bodjo7

Zadomawiam się
Czy już widzieliście nowy, będący jeszcze w trakcie budowy, parking P+R przy dworcu PKP w Zakopanem? Polecam zwrócić uwagę na wielką tablicę nad wjazdem. Prawdopodobnie jest to kolejna po Warszawiance i Madisonie żenująca próba obejścia obowiązku instalacji ładowarek do EV od 2025 r.

Na filmie w 11:56

 
Last edited:

bodjo7

Zadomawiam się
Ale panele PV to zamontowali. A przecież są źródłem pożaru 🤔
Panele same w sobie nigdy nie są źródłem pożaru, ponieważ są wykonane z materiałów niepalnych (głównie aluminium, szkło). Za pożarami instalacji PV stoją nieszczęsne złączki MC4 (wadliwy projekt i wykonanie chińskich podróbek) oraz niechlujny montaż kabli łączących panele, co prowadzi do ich przetarcia i zwarć.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Dzisiaj będę miał trochę czasu to podzwonne bo eureka inwestycja jest dofinansowywana ze środków EU

a w opisie ... pogrubienie dla większego dramatyzmu ;)
Przedmiotem projektu jest przebudowa infrastruktury w obrębie i bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego, położonego przy jedynej, czynnej linii kolejowej w Zakopanem, na której odbywa się ruch pociągów pasażerskich. Zakres rzeczowy projektu, realizowanego w trybie zaprojektuj i wybuduj, obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, zaangażowanie inwestora zastępczego do zarządzania realizacją projektu oraz prace budowlane dotyczące trzech elementów infrastrukturalnych obiektów służących obsłudze podróżnych: zabytkowego budynku dworca kolejowego przebudowy jego dwóch kondygnacji przeznaczonych do obsługi ruchu pasażerskiego. Na parterze przewidziano kasy, poczekalnie, hall główny, informację turystycznokulturalną, lokale gastronomiczne i usługowe, toalety i dyspozytornię ruchu dla powstającego zintegrowanego centrum komunikacji; w piwnicy przewidziano lokale usługowe, pomieszczenia techniczne, pomocnicze i sanitarne. przebudowy bramy wejściowej na perony z 1961r, znajdującej się pomiędzy rondem Armii Krajowej a zakończeniem torów kolejowych, na której znajduje się legendarny neon będący atrakcją turystyczną miasta budowy 3kondygnacyjnego parkingu typu Park and Ride kierowanego do pasażerów kolei a także autobusów, busów i komunikacji miejskiej, o pojemności 144 miejsca, w tym 6 miejsc dla osób niepełnosprawnych i 9 stanowisk ładowania samochodów elektrycznych. W obrębie obiektu, zlokalizowanego między torami kolejowymi i ulicami Jagiellońską i Smrekową, znajdą się także dwa niewielkie lokale usługowe oraz parking typu Bike and Ride z 68 stanowiskami dla rowerów.Infrastruktura objęta projektem posiada duży potencjał integracyjny względem różnych środków transportu, ponieważ projekt jest elementem szerszej koncepcji inwestycyjnej polegającej na utworzeniu w Zakopanem zintegrowanego centrum komunikacji. Będzie ono obsługiwane z budynku dworca, a budowany parking będzie bezpłatny dla pasażerów korzystających z usług przewoźników kolejowych i drogowych
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Wydaje mi się że że sa 3 poziomy bo inaczej bez sensu byłby zapis ograniczjaący do poziomów. Na górnym poziomie jest ok ~50 miejsc więc 144 wskazuje na 3 poziomy. A te zielone słupki to mogą być ładowarki bo sa umieszone pomiedzy miejscami
1693987749087.png
 

Attachments

  • obraz.PNG
    obraz.PNG
    96 KB · Liczba wyświetleń: 51

bodjo7

Zadomawiam się
Wydaje mi się że że sa 3 poziomy bo inaczej bez sensu byłby zapis ograniczjaący do poziomów. Na górnym poziomie jest ok ~50 miejsc więc 144 wskazuje na 3 poziomy. A te zielone słupki to mogą być ładowarki bo sa umieszone pomiedzy miejscami
View attachment 13090
Czemu ma zatem służyć zakaz? Poza oczywiście możliwością instalacji mniejszej liczby ładowarek.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Update: Sprawa będzie weryfikowana przez Wydział Drogownictwa i Transportu miasta Zakopane.
W inwestycji na górnej płycie według projektu mają być zainstalowane ładowarki dla samochodów elektrycznych wraz z wyznaczonymi 9 miejscami dla nich przeznaczonych.
Pan podziękował za informację i będą interweniować w tej sprawie. Wrzuciłem na bęben będę monitorować ;) jak ktoś chciałbym się dołączyć to zapraszam.

edit: wystarczyło wskazać że pieniądze idą z EU i od razu zostały połączone kropki. Bacowie może i nie lubią BEV ale jeszcze bardziej nie lubią oddawać prawie 10 mln dotacji.
 

Michal

Moderator
Update: Sprawa będzie weryfikowana przez Wydział Drogownictwa i Transportu miasta Zakopane.
W inwestycji na górnej płycie według projektu mają być zainstalowane ładowarki dla samochodów elektrycznych wraz z wyznaczonymi 9 miejscami dla nich przeznaczonych.
Pan podziękował za informację i będą interweniować w tej sprawie. Wrzuciłem na bęben będę monitorować ;) jak ktoś chciałbym się dołączyć to zapraszam.
@Łukasz Bigo - może warto o tym napisać?
 

bodjo7

Zadomawiam się
Zakaz ma służyć temu że jak sie zapalą to łatwiej będzie gasić jak będą na górnym poziomie do którego bedzie miał dojazd samochód strażacki.
A dlaczego w ogóle miałby się zapalić i czemu akurat elektryczne trzeba móc łatwiej gasić? To spalinowe się nie palą (mimo posiadania zbiornika z łatwopalną cieczą) i nie trzeba ich gasić (są samogasnące?)?

Pytanie oczywiście retoryczne. Takie są skutki trwającej od miesięcy ogólnokrajowej nagonki na EV.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Update: Sprawa będzie weryfikowana przez Wydział Drogownictwa i Transportu miasta Zakopane.
W inwestycji na górnej płycie według projektu mają być zainstalowane ładowarki dla samochodów elektrycznych wraz z wyznaczonymi 9 miejscami dla nich przeznaczonych.
Na filmie widać 4 zielone słupki.
- jeden ma obok siebie wymalowane miejsce dla niepełnosprawnych i jedno miejsce, które mozna by przeznaczyć na ładowanie
- drugi ma obok siebie 2 miejsca parkingowe
- trzeci czwarty stoją obok wjazdu na kondygnację i raczej we wjeździe nikt miejsc do ładowania nie wyznaczy; a barierki sugerują że to tam na stałe stoi...
Czyli mamy 4 słupki z 3 miejscami dla EV :D
 
Top