Po co wciskają nam elektryki?

pompon

Posiadacz elektryka

Strasznie fajny materiał, dopiero zacząłem oglądać a już dużo się dowiedziałem.
1. W bateriach znajdują się metale ziem rzadkich
2. Nie ma sposobu na recycling baterii
3. Pożar autobusu zasilanego CNG to dobry przykład tego jak pali się samochód elektryczny

Edit: ok, jest grubiej niż myślałem, powołali się też na przykłady pożarów "jakichś promów" (zapewne chodzi o Fremantle Highway, co tam się stało to już wiadomo, nie elektryki) i "jakiegoś parkingu w Wielkiej Brytanii" (pewnie Luton, który odpalił się od dizelka). "I to było uciszane przez media, nie ma dyskusji o tym" :love:
 
Last edited:

jezile

Posiadacz elektryka

Strasznie fajny materiał, dopiero zacząłem oglądać a już dużo się dowiedziałem.
1. W bateriach znajdują się metale ziem rzadkich
2. Nie ma sposobu na recycling baterii
3. Pożar autobusu zasilanego CNG to dobry przykład tego jak pali się samochód elektryczny

Edit: ok, jest grubiej niż myślałem, powołali się też na przykłady pożarów "jakichś promów" (zapewne chodzi o Fremantle Highway, co tam się stało to już wiadomo, nie elektryki) i "jakiegoś parkingu w Wielkiej Brytanii" (pewnie Luton, który odpalił się od dizelka). "I to było uciszane przez media, nie ma dyskusji o tym" :love:
Zabieram się do lektury... 😜
 

kurozukin

Zadomawiam się

Strasznie fajny materiał, dopiero zacząłem oglądać a już dużo się dowiedziałem.
1. W bateriach znajdują się metale ziem rzadkich
2. Nie ma sposobu na recycling baterii
3. Pożar autobusu zasilanego CNG to dobry przykład tego jak pali się samochód elektryczny

Edit: ok, jest grubiej niż myślałem, powołali się też na przykłady pożarów "jakichś promów" (zapewne chodzi o Fremantle Highway, co tam się stało to już wiadomo, nie elektryki) i "jakiegoś parkingu w Wielkiej Brytanii" (pewnie Luton, który odpalił się od dizelka). "I to było uciszane przez media, nie ma dyskusji o tym" :love:
Gospodarka światowa zmierza w kierunku elektromobilności, jednakże ten proces nie jest tak prosty, jakby się wydawało. Największe obciążenie dla środowiska jest wtedy, gdy się tworzy nowy samochód, czyli jeżeli jeździsz starym dieslem, to najlepsze co możesz zrobić dla środowiska, to jeździć nim dalej.

Tworzenie nowego samochodu, zwłaszcza elektrycznego, jest bardzo kosztowne dla środowiska. Baterie litowo-jonowe zużywają ogromne ilości surowców, takich jak lit, kobalt, nikiel. Chińczycy mają większość złóż tych surowców, co daje im przewagę w produkcji samochodów elektrycznych.

Rozmówca wspomina, że Toyota wycofuje się z produkcji samochodów na baterie, skupiając się na wodorze. Samochody elektryczne nie są tak ekologiczne, jak się wydaje, a proces produkcji baterii jest bardzo szkodliwy dla środowiska.

Poruszono również temat bezpieczeństwa samochodów elektrycznych. W przypadku Tesli, gdy samochód zaczyna palić, nie można go zgasić, a szyby i drzwi nie otwierają się. Strażacy muszą używać specjalistycznego sprzętu, aby ugasić pożar.

Rozmowa dotyczyła również stanu polskiej gospodarki i wpływu Unii Europejskiej na polską rzeczywistość. Poruszono temat kopalń i elektrowni, które są zamykane lub sprzedawane.

Wskazano na różnice pomiędzy Polską a Niemcami w podejściu do ekologii i gospodarki. Niemcy otwierają kopalnie, które wcześniej zamknęli, a Polska zamyka swoje kopalnie.

Poruszono temat wodoru jako potencjalnej alternatywy dla samochodów elektrycznych. Wodór może być produkowany z nadwyżek energii elektrycznej, co może być korzystne dla środowiska.

Najważniejsze wnioski:

  1. Produkcja samochodów elektrycznych jest kosztowna dla środowiska.
  2. Chińczycy mają przewagę w produkcji samochodów elektrycznych dzięki dostępowi do surowców.
  3. Samochody elektryczne nie są tak ekologiczne, jak się wydaje.
  4. Proces produkcji baterii jest szkodliwy dla środowiska.
  5. Wodór może być potencjalną alternatywą dla samochodów elektrycznych.
  6. Polska gospodarka jest uzależniona od Unii Europejskiej.
  7. Niemcy i Polska mają różne podejścia do ekologii i gospodarki.
  8. Unia Europejska wprowadza przepisy, które mogą negatywnie wpłynąć na polską gospodarkę.


Jakby się komuś nie chciało oglądać to proszę streszczenie
 

danielm

Pionier e-mobilności
Gospodarka światowa zmierza w kierunku elektromobilności, jednakże ten proces nie jest tak prosty, jakby się wydawało. Największe obciążenie dla środowiska jest wtedy, gdy się tworzy nowy samochód, czyli jeżeli jeździsz starym dieslem, to najlepsze co możesz zrobić dla środowiska, to jeździć nim dalej.

Tworzenie nowego samochodu, zwłaszcza elektrycznego, jest bardzo kosztowne dla środowiska. Baterie litowo-jonowe zużywają ogromne ilości surowców, takich jak lit, kobalt, nikiel. Chińczycy mają większość złóż tych surowców, co daje im przewagę w produkcji samochodów elektrycznych.

Rozmówca wspomina, że Toyota wycofuje się z produkcji samochodów na baterie, skupiając się na wodorze. Samochody elektryczne nie są tak ekologiczne, jak się wydaje, a proces produkcji baterii jest bardzo szkodliwy dla środowiska.

Poruszono również temat bezpieczeństwa samochodów elektrycznych. W przypadku Tesli, gdy samochód zaczyna palić, nie można go zgasić, a szyby i drzwi nie otwierają się. Strażacy muszą używać specjalistycznego sprzętu, aby ugasić pożar.

Rozmowa dotyczyła również stanu polskiej gospodarki i wpływu Unii Europejskiej na polską rzeczywistość. Poruszono temat kopalń i elektrowni, które są zamykane lub sprzedawane.

Wskazano na różnice pomiędzy Polską a Niemcami w podejściu do ekologii i gospodarki. Niemcy otwierają kopalnie, które wcześniej zamknęli, a Polska zamyka swoje kopalnie.

Poruszono temat wodoru jako potencjalnej alternatywy dla samochodów elektrycznych. Wodór może być produkowany z nadwyżek energii elektrycznej, co może być korzystne dla środowiska.

Najważniejsze wnioski:

  1. Produkcja samochodów elektrycznych jest kosztowna dla środowiska.
  2. Chińczycy mają przewagę w produkcji samochodów elektrycznych dzięki dostępowi do surowców.
  3. Samochody elektryczne nie są tak ekologiczne, jak się wydaje.
  4. Proces produkcji baterii jest szkodliwy dla środowiska.
  5. Wodór może być potencjalną alternatywą dla samochodów elektrycznych.
  6. Polska gospodarka jest uzależniona od Unii Europejskiej.
  7. Niemcy i Polska mają różne podejścia do ekologii i gospodarki.
  8. Unia Europejska wprowadza przepisy, które mogą negatywnie wpłynąć na polską gospodarkę.


Jakby się komuś nie chciało oglądać to proszę streszczenie
a jakaś treść zbliżona do prawdy czy sam rynsztok?
 

pompon

Posiadacz elektryka
Jak już wiemy co tam jest, to nie nabijajmy wyświetleń.

Panie Señor Meme Officer, takie źródło inspiracji na zmarnowanie?

sam rynsztok?

Samo złoto.

Dobra, nie namawiam. Podzieliłem się bo naprawdę się ubawiłem. Plus wiem czego się spodziewać jak ktoś znowu będzie chciał mi "przemówić do rozsądku" ;)
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
chciałem napisać że teza w nazwie filmu i tendencyjność
ale myślę że ta fotka wystarczy
1752695162468.png

włączyło mi się też parę sekund i usłyszałem od starego dziadka że giniesz w tesli bo wszystko ci się zamyka.... chciałbym go spotkać w realu i mu tak porządnie nawtykać


może niech elektrowóz zrobi o tym filmie artykuł? ale obstawiam że autorzy wywołani do tablicy się nie zjawią
jutro pewnie wrzucą film o kontrolowaniu pogody przez marsjan

szkodliwość filmu jest taka że jak znam życie ludzie sobie po messengerach go wysyłają...
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Powiadam Wam, nic nie robi lepiej elektrosceptykom niż przejażdżka autem elektrycznym. Ludzie mają mnóstwo obaw i wątpliwości, często są wręcz pewni, że to nie dla nich, syf i paździerz, ale przejażdżka potrafi zasiać realną wątpliwość czy aby ich wiedza na temat elektrycznej motoryzacji jest rzetelna. IMO najlepsze działanie to spokój, nie narzucanie się, odpowiadanie na pytania i wątpliwości.
 

daniel

Señor Meme Officer
Panie Señor Meme Officer, takie źródło inspiracji na zmarnowanie?
A tam, to stara playlista jest. Wszystkie ograne szlagiery. Szukam czegoś świeżego.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Powiadam Wam, nic nie robi lepiej elektrosceptykom niż przejażdżka autem elektrycznym. Ludzie mają mnóstwo obaw i wątpliwości, często są wręcz pewni, że to nie dla nich, syf i paździerz, ale przejażdżka potrafi zasiać realną wątpliwość czy aby ich wiedza na temat elektrycznej motoryzacji jest rzetelna. IMO najlepsze działanie to spokój, nie narzucanie się, odpowiadanie na pytania i wątpliwości.
w maju po 5ciu latach sprzedawalem swoja tesle, mieszkam w bydgoszczy, trafil sie kupiec z wrocławia, ale że daleko przysłał swojego kolege który pracuje w serwisie samochodowym, żeby moje auto obejrzał. koles sie przyznal ze nienawidzi elektrykow ale obejrzal, przejechal sie jako pasażer i stwierdził że nawet mu sie podobalo. zanim wróciłem z garażu do domu już miałem telefon od potencjalnego kupca że kolega doradza kupno.
 

Najnowsze dyskusje

Top