Różnice między wersjami u nas w np. w DE. Np. tam RWD jest za 45 tys. EUR (dla aut ze stocku jest dodatkowo 6 tys. EUR rabatu). W AU tak samo -45 tys. minus rabat 2,4 tys.A w Niemczech 54990 EUR z 19% VAT daje 235 907 PLN w przeliczeniu na nasz VAT 23% daje 243 836. U nas prawie 20k taniej.
W Czechach - 1,085 mln koron, czyli 189,5 tys. PLN przy VAT 23 dla RWD, a LR wychodzi podobnie jak u nas.
To jest zawsze ryzyko w przypadku braku naboru lub wykorzystania środków, które trzeba sobie skalkulować. Słabo zrobił NFOŚiGW, że przyspieszyli wstrzymanie naboru.A co z osobami które zamówiły auto pod stare dotacje i z dnia na dzień wstrzymali wnioski w ścieżce leasingowej i nie zrezygnowali z odbioru, bo jednocześnie był komunikat na stronach gov że będzie kontynuacja w drugim programie?
Z tego co pamiętam nie było mowy że na pewno będzie na starych zasadach. Wręcz przeciwnie, minister mówiła, że Tesli to wspierać nie będą (co było na forum obśmiane jako brak wiedzy o cenach EV.).
Równie dobrze mogą ustalić sobie przebieg roczny na 30 tys. km albo wprowadzić próg dochodowy