W optymalnych warunkach masz 41-42kWh w 20 minut. To oznaczałoby ~16.5kWh/100km.
Nie przejedziesz na tym 250km jadąc 120-140km/h, no chyba, że warunki będą super optymalne (wiatr, opady, temperatura, spadki etc.).
No i taka szybkość ładowania wymaga podjechania na rozgrzanej baterii na 10%, co jest mało praktyczne w kontekście planowania trasy i wymaga szczęścia, że akurat szybka ładowarka będzie dostępna na tym parunastokilometrowym odcinku.
Tyle samo kWh w Ioniq 6 naładujesz w 12 minut zaczynając z 10%.
A jeśli podjechałbyś na 25% to zajmie Ci to 14 minut.
A na 30% - 15 minut. W Tesli to już 33 minuty!
To jest właśnie ta praktyczność, którą daje szybsze ładowanie i lepsze krzywe - nie musisz planować trasy z aptekarską precyzją by minimalizować czas ładowania. Możesz zatrzymać się na 5-30% baterii bo akurat tak Ci wygodnie i będziesz stał co najwyżej minutę albo dwie dłużej.