Nowy IONIQ 5 - Polska szykuje się na premierę

vwir

Pionier e-mobilności
Bo jak twierdzę, że to wynika z chemii baterii (ten pojedynczy "paluszek" nie jest się w stanie szybciej naładować, czy to jest połączony szeregowo, czy równolegle) to mi nikt nie wierzy. To, że Leaf miał mniejszą baterię, też nie ma znaczenia, jakby miał 5x większą to też by się tak samo szybko/wolno ładował, ale odpowiednio większą mocą. Tyle. Zwiększają pojemność i lecą "rekordy" ile to kW poleciało z gniazdka, a prawda jest taka, że to od lat V*A...
Wiem, dlatego napisałem to co napisałem. Jeśli ktoś wspomina tutaj o pojemności baterii to po prostu nie ma pojęcia o czym pisze i tyle. Dla niedowiarków: gdyby podpiąc 3 takie leafy do 3 ładowarek 50kW i ładować jednocześnie to nadal by się naładowały w 27 minut. Na tej samej zasadzie jeśli by te trzy leafy podpiąć do jednej ładowarki 150kW (każdy by dostał po 50kW) to nadal ładowałyby się 27 minut. Ot - taka ciekawostka...
 
Last edited:

Halisep

Posiadacz elektryka
Wiem, dlatego napisałem to co napisałem. Jeśli ktoś wspomina tutaj o pojemności baterii to po prostu nie ma pojęcia o czym pisze i tyle. Dla niedowiarków: gdyby podpiąc 3 takie leafy do 3 ładowarek i ładować jednocześnie to nadal by się naładowały w 27 minut. Na tej samej zasadzie jeśli by z tych trzech leafów powyciągać baterie, spiąć je równolegle, wsadzić do jednego leafa i podpiąć do ładowarki 150kW (CCS zamiast 50kW Chademo) to nadal ładowałyby się 27 minut. Ot - taka ciekawostka...
I przy okazji by się zapalił przez niewydolne chłodzenie.
7 lat temu tylko 1 samochód ładował się do 80% w mniej niż 25 minut i był to klasyczny ioniq z malutką bateryjką. Dzisiaj sam jestem posiadaczem dwóch aut, które ładują się w 18 minut i po takim postoju przejadą przynajmniej 250km ekspresówką. Dla mnie przeskok jest bardzo zauważalny, zwłaszcza po posiadaniu Tesli S od 2017r.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Postęp jest bo (Kia/Hyundai/Porsche) ma jednak 18 minut, a chinczyki produkcyjne demonstrują 10,5 minuty (ciekawe jak trwałość). Natomiast 9/10 modeli które są sprzedawane nie przebija tych 27 minut. Lepiej jest bo są duże baterie wiec predkość ładowania w km/h jest jednak znacznie lepsza niż 7 lat temu.
 

vwir

Pionier e-mobilności
I przy okazji by się zapalił przez niewydolne chłodzenie.
Mówimy o postępie w technologii ogniw czy obecności chłodzenia wodnego?
Tak - obecnie istnieje Taycan i dwa koreańczyki, które się szybko ładują. A potem wszystko pozostałe, co ładuje się tak samo szybko jak Leaf I czy Ioniq I generacji. Dlatego też pisałem że zależy z czym porównujesz.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Lepiej jest bo są duże baterie wiec predkość ładowania w km/h jest jednak znacznie lepsza niż 7 lat temu.
No i to wynika z pojemności a pojemność z ceny. Leaf nie miał większej baterii bo była za droga. Tyle. Gdy staniała to do tego samego Leafa wsadzili większą baterię. No dobra - trochę wzrosła gęstość, ale nadal do rewolucji jest daleko. A upłynęło 7 lat, a nie 2-3 lata.
 

luki

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem nie ma skoku technologicznego (wynikającego z chemii baterii, tylko z zabiegów producenta, i tego jakie ma cojones i zaprogramuje BMS). Gdyby taki Taycan miał 200kWh baterię, to 250km przejechałby po 9minutach ładowania. To wszystko wynika z % wykorzystania pojemności baterii, i wiadomo że tutaj większa bateria ma przewagę bo łatwiej tym zakresem żonglować. Oczywiście użytkownik widzi to trochę inaczej i dla niego jest WOW, bo otrzymuje ogromną przepaść technologiczną (i taka w ogólnym rozrachunku jest)
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
W przypadku wynajmu długoterminowego przy wykupie GAPu bank odkupuje od Ciebie samochód i tyle w temacie.
A bez wykupu GAP nie?
To przecież nie ma nic wspólnego z umową wynajmu.
 

Runior

Zadomawiam się
Wolałbyś kupić rok młodsze auto, w podstawowym wyposażeniu, czy rocznikowo rok starsze w maksymalnym i z napędem 4x4?
Bo przy różnicy ceny rzędu 10% (oba z bateriami 77 kW( i tak wybrałbym to drugie.
Te 180-200 tys za auto większe i lepsze od TMY, wydaje się dobrą ofertą.

EV3 w jakimś sensownym wyposażeniu wychodzi podobnie, a to auto o dobry numer mniejsze i w Polsce z 4WD nie oferowane.
Podstawowe ID3 tyleż samo kosztuje.
Też wybrałbym bogatszą wersję. Nie o to jednak chodziło w mojej, być może zbyt lakonicznej wypowiedzi.

Polacy kochają promocje i najlepiej pompuje sprzedaż duża liczba procentów poprzedzona minusem, ale w przypadku samochodów elektrycznych to chyba za mało.
Winię oczywiście dotacje, które sprzedawcy na dzień dobry wkalkulowali sobie je w ceny, ale w niektórych przypadkach wydaje się, że niektórzy przesadzili z chciwością. Liczby wskazują, że sprzedaż samochodów wzrosła rdr, ale chyba elektryki to ominęło.

Już sama obecność na stocku dwuletnich "leżaków" podkopuje zaufanie do modelu, a w szczególności jego wyceny. Do tego dochodzi kwestia wartości rezydualnej, która powraca w różnych wątkach na tym forum.
Można oczywiście zrobić jak KIA i nie wpuszczać modelu po FL na rynek dopóki nie wyprzeda się starego, ale te kilka milionów zamrożonych w samochodach to również jest jakiś ciężar.
Taki 2-letni "nowy" samochód to świetna opcja dla kogoś, kto kupuje go na dożywocie. A taki profil klienta to chyba rzadkość.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Taki 2-letni "nowy" samochód to świetna opcja dla kogoś, kto kupuje go na dożywocie. A taki profil klienta to chyba rzadkość.
Mówisz, że jak będziesz sprzedawał jako 5 letni, to nie odzyskasz tej różnicy, którą teraz dostaniesz?
Rok produkcji to jest chyba tylko w Polsce istotny.....
 

Runior

Zadomawiam się
Mówisz, że jak będziesz sprzedawał jako 5 letni, to nie odzyskasz tej różnicy, którą teraz dostaniesz?
Rok produkcji to jest chyba tylko w Polsce istotny.....
Prawdopodobnie nie. Myślę, że będzie wtedy dostępny następca albo przynajmniej wersja po dużym liftingu, co obniży wartość odsprzedaży obecnego modelu.
Może rok produkcji jest istotny tylko w Polsce, ale istotny jest niewątpliwie i czasem wpływa na cenę w większym stopniu niż przebieg.
Ja akurat rzadko zmieniam samochody. Obecny mam już od 6 lat i kolejny pewnie potrzymam przynajmniej tyle. Niby mógłbym skusić się na taką ofertę, ale akurat I5 to trochę za duża krowa dla mnie. Poza tym cały czas mam wrażenie, że cena (w tym finansowanie) mogłaby być nieco lepsza :).
 
Top