Nowy miejski elektryk co wybrać

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Witam serdecznie.

Na zmiany przyszedł czas i Peugeot 208e zmienił właściciela. Porą poeksperymentować z czymś innym.
Był całkiem przyjemnym samochodem

Nasze pierwsze typu na auto dla żony.
Hyundai Kona 64kWh, PC, 11kW ładowarka.
albo
VW ID3 Wersja Pro 58kW bateria większa poza budżetem raczej
PC, ładowarka 11kW

Ktoś ma jakieś przemyślenia?
Peugeot miał nie zły zasięg ale... nawet do miasta przydał by się większy.
Serdecznie dziękuję za Wasze opinie.

cena 70~80tyś. Coś w okolicy 2021~2022 :) Budżet jest mięki. Ale Auto dla żony ma swoje prawa i wymagania.
 
Last edited:

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Dokładnie, ale
A może Mokka - nie wiem, czy ma większy zasięg, ale to bardzo przyjemny samochód.
ogólnie można przyznać Stellantisowi, że ich auta nie są złe... źle to one są wyceniane jako nowe. To ich zasadnicza wada.
Poza tym to nie złe samochody. Do miasta zwykle są szyte na miarę.
2008 czy Mokka mogły by mieć te z 5kWh większe baterie i było by całkiem ciekawie.
To chyba, nowsze modele mają...
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Pisałem raczej o sytuacji np. dynamicznego ruszania spod świateł a nie jazdy po śniegu. FWD może mielić kołami (zależy od ESP), a RWD pójdzie żwawo do przodu
No właśnie zależy komu na czym zależy, na śnieg lepsze FWD i taki bym polecaj do miasta dla kogoś kto spokojnie jeździ. Do dynamicznej jazdy lepsze RWD.

Właśnie wyjechałem od siebie na główną drogę a tam BMW sunące skośnie pod górkę.(obrazek)

I nie piszmy tutaj o AWD (które jak wiadomo jeżdżą większość czasu RWD)
Różne są, sa też takie co głównie jeżdżą na przód, zależy gdzie producent wstawi silnik z magnesami stałymi, nie zawsze jest z tyłu.
 

Attachments

  • Screenshot_20250111-212148.Zdjęcia.png
    Screenshot_20250111-212148.Zdjęcia.png
    1 004,7 KB · Liczba wyświetleń: 47

nabrU

Moderator
Prośba o nie pisanie o AWD nie byłą z powodu jak jest rozwiązany ich napęd, tylko z powodu wymagań w pierwszym poście. Jeśli jest jakiś BEV AWD w cenie do 80k PLN podejrzewam, że OP będzie zainteresowany
 

KrzysztofFly

Moderator
Dokładnie, ale

ogólnie można przyznać Stellantisowi, że ich auta nie są złe... źle to one są wyceniane jako nowe. To ich zasadnicza wada.
Poza tym to nie złe samochody. Do miasta zwykle są szyte na miarę.
2008 czy Mokka mogły by mieć te z 5kWh większe baterie i było by całkiem ciekawie.
To chyba, nowsze modele mają...
Mam bardzo podobne zdanie do Twojego, Stellantisy nie są złe. Faktycznie z cenami swego czasu przesadzili, jednak aktualnie schodzą trochę na ziemię z cenami. Myślę, że te z nowszym akumulatorem 54kWh i silnikiem 156KM oferują już w zupełności wystarczający zasięg w klasie aut miejskich, a i nawet na sporadycznie zdarzającej się trasie będzie całkiem ok.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
A ja niestety po 42kkm mam coraz gorsze zdanie o Stellanisach, zaczynając od pierdół jak błędy w tłumaczeniu, przez pochrupujące przeguby, utleniajacy się czujnik ABSu w lewym tylnym kole (2 wymiany), problematyczna sprężarkę klimatyzacji, po wykonane z nie wiem czego obicia koła kierownicy. No doprowadza mnie do szału to, że można to zadrzeć obrączka czy zamkiem od kurtki. Sorry za oftop.
 

KrzysztofFly

Moderator
A ja niestety po 42kkm mam coraz gorsze zdanie o Stellanisach, zaczynając od pierdół jak błędy w tłumaczeniu, przez pochrupujące przeguby, utleniajacy się czujnik ABSu w lewym tylnym kole (2 wymiany), problematyczna sprężarkę klimatyzacji, po wykonane z nie wiem czego obicia koła kierownicy. No doprowadza mnie do szału to, że można to zadrzeć obrączka czy zamkiem od kurtki. Sorry za oftop.
Ja mam u siebie 90kkm, wszystko działa jak należy.
Co do sprężarki, to fakt - jednak to ewidentnie wina dostawcy i tutaj to Valeo powinno wyjść z inicjatywą podobną do tej, którą zastosowano w Japonii (czyli wymiana wszystkich wadliwych).
Z kierownicą też u mnie wszystko ok, ja mam w e-C4 tą obszytą "skórą" ;), zauważ jednak, że chociażby w dziale Tesla wielokrotnie pisano o wymianie na gwarancji kierownicy i to w autach dużo młodszych niż Twoje ;).
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
U mnie (30k km) jak na razie zero problemów. Nic nie było wymieniane, nic się nie popsuło. Do kierowanicy nie mam się o co przyczepić.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ogolnie zbyt szybko szukanie nowego auta mi idzie.
Kona 2021 wersja max czy
Cupra 58 z przyzwoitym wyposażeniem 2022r ale powyżej budżetu.
Żona zmieniła front z suva.
Moze ktos cos ciekawego napisze? W naszej dyskusji?

Do decyzji przydala by sie jazda Kona w okolicy Szczecina. Ale nie znalazłem odpowiadającej nam wersji w okolicy.
 

nabrU

Moderator
Zdecydowanie Cupra: lepsze materiały w środku niż ID.3, czasami HUD w standardzie (w UK już w średniej wersji V2), jak dla mnie bardziej 'zadziorny' wygląd no i te same zalety co do tej pory ID.3.

Wady: brak matriksów nawet w opcji (przynajmniej w UK)

IMG_20220618_142732.jpg


IMG_20220618_142757.jpg


IMG_20220618_142407.jpg


IMG_20220618_142327.jpg


IMG_20220618_141724.jpg


i porównanie z moim 'starym' ID.3:

IMG_20220703_145635.jpg


IMG_20220703_151013.jpg


P.S. Wiem, że kierownica po złej stronie :p
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Zdecydowanie Cupra: lepsze materiały w środku niż ID.3, czasami HUD w standardzie (w UK już w średniej wersji V2), jak dla mnie bardziej 'zadziorny' wygląd no i te same zalety co do tej pory ID.3.

Wady: brak matriksów nawet w opcji (przynajmniej w UK)

View attachment 23768

View attachment 23770

View attachment 23771

View attachment 23773

View attachment 23774

i porównanie z moim 'starym' ID.3:

View attachment 23775

View attachment 23776
Na Ciebie zawsze można liczyć z konkretami :)
Wyposażeniem Cupra urzekła. W Konie czuć poprzednią epokę.
 
Top