zgłasza ten problem
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Witam. Te wady konstrukcyjne to coś potwierdzonego? U ojca w e-soul te same objawy a auto po gwarancji. Może uda się coś utargować z naprawy skoro to wada fabryczna?
Przebieg powyżej 150 kkm?
Jeśli auto było regularnie serwisowane, to można spróbować tą kartą grać.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Czytam wątek i raz mówicie o przekładni raz o silniku, jeśli to przekładnia to może warto we własnym zakresie częściej olej zmienić. W Leafach jest to tak banalne, że większość wymienia olej we własnym zakresie, u mnie po 8kkm było sporo opiłków i masa błota na magnesach, a olej czarny. Jeśli to jednak silnik to trochę jak sytuacja bez wyjścia i czekanie na nieuchronne...

Zmianę oleju jeśli jest podobnie jak w E Niro też macie banalną, robicie to wogóle? 🙃

 
Last edited:

Szymi

Nowy na Forum
Sprawa rozwiązana. Pierwsza wizyta w serwisie zakończyła się odesłaniem z kwitkiem na zasadzie "nic nie słychać, proszę jeździć" chociaż dźwięk był bardzo słyszalny. Po miesiącu kolejna wizyta i tu już wskazanie na uszkodzoną przekładnie z kosztem naprawy około 10 tys. pln. Ojciec nie dał za wygraną i powiedział że skontaktuje się w tej sprawie z centralą Kia. Tego samego dnia telefon z serwisu z informacją że przekładnia zostanie wymieniona w ramach gwarancji.
 
Top