Nowy Lexus RZ 300e FWD z ok. 599 jedn. Japan-WLTP (533 jedn. WLTP) w Japonii

ztsgusz

Pionier e-mobilności

To nie Toyota bZ4X, ale Lexus RZ to w końcu bardzo podobny samochód jeżeli chodzi o napęd.
Z tego co widzę nawet bZ4X FWD ma tylko 512 jedn. WLTP, a ten Lexus z identyczną baterią zdecydowanie więcej trochę więcej.

Okazuje się, że Japonia ma inny cykl (Japan-WLTP) - RZ 450e ma tam 494 jedn. Japan-WLTP, RZ 300e ma 599 jedn. Japan-WLTP.
W Europie RZ 450e ma 440 jedn. WLTP (felgi 18"), więc RZ 300e pewnie będzie miał ok. 533 jedn. WLTP.
 
Last edited:

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Zaraz, ale to nadal jest ta atrapa, którą od początku roku można zamawiać? Która na całym świecie sprzedała 300 sztuk, bo ma złącze ładowania CHAdeMO 50kW? https://ev-database.org/car/1943/Lexus-UX-300e
Nie, to jest inna wersja napędowa RZ 450e, z ładowaniem 150kW CCS / 11kW AC w EU: https://ev-database.org/car/1677/Lexus-RZ-450e

Wygląda na to, że się mocno postarali bo przynajmniej na podstawie WLTP zużycie energii byłoby niższe niż Tesla Model Y RWD (!):

64kWh/533km*100 = 12,0 kWh/100km

57,5kWh/455km*100 = 12,6 kWh/100km

Szkoda tylko że do wszystkich EV wsadzają ten sam akumulator 64kWh netto. Gdyby wersja AWD miała np. 80kWh, to zasięg też przekroczyłby 530km WLTP.
 
Last edited:
Top