Podłączał ktoś przetwornice pod akumulator 12V w szkodzie enyaq?

rav

Posiadacz elektryka
Mam przetwornicę 12V->230V Belkin prawdziwy sinus, bodajże 300W. Daje radę do 2 laptopów. Z tym poborem prądu to nie tak jako koledzy piszą. To, że laptop ma zasilacz 60W nie oznacza, że pobiera 60W. Tak samo stacjonarny 200W nie pobiera 200W. To jest moc maksymalna zasilacza. Przy czym laptop najczęściej pobiera poniżej 20W, a gdy zdarzy mu się większy pobór to w pierwszej kolejności pobierze z baterii. Mam watomierz, więc czasami sobie mierzę takie rzeczy w ramach sportu.

To, co nie działa na wspomnianej przetwornicy to wszelkie silniki/agregaty. One podczas startu potrzebują większy pobór mocy, więc nie wystartują. Więc zapomnij o lodówce, itp.
Potrzebuje jeszcze żeby zasilił drukarkę laserową której użyje sporadycznie oraz Etykieciarkę również sporadycznie, przy czym drukarka i etykieciarka rzadko będą działały jednocześnie. Komputer stacjonarny w awaryjnej sytuacji mogę odpuścić.

Co sądzicie o takiej przetwornicy:

 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Potrzebuje jeszcze żeby zasilił drukarkę laserową której użyje sporadycznie oraz Etykieciarkę również sporadycznie, przy czym drukarka i etykieciarka rzadko będą działały jednocześnie. Komputer stacjonarny w awaryjnej sytuacji mogę odpuścić.
Kup watomierz i sprawdź, ile pobierają. Na tej podstawie dobierzesz moc przetwornicy.
 

rav

Posiadacz elektryka
Nie wiem jak w skodzie ale w tesli instrukcja zakazuje takich praktyk z przetwornica i akumulatorem 12v.
Poza rozładowaniem (które zresztą nie powinno mieć miejsca ponieważ główna bateria powinna na bieżąco doładowywać akumulator) to chyba nie powinno się nic stać?
 

JareG

Pionier e-mobilności
Poza rozładowaniem (które zresztą nie powinno mieć miejsca ponieważ główna bateria powinna na bieżąco doładowywać akumulator) to chyba nie powinno się nic stać?
Nie wiem jak w Skodzie, ale w e-Soul'u nie ma żadnego doładowywania na bieżąco - jest co jakiś czas, wg jakiegoś algorytmu. 12V jak najbardziej można rozładować, kol. Sierek miał taką akcję.

Pozdrawiam
 

rav

Posiadacz elektryka
W takim razie jak sprawdzić w jaki sposób doładowywany jest akumulator 12V w skodzie enyaq?
 

Sierek

Fachowiec
Na drugim przeglądzie ponownie zgłosiłem te kłopoty z akumulatorem. Dali mi wydruk z testera jako dowód, że jest OK z zaleceniem doładowywania akumulatora zewnętrzną ładowarką co jakiś czas :mad:
 

JareG

Pionier e-mobilności
Na drugim przeglądzie ponownie zgłosiłem te kłopoty z akumulatorem. Dali mi wydruk z testera jako dowód, że jest OK z zaleceniem doładowywania akumulatora zewnętrzną ładowarką co jakiś czas :mad:
U mnie też jest na wydruku stan aku 12V - i jest 12,1V czyli ledwo ledwo.. i dla nich to jest OK.

W takim razie jak sprawdzić w jaki sposób doładowywany jest akumulator 12V w skodzie enyaq?
A w instrukcji nic o tym nie ma? Jak nie, to ciśnij ASO..

Pozdrawiam
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Są z bateriami Li-Ion ale to już nie w tej cenie. To co pokazałeś to urządzenia do użytku domowego dla tych, którym takie rozwiązania z kablami/połączeniami na wierzchu nie będą przeszkadzać bo ważniejsza jest cena.
I jeszcze jedna uwaga - jak dokupisz jeszcze jeden aku to moc Ci się nie zwiększy tylko ilość dostępnej energii - czyli jak długo będziesz mógł podtrzymać napięcie. Do wyższych mocy raczej już potrzeba zestawu na 24-48V.
 
Last edited:
Top