Pierwsze wrażenia po 3000km

Sheinen

Zadomawiam się
Pora coś napisać, 3000km za mną.

Auto odebrałem przed Świętami, więc miałem Mikołaja na wypasie.

Rodzina 2+2, dzieciaki w fotelikach rwf. Jedno jeździ z przodu, drugie za mna, a mam 190cm wzrostu. Wchodzi idealnie. Bagażnik pojemny, spokojnie mieści wózek z gondolą i jakieś siatki z zakupami, chociaż tu akurat pewnie zależy od wózka.

Auto, na mój gust, bardzo dobrze wykończone w środku. Wygodne fotele, dobra widoczność, świetna jakość kamery cofania. Dźwięki asystentów nie męczą, kierownicy wystarczy dotknąć, nie trzeba jej targać. Do najważniejszych rzeczy skróty w postaci przycisków. Bardzo wydajna klima. Z takich rzeczy w środku to mógłbym się przyczepić do schowka w podłokietniku który mógłby być głębszy i do samej półki pod podłokietnikiem, do której dostęp jest utrudniony - przynajmniej w mojej konfiguracji fotela.

Karta BMW charging to majstersztyk- nie potrzebuje już kilku różnych aplikacji, same ceny takie same lub niższe gdybym miał abonament. Korzystałem póki co z Polenergia i ionity. Od 15.01 ponoć ~1,60 zł za kWh na ionity więc niezłe zdziwienie.



Rekuperacja -Opd działa bardzo sprawnie, nie mam się do czego przyczepić. Muszę wypróbować tryb adaptacyjny, na yt jest kanał właściciela ix1, który ten tryb bardzo chwali.



Napęd-przy gwałtownej zmianie pasa czuć że to fwd, da się z tym żyć. Jakbym miał wolne 50k to po tygodniu wiem że wolalbym AWD. Mam wrażenie, że przy przyspieszaniu od zera moment jest elektronicznie dławiony, lepsze to niż gubienie trakcji, ale można się zdziwić. Mocy do tej pory nie zabrakło.



Nawigacja - sama proponuje ładowarki, dobrze estymuje zużycie energii - miałem rozstrzał 2% max. Jadąc z navi auto wie że ma przygotować baterię. Można też to zrobić z przycisku.



Zużycie energii - jeżdżę głównie na trasach podmiejskich przy 7 stopniach na zew mam teraz średnio mniej niz 17kwh, dane od ostatniego ładowania. Chciałbym tylko zaznaczyć że w apce mi pokazuje że mam ok 10+% niższe zużycie niż średnia społeczności. Jest to wartość całkowita z grzaniem na postoju itp.

Przy minus 5 miałem około 19-20kwh.

Na trasie szybkiego ruchu + autostrada, 3 stopnie na zewnątrz, sporadycznie deszcz

120kmh GPS -22-23kwh

140kmh GPS ~26kwh


Jestem bardzo zadowolony z auta. Rozważałem id3, ale pod koniec roku nie było takich rabatów jak dziś i cena była bardzo zbliżona raptem kilka k różnicy, a jednak samochody znacznie się różnią. Dzisiaj pewnie bym się zastanawiał dłużej. Jeżeli macie jakieś pytania to śmiało piszcie, postaram się pomóc.
 

Sheinen

Zadomawiam się
2+2 , i brak zaparowanych szyb w podróży 40-50 minut :p Wiem, że tego typu metodologia pozostawia sporo miejsca do interpretacji, więc najlepiej byłoby samodzielnie sprawdzić.
 

nabrU

Moderator
Karta BMW charging to majstersztyk- nie potrzebuje już kilku różnych aplikacji, same ceny takie same lub niższe gdybym miał abonament. Korzystałem póki co z Polenergia i ionity. Od 15.01 ponoć ~1,60 zł za kWh na ionity więc niezłe zdziwienie.

Ro roku już tak dobrze nie będzie. Zapłacisz abo za pakiet i ceny wzrosną.

Przy minus 5 miałem około 19-20kwh.

Na trasie szybkiego ruchu + autostrada, 3 stopnie na zewnątrz, sporadycznie deszcz

120kmh GPS -22-23kwh

140kmh GPS ~26kwh

Chciałeś chyba napisać kWh / 100km :p
 

Sheinen

Zadomawiam się
Ro roku już tak dobrze nie będzie. Zapłacisz abo za pakiet i ceny wzrosną.


Chciałeś chyba napisać kWh / 100km :p
Z czystej ciekawości czy jest gdzieś potwierdzona informacja, że stawki BMW charging obowiązują tylko w 2025?

Oczywiście miało być kWh/100km, skrót myślowy 😁
 

piotr13

Nowy na Forum
Hej,
Rekuperacja -Opd działa bardzo sprawnie, nie mam się do czego przyczepić. Muszę wypróbować tryb adaptacyjny, na yt jest kanał właściciela ix1, który ten tryb bardzo chwali.
ja rozpoczynalem w druga strone :) przez pierwszy miesiac korzystalem jedynie z adaptacyjnego (latwiej sie bylo przesiasc (przyzwyczajenia) z poprzedniego samochodu), ale jak zaczalem testowac 'B'/opd to.. juz tak zostalo, na codzien uzywam jedynie tego trybu wlasnie.

pozdr
P
 
Top