Pomidor.io - mapa ładowarek EV, podgląd zajętości, statystyki

Kanapa

Zadomawiam się
Dzięki za info. No tak, nie ma tej miejscówki w eipa:
View attachment 30540

może dlatego, że darmowa? 🧐 Jest tylko ikonka naniesiona na mapy OSM.
Jestem świadomy braku wielu ładowarek w eipa, co ciekawsze to staram się ręcznie dodać. Przykładowo nie ma tych na stacjach Mol (dawniej Lotos błękitny szlak), gdzie płaci się stałą opłatę za całe ładowanie.

Mam już wstępnie inne źródło danych o ładowarkach, ale nie będę na razie podpinał. Teraz prace skupiają się nad nową, pełną wersja pomidorka, która zastąpi obecny prototyp, co nie znaczy że czegoś ciągle w obecnej wersji nie zmieniam.
Identyczne Ładowarki Zarządu Portu masz również na Westerplatte oraz na Przemysłowej - te u Ciebie się wyświetlają.
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Identyczne Ładowarki Zarządu Portu masz również na Westerplatte oraz na Przemysłowej - te u Ciebie się wyświetlają.
Dwie miejscówki Zarządu Portu, tak jak piszesz, oraz na parkingu na Westerplatte są:

1753466759273.png
Niestety nie raportują zajętości do eipa.

Jeśli są jeszcze jakieś to podeślij proszę dokładną lokalizację.
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Nie zapomnijmy o opcji filtrowania po "800V"🙂
Oznaczanie, która jest tylko 400V idzie powoli, nie licz na filtry niestety za szybko.

Mogę za to jeden hint sprzedać: na ten moment nie znalazłem w PL ładowarki o mocy 60kW lub wyższej, która nie obsługuje 800V. Przykładowo Kaufland stosował ładowarki 50kW, teraz stawia 60kW. Te pierwsze są właśnie 480-500V max, a te 60kW to Axon Easy 60 od Ekoenergetyki z obsługą do 1000V.
Jeden wyjątek to Delta FCH 150 stawiana przez GW, ta ładowarka jest 500V ale ma w opcji też 1000V, a jaka jest faktycznie nie wiadomo. Może być różnie.

Poza tym, wciągnęły mnie rodzaje ładowarek i ich rozwiązania na niektórych stacjach. Ionity w PL najpierw stawiało ładowarki ABB Terra 360, to na stacjach, gdzie są 4 ładowarki, np Poznań. Od zeszłego roku stawia 6x 350kW od Ekoenergetyki - tutaj jest pełna moc dla każdego auta, nawet przy komplecie (o ile odgórnie nie jest ograniczeniem przyłącze). Ale w tych od ABB jest trochę to pokręcone, wg mnie tam nie ma szans na pełną moc. Wycinek schematu z instrukcji:

1753467783497.png


Moc dzielona. A teraz pomyśleć ciężko, co jest np w Poznaniu, gdzie są trzy szafy, zamiast czterech. Jak to się krosuje przy pełnej zajętości? Po 100kW dla każdego max? 😱
 

nabrU

Moderator
Mały błąd @sh95: Ionity używała specjalnie zmodyfikowanych dla nich ABB Terra HPC 350 (nie 360), ostatnio używa Alpitronic HYC400.



Moc więc zależy od ilości szaf:

1753469427828.png
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Mały błąd @sh95: Ionity używała specjalnie zmodyfikowanych dla nich ABB Terra HPC 350 (nie 360), ostatnio używa Alpitronic HYC400.



Moc więc zależy od ilości szaf:

View attachment 30551
Tak. Patrzyłem tutaj: https://library.e.abb.com/public/49...z8u3PJXkqCnB+LPBmOacKTlWoCaaeJ9RJdC8ZS62pdFzp

A na zdjęciu (z PlugShare) mamy trzy "power cabinets" prawdopodobnie po 175kW na 4 ładowarki:
 
Top