Pojemność użyteczna.

ELuk

Pionier e-mobilności
A tak btw pojemności akumulatora i zużycia prądu w TMY, analizowanym w innym wątku,
doszedłem do wniosku, że sensowna bateria dla tego auta używanego uniwersalnie (np jako jedno w domu) to min 85, a najlepiej 90. Dawałoby to komfort jazdy w dowolną trasę w pełnym składzie z bagażami.
 

Michal

Moderator
W NO, Bjornowi wychodzi, że nawet 60kWh daje radę - tak naprawdę chodzi tylko o gęstość punktów ładowania >150kW ;)
Zobacz sobie najnowszy test TM3RWD 60kWh.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
W NO, Bjornowi wychodzi, że nawet 60kWh daje radę - tak naprawdę chodzi tylko o gęstość punktów ładowania >150kW ;)
Zobacz sobie najnowszy test TM3RWD 60kWh.
Tak to wiem, ale piszę o TMY w szerokim zastosowaniu i u nas, bo to będzie chyba główny produkt GF MIG
 

Michal

Moderator
No tak w TMY, chyba te 80+ by się przydało, bo jednak zużycie jest trochę wyższe. Może 4680 wystarczą - mają mieć chyba 13% większe pojemności więc trzeba poczekać 1-2 lata i powinno się spełnić ;)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Jeżeli liczyli od 75 to jest prawie 85, można liczyć ze z lepsza chemią, jak obecnie 82, to powinno dać prawie 93. I to byłoby optymalne. O ile nie postanowią zweryfikować zapowiedzi.
I to byłby prawdziwy Teslakiller gamechanger 😉👍
 

newbe

Posiadacz elektryka
Jak to jest z pojemnością baterii. Mam baterię e5ld a tesla scan pokazuje nominal full pack
79kw. Czegoś chyba nie rozumiem. Wszędzie ja opisują jako 82kw/h
Dziwne że Full pack when new masz 78.8, a obecna pojemność to 79.0.
Ile przebiegu masz? Czy nie daje Tesla większą baterię niż podaję w 'Full pack when new'? To by było jak górny bufor w eNiro...
 

Jacek 3

Zadomawiam się
Dziwne że Full pack when new masz 78.8, a obecna pojemność to 79.0.
Ile przebiegu masz? Czy nie daje Tesla większą baterię niż podaję w 'Full pack when new'? To by było jak górny bufor w eNiro...
Mam 3000 km odebrałem 7 grudnia.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Mam 3000 km odebrałem 7 grudnia.
No to obserwujmy to w dynamice co kilka miesięcy. Niby zimą ma być mniejsza pojemność, ale też jakąś początkową degradacja ma odbyć...
Ja mam na razie 72.5 przy Full Battery When New 74.5, sprawdzone pod czas nocnego naładowania do 100% na dworzu 14 stycznia. 30500 km przebieg, samochód produkcji listopad 2020 Freemont, ale bateria LG E5D.
Niecałe 3% degradacji mam, większość ładowań w garażu z 1 fazy UMC Gen2. Limit ostatnio daję 90%.
 

Jacek 3

Zadomawiam się
No to obserwujmy to w dynamice co kilka miesięcy. Niby zimą ma być mniejsza pojemność, ale też jakąś początkową degradacja ma odbyć...
Ja mam na razie 72.5 przy Full Battery When New 74.5, sprawdzone pod czas nocnego naładowania do 100% na dworzu 14 stycznia. 30500 km przebieg, samochód produkcji listopad 2020 Freemont, ale bateria LG E5D.
Niecałe 3% degradacji mam, większość ładowań w garażu z 1 fazy UMC Gen2. Limit ostatnio daję 90%.
Ok. Będę obserwował o dawał znać.
 
Top