paradox

Pionier e-mobilności
W nowym roku 2023 warty przemyślenia temat opłacalności EV elektryka w kontekście cen prądu, zarówno domowego jak i szybkich stacji ładowania.
nadchodzące ceny domowe to okolice 1,2 zł za kWh a na szybkich stacjach ładowania okolice 3,2 zł za kWh. Czy elektryk w 2023 ma jeszcze sens?
poniżej grafika z cennikiem Greenway:
1672662719711.png
 

paradox

Pionier e-mobilności
Orlen charge:
Cennik
ZłączeStawka za ładowanie
AC1,89 PLN/kWh
DC ≤ 50kW2,69 PLN/kWh
DC 50kW < x ≤ 125kW2,89 PLN/kWh
DC > 125kW3,19 PLN/kWh
Stawka za postój 0,40 PLN/min
1672663885707.png

ACpo 60 min (na stacjach gdzie znajdują się złącza AC i DC)
1672663885748.png

ACpo 720 min (na stacjach gdzie znajdują się wyłącznie złącza AC)
1672663885790.png

DCpo 45 min
Stawka za postój naliczana jest po 45 minutach od rozpoczęcia ładowania dla złączy typu DC lub po 60 minutach dla złączy typu AC (na stacjach gdzie znajdują się złącza AC i DC) oraz po 720 min (na stacjach gdzie znajdują się wyłącznie złącza AC).
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Elektryk najbardziej opłaca się koncernom energetycznym :p
 

Mindive

Fachowiec
Podstawowa sprawa: czy jesteś w stanie zapewnić sobie dostęp do taniego prądu? Jak tak, to nic się nie zmieniło i nie ma nad czym dyskutować. G12, g12w na razie mają takie ceny jak wcześniej. Jak kiedyś będzie rozliczanie godzinowe to również ładujesz auto albo za darmo ze słońca, albo tanią energią w nocy. Na wycieczki ogarniasz abonament i już, nic dramatycznego się nie wydarzyło. Natomiast jak nie masz dostępu do taniego prądu to trzeba liczyć co ci się opłaca... lub stworzyć sobie dostęp do taniego prądu na przyszłość.
 

Attachments

  • Screenshot_20230102-070436_Powerpass.jpg
    Screenshot_20230102-070436_Powerpass.jpg
    302,1 KB · Liczba wyświetleń: 137

paradox

Pionier e-mobilności
jeżdząc elektrykiem od 2 lat nie mam wątpliwości ale w przypadku rozważań nad zakupem nowego auta to już trzeba brać pod uwagę dzisiejsze realia.np.
Ariya 250k vs X-Trail e-power 220k
 

KKL

Posiadacz elektryka
Ja kupowałem do jazdy wokół komina i jestem super zadowolony. A że ciągle są jeszcze możliwości optymalizowania kosztów ladowania w trasie (był Bonnet, niektórzy mają ciągle JuicePass, Elli, itp), to na trasy też nim ruszam. Nie mając jednak własnego prądu, PV (które niestety nie pokrywa mi pełnego zapotrzebowania po zakupie EV ale pozwala mi mieścić się w limicie 2kkW rocznie), i bazując tylko na stacjach publicznych, to bym EV nie kupił.
 

paradox

Pionier e-mobilności
moja i3 jest tylko do kręcenia się wokół komina ;), na trasy mam jeszcze auto spalinowe. w tym roku mam plan pozbyć się 2 samochodów i pozostać z jednym elektrykiem ale naszły mnie wątpliwości. o ile do jazd miejskich wokół domu EV jest ok to jednak w trasy zaczyna się to po prostu nie kalkulować. rozważam hybrydę szeregową tak jak wspomniany wcześniej X-Trail. jeździ się jak elektrykiem , natomiast zasięg jak w spalinowcu. około 6-7 l/100km.
 
Top