Nowy wallbox od GC

piotrpo

Pionier e-mobilności
długo jeszcze będzie (pewnie zasilany stockiem z innych krajów Europy gdzie z podobnych jak w UK względów się nie będzie sprzedawał
Dużą zaletą WC jest możliwość update OTA. Te smart funkcje, o których piszesz, tak na oko nie wymagają jakiejś rozbudowy hardware a jedynie dołożenie iluś tam linii kodu gdzieś. Zakładam, że jesteście na tyle wyjątkowi :) , że Tesla nawet nie pomyślała o wprowadzaniu takich zmian. Oczywiście co Tesla może zrobić, a co zrobi, to kompletnie różne sprawy, a moje pisanie to jedynie spekulacje. Z WC od Tesli jest trochę jak z Magic Mouse od Apple - myszka bardzo, ale to bardzo przeciętna, ale akurat ze sprzętem tego samego producenta współpracuje lepiej niż jakakolwiek (chociaż ergonomia jest do bani, gniazdo ładowania umieszczone idiotycznie). WC z Teslą i tylko z nią współpracuje znakomicie i daje więcej. Niby pierdoły, ale to, że można wypiąć wtyczkę guzikiem na tej wtyczce i że oba urządzenia się rozpoznają jest samo w sobie super sprawą. Gdybym miał 2 Tesle i ograniczoną moc do podziału - również super sprawa - można spiąć ileś tych pudełek, żeby się dogadały, który ile bierze. Do tego wygląd - pomijam znaczek Tesli, ale jest to jeden z nielicznych WB, które wyglądają w miarę estetycznie. No i w końcu cena - to jedno z tańszych urządzeń na rynku. Oczywiście jeżeli ktoś chce mieć np. taryfy dynamiczne, albo centralne zarządzanie mocą ładowania przez operatora energetycznego, albo ładować tylko nadmiarem z PV - nie da się, może jak ktoś wyda milion monet na solar roof i teslowy magazyn, to taka funkcjonalność się pojawi.
 

nabrU

Moderator
Te smart funkcje, o których piszesz, tak na oko nie wymagają jakiejś rozbudowy hardware a jedynie dołożenie iluś tam linii kodu gdzieś.
No jasne, legendarne OTA, a tu się nagle okazuje, że do 'gupiego' regulowania mocy trzeba dokupić zewnętrzny moduł (na 3 fazy za ok. 1400zł) :ROFLMAO:. A to dopiero jedna z tych 'zaawansowanych' funkcjonalności...



Nie róbmy jaj: TWC jest OK bo ma przycisk i ładuje i tyle.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
TWC jest OK bo ma przycisk i ładuje i tyle.
Ale ja się z tym zgadzam. Plus rozpoznaję moją Teslę.

że do 'gupiego' regulowania mocy trzeba dokupić zewnętrzny moduł
Nie, z tego co czytam, to trzeba kupić urządzenie, które sprawdza w którą stronę płynie prąd na liczniku. TWC już niby potrafi z nim gadać. Swoją drogą nie wiedziałem.
 

dawidBala

Zadomawiam się
Cześć,

jako, że jestem dość blisko produktów Green Cell (odpowiadam za ich wdrożenie) pozwolę rozwiać wątpliwości i odpowiem na pytania.

HabuDen nie tylko został zaprojektowany w Krakowie, a jest też produkowany w Polsce. Mamy też małą fabrykę w Skawinie, gdzie produkujemy baterie do rowerów elektrycznych. Ogólnie bardzo istotne dla Nas jest to aby mieć jak największą kontrolę nad naszymi produktami i ich jakością dlatego w miarę możliwości idziemy w kierunku "Made in Poland".

Co do samych funkcji HabuDen podobnie jak Habu urządzenia maja możliwość aktualizacji oprogramowania i dla obu mamy zaplanowaną roadmapę rozwoju.

Aktualnie pracujemy nad wdrożeniem funkcjonalności:
  • Harmonogramy ładowania
  • OCPP
  • Autoryzacja NFC (ta funkcja jako jedyna będzie wymagać innego hardware - wersji produktu z zamontowanym modułem NFC, będzie nieco droższy od wersji bez)
  • Dynamiczne współdzielenie mocy ładowania między kilkoma HabuDen
  • Dynamiczne dostosowanie mocy ładowania z uwzględnieniem fotowoltaiki i aktualnego zużycia energii w budynku
Planów mamy więcej, nad tymi wyżej wymienionymi pracujemy już i chcemy wdrożyć je jak najszybciej.

Jeśli pojawią się jakieś pytania to śmiało.

Dawid Bała
 

dawidBala

Zadomawiam się
Tak, w zasadzie to jest już dostępne nawet w Habu. W ustawieniach urządzenia z poziomu GC App można włączyć funkcję "Start tylko z aplikacji". Po włączeniu rozpoczęcie ładowania będzie możliwe wyłącznie po kliknięciu przycisku rozpocznij ładowanie w GC App. Jest to najprostsza forma kontroli dostępu, planujemy rozwijać tą funkcjonalność w tym z możliwością udostępniania urządzenia innemu użytkownikowi GC App.
 

nabrU

Moderator
Nie, z tego co czytam, to trzeba kupić urządzenie, które sprawdza w którą stronę płynie prąd na liczniku. TWC już niby potrafi z nim gadać. Swoją drogą nie wiedziałem.

No ale nie 'kijem go tylko pałą' ;)

To jest moduł z przekładnikami prądowymi które zakładasz na L1, L2 i L3 między domem a licznikiem głównym i mierzy on ile amper płynie w danym przewodzie i w którą stronę, a potem to po (strzelam) RS485 wysyła przewodowo do TWC. Stąd TWC 'wie' że jak masz np zabezpieczenie 25A na fazę, a ciągniesz z domu dla przykładu 23A, to zmniejszy moc z 11kW dla EV do 2 A na faze. Ja taki bajer mam już wbudowany, Tesla za to kasuje (i to nie mało), nie licząc ew. kosztu robocizny elektryka.
 

daniel

Señor Meme Officer
No ale nie 'kijem go tylko pałą' ;)

To jest moduł z przekładnikami prądowymi które zakładasz na L1, L2 i L3 między domem a licznikiem głównym i mierzy on ile amper płynie w danym przewodzie i w którą stronę, a potem to po (strzelam) RS485 wysyła przewodowo do TWC. Stąd TWC 'wie' że jak masz np zabezpieczenie 25A na fazę, a ciągniesz z domu dla przykładu 23A, to zmniejszy moc z 11kW dla EV do 2 A na faze. Ja taki bajer mam już wbudowany, Tesla za to kasuje (i to nie mało), nie licząc ew. kosztu robocizny elektryka.
Mnie boli to, że nie ma lokalnego API do sterowania. Po kiego grzyba się łączy z tym wifi? Aktualizacji jak na lekarstwo.
Zresztą ustawienia taryfy z WallConnectora chyba nawet nie są uwzględniane w aucie. Godziny ładowania można by ustawić w samochodzie. I tak jak wybiera się ładowanie w taniej taryfie to trzeba ustawić godzinę zakończenia. Zupełnie nie rozu
 
Last edited:

dawidBala

Zadomawiam się
Mnie boli to, że nie ma lokalnego API do sterowania. Po kiego grzyba się łączy z tym wifi? Aktualizacji jak na lekarstwo.
Zresztą ustawienia taryfy z WallConnectora chyba nawet nie są uwzględniane w aucie. Godziny ładowania można by ustawić w samochodzie. I tak jak wybiera się ładowanie w taniej taryfie to trzeba ustawić godzinę zakończenia. Zupełnie nie rozu
To tutaj dopowiem, że naszym HabuDen można sterować po BT bez połączenia z WiFi.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Myślę że opcje ( interfejs, API ) umożliwiające integrację z systemami HA mają szanse zwiększyć popularność.
 
Top