Off-Road assist

refi1234

Posiadacz elektryka
I właśnie o to chodzi. Mając mozliwość ręcznego włączania off-road assist pewnie u 95% uzytkowników z AWD wystarczą ci opony całoroczne (bezpieczniej z symbolem alpejskim aby w niektórych krajach sie zimą nie doczepiali).
TM3 i tak jest za niska aby wjechac w wyższy śnieg, więc lepiej nie próbować. A zimówki dla tych co mieszkają w górach.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
@boolean1981 Oj, tylko na DOBRYCH zimowych - ale czasem wtedy to prawda.
Problem polega jednak na tym, że np. po tygodniu może być np. +15'C a wtedy przy mocnym hamowaniu to ty się będziesz ślizgał/bujał niebezpiecznie na zimowych a u mnie będzie bezpieczniej :) O atakach zimy/wiosny przez blisko pół roku każdego roku nie wspominając.

Jeżdżę na całorocznych różnymi autami od kilkunastu lat. Mieszkam w górach.
I takie teksty naprawdę mnie nie ruszają, bo wiem jak jest naprawdę. :D
 

refi1234

Posiadacz elektryka
@boolean1981 Oj, tylko na DOBRYCH zimowych - ale czasem wtedy to prawda.
Problem polega jednak na tym, że np. po tygodniu może być np. +15'C a wtedy przy mocnym hamowaniu to ty się będziesz ślizgał/bujał niebezpiecznie na zimowych a u mnie będzie bezpieczniej :) O atakach zimy/wiosny przez blisko pół roku każdego roku nie wspominając.

Jeżdżę na całorocznych różnymi autami od kilkunastu lat. Mieszkam w górach.
I takie teksty naprawdę mnie nie ruszają, bo wiem jak jest naprawdę. :D

Mam na stałe zimówki na jednym z ICE (starszy SUV, taki do pracy na krótkie dystanse, szkoda kasy na zmiane opon).
Gdy jest mokro i >5-10 stopni to na asfalcie >50 km/h kazdy zakret jest jak na łyżwach.
 

Gilim

Zadomawiam się
@boolean1981 Oj, tylko na DOBRYCH zimowych - ale czasem wtedy to prawda.
Problem polega jednak na tym, że np. po tygodniu może być np. +15'C a wtedy przy mocnym hamowaniu to ty się będziesz ślizgał/bujał niebezpiecznie na zimowych a u mnie będzie bezpieczniej :) O atakach zimy/wiosny przez blisko pół roku każdego roku nie wspominając.

Jeżdżę na całorocznych różnymi autami od kilkunastu lat. Mieszkam w górach.
I takie teksty naprawdę mnie nie ruszają, bo wiem jak jest naprawdę. :D
Chyba że masz pilot alpin. Sprawdzone na trzech samochodach. +17 i opony pozwalają na komfortową jazdę autostradą
 

eimi

Pionier e-mobilności
Ja na corocznych hankookach nie mam żadnego problemu z podjazdami, nawet jak nawalone śniegu i trochę wyslizgane a podjazd >12%. Bardziej boję się zjazdów, jak wyslizgane to auto się zsuwa nie idzie go zatrzymać można tylko skręcać.
 

JM&JM

Posiadacz elektryka
Czy zimówki czy całoroczne? Jak są wymagane łańcuchy to ich brak może spowodować efekt domina jak na filmie :)

W weekend w którym doszło do efektu domina byłem w Szpindlerowym Młynie i na ośnieżonych drogach dawałem radę ale nie wjeżdżałem na bardziej strome ścieżki przy których był obowiązek użycia łańcuchów.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Czy zimówki czy całoroczne? Jak są wymagane łańcuchy to ich brak może spowodować efekt domina jak na filmie :)
Przy oblodzonej górce i takim nachyleniu to już nie ma znaczenia co masz założone, bez łańcuchów lecisz w dół tak samo.
 

JM&JM

Posiadacz elektryka
Przy oblodzonej górce i takim nachyleniu to już nie ma znaczenia co masz założone, bez łańcuchów lecisz w dół tak samo.
górka nawet nie była oblodzona, zalegał na niej ubity śnieg i było około -5 stopni C - tak więc łańcuchy w niektórych sytuacjach mają sens
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Chyba że masz pilot alpin. Sprawdzone na trzech samochodach. +17 i opony pozwalają na komfortową jazdę autostradą
Co innego "komfortowa jazda autostradą" a co innego awaryjne hamowanie przy tych +17'C czy też chociażby po prostu pokonywać zakręty. Prosto to każdy jechać potrafi, nawet jak przedszkolakowi da się kierownicę i każe trzymać, to... trzyma i jedzie :D Taka prawda, choć czasem być może bolesny dla niektórych.
Komfortowo to można nawet na bieżnikowanych jechać albo na 25-letniej oponie.
Żaden wyznacznik - i trochę IMHO wstyd taki przykład przytaczać. ;)
 
Top