Planowanie trasy w ABRP

Policho

Zadomawiam się
Helo,

Zaplanowałem trasę w aplikacji ABRP Kraków - Warszawa. Mam kilka pytań co do samych wskazań obliczeniowych.
1. Dlaczego czas całościowy 4:14min jest większy niż suma czasu jazdy plus czasu ładowania - 3:27min + 17min?
2. Co oznacza suwak poniżej gdzie mam do wyboru: -1; +1; +7?
3. Czy można gdzieś zmienić ceny za 1kW ladowania? W tych obliczeniach są całkowicie nie dzisiejsze.
1000011969.jpg
1000011970.jpg
 

Michal

Moderator
Helo,

Zaplanowałem trasę w aplikacji ABRP Kraków - Warszawa. Mam kilka pytań co do samych wskazań obliczeniowych.
1. Dlaczego czas całościowy 4:14min jest większy niż suma czasu jazdy plus czasu ładowania - 3:27min + 17min?
Obstawiam, że grzebałeś w aplikacji i zmieniłeś sobie w ustawieniach "charging overhead" w sekcji "Battery" - ja mam tam ustawione 5 minut (na podjechanie, podłączenie itp.), a Ty masz pewnie 30 minut.

2. Co oznacza suwak poniżej gdzie mam do wyboru: -1; +1; +7?
Ten suwak odpowiada trzem proponowanym trasom pokazywanym tez na mapie - na mapie ciężko trafić w trasy, więc dodali suwak.

3. Czy można gdzieś zmienić ceny za 1kW ladowania? W tych obliczeniach są całkowicie nie dzisiejsze.
Wydaje mi się, że nie da się zmieniać cen ale podany koszt wydaje się być ok - 50 zł / 1,7 zł/kWh = 30 kWh
 

Policho

Zadomawiam się
1. Tak, zmieniłem na 30min bo źle zrozumiałem zapis "ogólny czas ladowania".
2. No tak, ale pierwsza referencyjna trasa powonna być 0 i do niej zmiany, ale przyjmuje, że tak jest jak piszesz.
3. Co do cen to nie bardzo bo ładowanie na Greenway i Ionity też liczy tak tanio. Ale skoro się nie da to pominę te dane.

Dzięki za pomoc.
 

nabrU

Moderator
Poczytaj dokumentację ABRP jeśli nie jesteś pewien ustawień czy jak działają funkcje:

 

Makus

Pionier e-mobilności
2. No tak, ale pierwsza referencyjna trasa powonna być 0 i do niej zmiany, ale przyjmuje, że tak jest jak piszesz.
No jak jest wybrana pierwsza to jest 0, a druga +1. Jak wybierzesz drugą opcję, to ona staje się punktem odniesienia i pierwsza opcja wtedy jest -1 (a trzecia powinna być +6). Tak przecież każda jedna nawigacja działa, że alternatywy podawane są w odniesieniu do aktualnie wybranej trasy.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
To ja tylko dodam że w drodze powrotnej do Krakowa polecam niedawno uruchomiony Shell Recharge na MOP Szewce Zachód. Zaraz przy trasie, 4 stanowiska 130kW naprawdę dają radę. Oby więcej takich punktów dzięki którym nie traci się czasu na dojazd z trasy.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Dodaj sobie jeszcze samochód w stopce bo nie wiadomo czym jedziesz :). Ja LRem robię na 100% dokładnie tą trasę na raz i ładowanie na suc w ząbkach albo na czymś szybkim innym w Warszawie.
 

Policho

Zadomawiam się
No jak jest wybrana pierwsza to jest 0, a druga +1. Jak wybierzesz drugą opcję, to ona staje się punktem odniesienia i pierwsza opcja wtedy jest -1 (a trzecia powinna być +6). Tak przecież każda jedna nawigacja działa, że alternatywy podawane są w odniesieniu do aktualnie wybranej trasy.
Rzeczywiście, masz rację.
 

camel

Posiadacz elektryka
czy abrp potrafi grzać baterie w tesli przed dojazdem do SuC? ze wstępnego research wygląda że nie, może ktoś potwierdzić?
 

Michal

Moderator
czy abrp potrafi grzać baterie w tesli przed dojazdem do SuC? ze wstępnego research wygląda że nie, może ktoś potwierdzić?
Bateria grzeje się tylko jak masz ustawiona nawigacje wewnątrz auta (Tesli)
 
Top