PHEV - taka Tesla Model 3 tylko z REXem - co polecacie?

tokwi

Pionier e-mobilności
Ponad 3,5 roku temu zmigrowałem swoją flotę w 100% do BEV.
Od roku, za namową koleżeństwa nawet kosiarka jest teraz ładowana, a nie tankowana.
Jestem zdecydowanym zwolennikiem elektromobilności i zamierzam nadal jeździć na prąd.

Jeździmy obecnie Tesla Model3 i żona MiniSE.
Samochody mamy dobrze dobrane i nic nie potrzebujemy korygować, oprócz większej baterii.
Z Mini nie ma problemu bo teraz producent dorzucił wersję z blisko 2 większym zasięgiem (bateria 49,2kWh) i jak tylko wyjaśnią się zasady mojego elektryka, to pewnie będziem zamawiać. Żona będzie zadowolona. Ja jednak póki co nie widzę elektrycznego samochodu, który będzie mi pasował tak jak TM3LR i miał zasięg 800km

Dlatego rozglądam się za hybrydą plug-in. Czy koleżeństwo może polecić niezawodny model PHEV
  • dającego taką przyjemność jak TeslaM3
  • z zasiegiem elektryczym ca. 100km + spalina
  • z napędem 4x4,
  • z hakiem
  • niskie kombi lub sedan (ale żeby 2 szosy weszły)
  • odpowiednik teslowego trybu psa
a może odpuścić sobie te PHEVy i omijać to szerokim łukiem?

(Edytowane wymagania 09.01)
 
Last edited:

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Co do Mercedesa, to mogę wypowiedzieć się na temat GLE 350e jako były użytkownik (natomiast większość PHEVów Mercedesa ma ten sam napęd).

Plusy:
- spory zasięg - WLTP ok. 100 km
- pojemność baterii "netto" (tryb EV) ok. 23 kWh, brutto 31,2 kWh = spore bufory
- CCS (ale uwaga, bo w opcji za ok. 1000 zł)
- prędkość maksymalna w trybie EV = 160 km/h
- dużo miejsca wewnątrz

Minusy:
- dla producenta zarobek jest ważniejszy niż bezpieczeństwo - dodatkowe poduszki powietrzne w opcji (!!!)
- wszystko w opcji: aktywny tempomat (!!!), system keyless (!!!), elektryczna klapa bagażnika (!!!), fotele, które nie są niewygodne, kamera 360, grzanie z aplikacji, CCS, podgrzewanie przednich foteli, podgrzewana kierownica, przesuwne fotele z tyłu (jeżeli nie wybierzemy tej opcji, fotele z tyłu są na stałe w maksymalnie "tylnej" pozycji), pamięć ustawień foteli, HUD, podwójne szyby
- skrzypiące elementy we wnętrzu (!)
- szybkie zużycie klocków hamulcowych - wyglądało na to, że auto hamuje np. w 50% rekuperacją i w 50% klockami, gdy pedał hamulca jest wciśnięty do 50%
- pomniejszony zbiornik paliwa w stosunku do wersji spalinowej (65 vs 85 l)
- słaba współpraca napędu po rozładowaniu baterii - silnik elektryczny prawie nie wspiera spalinowego, więc po rozładowaniu baterii auto działa prawie jak spalinówka, a nie jak HEV Toyoty
- brak możliwości ładowania z silnika spalinowego (np. na trasie)
- brak pompy ciepła, bardzo wysokie zużycie energii w zimę (35 kWh/100km, jazda po mieście)
- mniejszy bagażnik w PHEVie - brak miejsca pod podłogą w bagażniku
- słaby, potencjalnie niebezpieczny serwis w ASO - auto pewnego dnia wróciło na lawecie do ASO, ponieważ serwis podczas wykonywania akcji naprawczej spowodował (powolny) wyciek paliwa z auta

Ciekawostki:
- silnik elektryczny jest przed skrzynią biegów, a więc napęd zmienia biegi nawet podczas jazdy w trybie EV
 
Last edited:

Empty

Fachowiec
BMW 330e X-drive kombi - prowadzi sie lepiej niż Tesla M3, wnętrze dobrze wyciszone, choć bagaznik jest płytki.
Volvo V60 T6 lub T8 - wersja T6 w zupełności wystarcza (350 KM) - duży zbiornik paliwa 60l, tak z 70-75 km przejezdza na prądzie, dobra ustawnośc bagaznika
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
BMW 330e xDrive. Z tym 100km zasięgu będzie ciasno (bliżej 80km) ale pozostałe parametry pasują.
A wystarczyło przeczytać coś więcej niż tylko pierwszy wpis.
Jeździłem, dobry wybór.

Ale tym nie przejedziesz nawet 50km w trybie elektrycznym BEZ przyczepki.
Przyspieszenie, czy inne parametry to takie okej co najwyżej.

Więc nadal nie pasuje do pytania z oryginalnego posta.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Najpierw sprawdź, jakie parametry ma to auto w obecnej wersji. Bo domyślam się, że jeździłeś starszą wersją, która nie ma baterii 19,5kWh.
Tak, to prawda, była starsza generacja.
Wygodne auto w dodatku.

Ale nawet gdyby, to 19kWh to też bardzo mało. 88-90km WLTP to tak realnie wyjdzie może z 60-70km MAX
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tak, to prawda, była starsza generacja.
Wygodne auto w dodatku.

Ale nawet gdyby, to 19kWh to też bardzo mało. 88-90km WLTP to tak realnie wyjdzie może z 60-70km MAX
Myślę, że jednak będzie zużywał mniej niż 30kWh/100km. Czyli te 80km - tak jak pisałem - jest realne, szczególnie podczas kręcenia się wkoło komina. Na autostradę masz silnik spalinowy.

Też nie jestem fanem PHEV (ani fanem współczesnych BMW) ale to nie jest auto dla mnie, a na tyle spełnia wymagania, że warto go rozważyć.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Tak z ciekawości, czy ktoś się orientuje czy w tego typu konstrukcjach stosuje się jakiś mądrzejszy system termicznego zarządzania baterią czy tylko chłodzenie powietrzem ?
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Tak z ciekawości, czy ktoś się orientuje czy w tego typu konstrukcjach stosuje się jakiś mądrzejszy system termicznego zarządzania baterią czy tylko chłodzenie powietrzem ?
Tak, przynajmniej nowe BMW mają aktywne chłodzenie cieczą
 

Michal

Moderator
Top