Pora coś napisać, 3000km za mną.
Auto odebrałem przed Świętami, więc miałem Mikołaja na wypasie.
Rodzina 2+2, dzieciaki w fotelikach rwf. Jedno jeździ z przodu, drugie za mna, a mam 190cm wzrostu. Wchodzi idealnie. Bagażnik pojemny, spokojnie mieści wózek z gondolą i jakieś siatki z zakupami, chociaż tu akurat pewnie zależy od wózka.
Auto, na mój gust, bardzo dobrze wykończone w środku. Wygodne fotele, dobra widoczność, świetna jakość kamery cofania. Dźwięki asystentów nie męczą, kierownicy wystarczy dotknąć, nie trzeba jej targać. Do najważniejszych rzeczy skróty w postaci przycisków. Bardzo wydajna klima. Z takich rzeczy w środku to mógłbym się przyczepić do schowka w podłokietniku który mógłby być głębszy i do samej półki pod podłokietnikiem, do której dostęp jest utrudniony - przynajmniej w mojej konfiguracji fotela.
Karta BMW charging to majstersztyk- nie potrzebuje już kilku różnych aplikacji, same ceny takie same lub niższe gdybym miał abonament. Korzystałem póki co z Polenergia i ionity. Od 15.01 ponoć ~1,60 zł za kWh na ionity więc niezłe zdziwienie.
Rekuperacja -Opd działa bardzo sprawnie, nie mam się do czego przyczepić. Muszę wypróbować tryb adaptacyjny, na yt jest kanał właściciela ix1, który ten tryb bardzo chwali.
Napęd-przy gwałtownej zmianie pasa czuć że to fwd, da się z tym żyć. Jakbym miał wolne 50k to po tygodniu wiem że wolalbym AWD. Mam wrażenie, że przy przyspieszaniu od zera moment jest elektronicznie dławiony, lepsze to niż gubienie trakcji, ale można się zdziwić. Mocy do tej pory nie zabrakło.
Nawigacja - sama proponuje ładowarki, dobrze estymuje zużycie energii - miałem rozstrzał 2% max. Jadąc z navi auto wie że ma przygotować baterię. Można też to zrobić z przycisku.
Zużycie energii - jeżdżę głównie na trasach podmiejskich przy 7 stopniach na zew mam teraz średnio mniej niz 17kwh, dane od ostatniego ładowania. Chciałbym tylko zaznaczyć że w apce mi pokazuje że mam ok 10+% niższe zużycie niż średnia społeczności. Jest to wartość całkowita z grzaniem na postoju itp.
Przy minus 5 miałem około 19-20kwh.
Na trasie szybkiego ruchu + autostrada, 3 stopnie na zewnątrz, sporadycznie deszcz
120kmh GPS -22-23kwh
140kmh GPS ~26kwh
Jestem bardzo zadowolony z auta. Rozważałem id3, ale pod koniec roku nie było takich rabatów jak dziś i cena była bardzo zbliżona raptem kilka k różnicy, a jednak samochody znacznie się różnią. Dzisiaj pewnie bym się zastanawiał dłużej. Jeżeli macie jakieś pytania to śmiało piszcie, postaram się pomóc.
Auto odebrałem przed Świętami, więc miałem Mikołaja na wypasie.
Rodzina 2+2, dzieciaki w fotelikach rwf. Jedno jeździ z przodu, drugie za mna, a mam 190cm wzrostu. Wchodzi idealnie. Bagażnik pojemny, spokojnie mieści wózek z gondolą i jakieś siatki z zakupami, chociaż tu akurat pewnie zależy od wózka.
Auto, na mój gust, bardzo dobrze wykończone w środku. Wygodne fotele, dobra widoczność, świetna jakość kamery cofania. Dźwięki asystentów nie męczą, kierownicy wystarczy dotknąć, nie trzeba jej targać. Do najważniejszych rzeczy skróty w postaci przycisków. Bardzo wydajna klima. Z takich rzeczy w środku to mógłbym się przyczepić do schowka w podłokietniku który mógłby być głębszy i do samej półki pod podłokietnikiem, do której dostęp jest utrudniony - przynajmniej w mojej konfiguracji fotela.
Karta BMW charging to majstersztyk- nie potrzebuje już kilku różnych aplikacji, same ceny takie same lub niższe gdybym miał abonament. Korzystałem póki co z Polenergia i ionity. Od 15.01 ponoć ~1,60 zł za kWh na ionity więc niezłe zdziwienie.
Rekuperacja -Opd działa bardzo sprawnie, nie mam się do czego przyczepić. Muszę wypróbować tryb adaptacyjny, na yt jest kanał właściciela ix1, który ten tryb bardzo chwali.
Napęd-przy gwałtownej zmianie pasa czuć że to fwd, da się z tym żyć. Jakbym miał wolne 50k to po tygodniu wiem że wolalbym AWD. Mam wrażenie, że przy przyspieszaniu od zera moment jest elektronicznie dławiony, lepsze to niż gubienie trakcji, ale można się zdziwić. Mocy do tej pory nie zabrakło.
Nawigacja - sama proponuje ładowarki, dobrze estymuje zużycie energii - miałem rozstrzał 2% max. Jadąc z navi auto wie że ma przygotować baterię. Można też to zrobić z przycisku.
Zużycie energii - jeżdżę głównie na trasach podmiejskich przy 7 stopniach na zew mam teraz średnio mniej niz 17kwh, dane od ostatniego ładowania. Chciałbym tylko zaznaczyć że w apce mi pokazuje że mam ok 10+% niższe zużycie niż średnia społeczności. Jest to wartość całkowita z grzaniem na postoju itp.
Przy minus 5 miałem około 19-20kwh.
Na trasie szybkiego ruchu + autostrada, 3 stopnie na zewnątrz, sporadycznie deszcz
120kmh GPS -22-23kwh
140kmh GPS ~26kwh
Jestem bardzo zadowolony z auta. Rozważałem id3, ale pod koniec roku nie było takich rabatów jak dziś i cena była bardzo zbliżona raptem kilka k różnicy, a jednak samochody znacznie się różnią. Dzisiaj pewnie bym się zastanawiał dłużej. Jeżeli macie jakieś pytania to śmiało piszcie, postaram się pomóc.