Osłona przeciwsłoneczna na dach z filtrem UV

Łukasz

Zadomawiam się
Czy może ktoś polecić działającą sprawdzoną osłonę przeciwsłoneczną na dach z filtrem UV do Tesli 3 2022? Mam jakąś od temai ale słabo działa na słońcu w Chorwacji(71C 🌡️😅)

Mile widziane linki i wasze doświadczenia. Wiem że były podobne wątki wcześniej ale jakoś nie widziałem dokładnych linków i zmierzonych rezultatów

Pozdrawiam:)
 

Attachments

  • Screenshot_20250625-122057.png
    Screenshot_20250625-122057.png
    839,3 KB · Liczba wyświetleń: 15
  • Screenshot_20250625-122052.png
    Screenshot_20250625-122052.png
    200,4 KB · Liczba wyświetleń: 15
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
nie chce się wymądrzać bo pewnie nie mam racji ale ciepło w aucie masz od szyby czołowej i bocznych a nie od dachowej i zakładając osłonę pod dach właśnie będziesz zatrzymywać ciepło w środku bo to dodatkowa izolacja
 

Łukasz

Zadomawiam się
nie chce się wymądrzać bo pewnie nie mam racji ale ciepło w aucie masz od szyby czołowej i bocznych a nie od dachowej i zakładając osłonę pod dach właśnie będziesz zatrzymywać ciepło w środku bo to dodatkowa izolacja
Potencjalnie w trakcie postoju to jest możliwe.
Natomiast zostaje jeszcze kwestia jazdy w pełnym słońcu i penetracji UV.

Dowód anegdotyczny: na wyspach Kanaryjskich pod parasolem z filtrem UV mogę leżeć na plaży cały dzień. Bez parasola glowa pęka po godzinie.

Coś podobnego niestety obserwuję podczas jazdy w Tesli. Mimo że w aucie jest obiektywnie chłodno ( ustawiam między 18 a 21 ) to osłona przeciwsłoneczna jest mocno ciepła ergo sporo UV przechodzi i nagrzewa dach i wnętrze.

Pierwszy sezon jeździłem w ogóle bez osłony to glowa bolała mnie notorycznie. Z osłoną w środkowej Europie tj pl de ch jest lepiej.
Natomiast w Chorwacji ta co mam teraz ewidentnie nie daje rady.

Widziałem w internecie osłony od min basenor z nano ice crystal I inne. I się zastanawiam czy by mocniej zatrzymywały UV.
 

inter

Pionier e-mobilności
Czy może ktoś polecić działającą sprawdzoną osłonę przeciwsłoneczną na dach z filtrem UV do Tesli 3 2022? Mam jakąś od temai ale słabo działa na słońcu w Chorwacji(71C 🌡️😅)

Mile widziane linki i wasze doświadczenia. Wiem że były podobne wątki wcześniej ale jakoś nie widziałem dokładnych linków i zmierzonych rezultatów

Pozdrawiam:)
Przecież wszystkie szyby w tesli maja filtry w tym UV.
W moich starych samochodach bez szklanego dachu, też był piekarnik.
Dlatego jest funkcja utrzymania temperatury, jak zostawiasz samochód na kilka chwil.
A z innej beczki APPke masz po angielsku.

Wskaźnik UV​

Dach, szyby przednie i okna pojazdu doskonale chronią przed promieniowaniem UV (ultrafioletowym). Składniki szkła uzyskały wynik na skali Indeksu UV poniżej 2. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z opisem wskaźnika UV w swoim regionie. Podjęcie niezbędnych środków ostrożności w zakresie ochrony przed słońcem należy do Twoich obowiązków.
Czytaj instrukcję.
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
Potencjalnie w trakcie postoju to jest możliwe.
Natomiast zostaje jeszcze kwestia jazdy w pełnym słońcu i penetracji UV.

Dowód anegdotyczny: na wyspach Kanaryjskich pod parasolem z filtrem UV mogę leżeć na plaży cały dzień. Bez parasola glowa pęka po godzinie.

Coś podobnego niestety obserwuję podczas jazdy w Tesli. Mimo że w aucie jest obiektywnie chłodno ( ustawiam między 18 a 21 ) to osłona przeciwsłoneczna jest mocno ciepła ergo sporo UV przechodzi i nagrzewa dach i wnętrze.

Pierwszy sezon jeździłem w ogóle bez osłony to glowa bolała mnie notorycznie. Z osłoną w środkowej Europie tj pl de ch jest lepiej.
Natomiast w Chorwacji ta co mam teraz ewidentnie nie daje rady.

Widziałem w internecie osłony od min basenor z nano ice crystal I inne. I się zastanawiam czy by mocniej zatrzymywały UV.
To nie UV tak nagrzewa, tylko podczerwień.
 

Łukasz

Zadomawiam się
Ok. To postawmy inaczej pytanie.

Co zrobić żeby mniej mnie bolała głowa w trakcie jazdy Teslą w południe w Chorwacji?
Jak w tym samym regionie Chorwacji o tej samej porze roku jeździłem autem ze stalowym dachem to mnie nie bolała
 

inter

Pionier e-mobilności
Ok. To postawmy inaczej pytanie.

Co zrobić żeby mniej mnie bolała głowa w trakcie jazdy Teslą w południe w Chorwacji?
Jak w tym samym regionie Chorwacji o tej samej porze roku jeździłem autem ze stalowym dachem to mnie nie bolała

Ale pełno tego na ali.
 

karol.kar

Pionier e-mobilności
Ok. To postawmy inaczej pytanie.

Co zrobić żeby mniej mnie bolała głowa w trakcie jazdy Teslą w południe w Chorwacji?
Jak w tym samym regionie Chorwacji o tej samej porze roku jeździłem autem ze stalowym dachem to mnie nie bolała
Jesli nie masz bocznych tylnych szyb przyciemnionych to radzę zrobić. Mam u siebie max. przyciemnione (5% przepuszczalności). Zdecydowanie lepiej w aucie.
Tak jak podał Daniel, nagrzewa sie przez szyby boczne + przednia.
 

danielm

Pionier e-mobilności
tzn wyjaśnię swoje zdanie. miałem tesle model 3 rocznik 2019 z białymi fotelami, i przez ostatnie 5 lat wielokrotnie słyszałem narzekania ludzi z nowszymi teslami ze im się auto mocno nagrzewa od dachu czego ja przez prawie 6 lat jazdy teslą kompletnie nie zauważyłem i nie mogłem ich zrozumieć. więc twierdziłem że albo tesla coś zmieniła w ochronie dachu po 2019 roku albo im się tylko wydaje a auto się nagrzewa od szyb bocznych i przedniej. od 1,5 tygodnia jeżdzę nowym modelem Y i ewidetnie czuje ciepło z szyb bocznych ale nadal nie czuje niczego od szyby dachowej tyle że model Y jest autem dużo wyższym i nad głową mam o wiele więcej miejsca więc nadal nie mam pewności czy ja mam racje a aż tyle osób się myli. ale to bardzo ciężko byłoby przetestować. zgaduje że trzebaby dwa jednakowe auta wystawić w tym samym momencie na to samo słońce i badać temperature wnętrza w wielu punktach samochodu żeby mieć porównanie czy zasłonięcie czymś dachu ma wpływ dodatni lub ujemny.
 
Top