Pomoc w wyborze elektryka do 140 tys. zł z dotacją – jakie modele polecacie? Citroën e-C4, Peugeot e-208, BYD Atto 2?

marcinm9mm

Nowy na Forum
Cześć wszystkim,
rozglądam się za elektrykiem w budżecie do 140 tys. zł brutto, musi być nowy z salonu, płatny gotówką (nie interesują mnie używane, leasing, wynajem). Zakup najwcześniej wrzesień. Chciałbym poznać Wasze opinie. Szukam auta dla żony do mieszanego użytkowania (miasto + trasy), głównie dla 2 osób, z realnym zasięgiem 200–240 km w lecie, zimą mniej jeździmy. Ważne wyposażenie to Android Auto, klimatyzacja i kamera cofania. Mam dostęp do ładowania w domu z fotowoltaiką na starych zasadach. Będzie ładowany praktycznie wyłącznie w domu. Dojazd do ASO w regionie śląskim (Sosnowiec), nie wiem jak to wygląda z Chińczykami i czy tam jest jakiś problem z serwisem. Na razie rozważam modele jak:
  • Citroën e-C3
  • Citroën e-C4 - Warto dopłacać do e-C4, czy w parametrach to samo co C3?
  • Peugeot e-208
  • Opel Frontera Electric
  • Opel Corsa Electric
  • BYD Atto 2 - U chińczyków jakieś problemy z serwisem, częściami?
  • MG 4
Małe odpadają, szukamy średniaka, bądź czegoś nie za dużego. Renalut nie podoba się partnerce, ale widzę, że jest chwalony, warto? Jeśli tak to czemu?

Wczytuję się powoli w poszczególne wątki, ale może wasze wprawne i doświadczone oko pomoże!
  • Jest tu jakiś model, który jest statystycznie najczęściej polecany za całokształt? Coś uniwersalnego, sprawdzonego, jakiś konsensus między użytkownikami różnych innych modeli, marek?
  • Czy macie doświadczenia z tymi modelami?
  • Da się złapać jakieś zniżki w salonie? Jak? Płacę gotówką, biorę na JDG.
  • Jakie inne auta byście polecili w tym budżecie?
  • Jakie są Wasze uwagi co do niezawodności, serwisu czy kosztów (np. OC/AC, opony)?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie – każda opinia się przyda przed jazdą próbną!

Edit: Dzięki za informacje o Hyundaiu Konie w upuście. Jeśli są podobne promocje dajcie znać, bez tego nawet nie sprawdzałbym tego modelu ze względu na cenę.
 
Last edited:

chess_m

Posiadacz elektryka
Ba - nawet egzemplarze z 2023 się znajdą :O
Trzeba uważać, bo niektórzy dealerzy podają cenę już po dotacji. Ale są okazje, szczególnie jak jakieś targety się nie spinają. Klient gotówkowy zawsze najbliższy sercu :)
To fakt. Ten pierwszy było podany bez dotacji i można to traktować jako faktyczną okazję, nawet jesli to wersja 136 konna z mniejszą baterią.

W MG tylko rocznik 24 można sznaleźć na stocku, ale it tak sporo aut mieszczących się w budżecie OP
Nawet jedno Luxury sa 139k się znalazło.
 

marcinm9mm

Nowy na Forum
Ja zrozumiałem, że 140tys po dotacji
Ja zrozumiałem "110kPLN własnej kasy do wydania".
140 tys. brutto, chciałbym się w tym budżecie zamknąć.
Podpisuję się pod C4 (dużo przestronniejszy od reszty wymienionych poza MG4). Auto "normalne" do ręki i bardzo komfortowe.
Chcesz dobre deale - bierz ze stocku. Ustaw na otomoto nowe, rok produkcji 2024 i pojeździj po okolicy.
Ba - nawet egzemplarze z 2023 się znajdą :O
Potwierdzam! ja w ten sposób dostałem rocznik produkcji 2023, rok modelowy 2024, za ponad 60k taniej.

I może jeszcze jedno kryterium pod przemyślenie ode mnie: ja staram się brać raczej z końcówek serii auta niż z początków.

Czyli jeśli chodzi o promocje, to szukać wyprzedaży rocznika 2024 jak np. Hundayai z Koną + targować się lub na OTOMOTO po parametrach (nowe, rok produkcji 2024/2023) - dzięki!

Podpisuję się pod C4 (dużo przestronniejszy od reszty wymienionych poza MG4). Auto "normalne" do ręki i bardzo komfortowe.
Chcesz dobre deale - bierz ze stocku. Ustaw na otomoto nowe, rok produkcji 2024 i pojeździj po okolicy.
Ja mam z e-C4 i jestem z niego bardzo zadowolony, możesz poczytać trochę więcej w moich wpisach w jego dziale:
Widzę, że jest pewien konsensus na forum i zbiorczo polecacie e-C4 do kwoty 140 tys. zł, pomimo posiadania innego wozu.
Kona lub EV3.
Nieco ponad twój budżet ale ktoś dzisiaj pisał że da się obecnie znaleźć rozsądnie wyposażoną Konę 64 za 150k Może warto się zainteresować.
Może przejdź się do Hyundaia i ponegocjuj Konę? Gdzieś tu ktoś pisał, że poniżej 150k bywają, a sprawdzone dość solidne elektryki. Kia EV3 może po rabatach? :unsure:
Przebija się też Kona i MG4

Dzięki wielkie, za cały opis! Dodatkowo ta strona z linka (carsized) to złoto, bardzo pomogła mi w pokazaniu partnerce skali. Wczytuję się w twój wątek o e-C4!
 
Last edited:

Vicek

Użytkownik
Ja może tylko sprostuję - nie posiadam elektryka, ale że planuję zakup w niedalekiej przyszłości to akurat robię doktorat.
Mi wyszło, że C4 i MG4 dają najwięcej auta i baterii za najlepszą kasę w tym przedziale cenowym. Plus z opinii użytkowników forum, nie ma z nimi problemów.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Widzę, że jest pewien konsensus na forum i zbiorczo polecacie e-C4 do kwoty 140 tys. zł, pomimo posiadania innego wozu.
To są dobre samochody, ale mają jeden wspólny słaby punkt: ładowarka pokładowa 11kW. Oczywiście nie wszystkie się psują, ale sporo na forum możesz poczytać o problemach z nimi. Dotyczy to wszystkich stellantisów na tej platformie (a więc tak samo peugeoty, ople, etc). Paradoksalnie bezpieczniejszym wyborem jest wybór samochodu z gorszą, jednofazową ładowarką 7kW.

Przykładowe wątki:
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Widzę, że jest pewien konsensus na forum i zbiorczo polecacie e-C4 do kwoty 140 tys. zł, pomimo posiadania innego wozu.
Wręcz przeciwnie, Stellantis tylko wtedy gdy nic normalnego się nie kupi, bo generalnie to słabe i awaryjne elektryki.

Jakby do wyboru miała być Kona, to nie ma się co zastanawiać nawet.
Te 10 tys spokojnie bym dopłacił nawet.
Auto półka wyżej niż C4, o reszcie nawet nie wspominając.
 

abes99

Posiadacz elektryka
Dzięki wielkie, za cały opis! Dodatkowo ta strona z linka (carsized) to złoto, bardzo pomogła mi w pokazaniu partnerce skali. Wczytuję się w twój wątek o e-C4!
A do porównywania pod kątem napędu zerknij na ev-database, o ile nie znasz ;)
 

chess_m

Posiadacz elektryka
Widzę, że jest pewien konsensus na forum i zbiorczo polecacie e-C4 do kwoty 140 tys. zł, pomimo posiadania innego wozu.
Jak pisał @vwir to są fajne auta o ile weźmiemy pod uwagę ich słabości do których oprócz potencjalnych problemów z ładowarką AC doliczyłbym jeszcze fatalną apkę
Przebija się też Kona.
O ile się zmieści w budżecie to fajne, raczej bezproblemowe auta.

Jeszcze nie zapominaj o MG4. W podanym budżecie dostaniesz sporo baterii (64kWh) i dobre właściwości jezdne (tylny napęd :) ) A dealera/ASO masz rzut beretem (Dąbrowa Górnicza)

Ja jeżdżę tym co w stopce ale jak rok temu szukałem auta to MG było na mojej krótkiej liście.
Gdyby w Marcu 24 w Dąbrowie mieli demówkę do jazd próbnych to kto wie czy moja stopka nie wyglądała by inaczej :)

podrzucam dedykowany wątek https://forum.elektrowoz.pl/threads/mg4-luxury-64kwh-uzytkowanie.5767/
 

chess_m

Posiadacz elektryka
A do porównywania pod kątem napędu zerknij na ev-database, o ile nie znasz ;)
+ https://abetterrouteplanner.com/ przy czym tutaj warto zaplanować sobie swoją typową trasę lub trasy i zobaczyć jak to będzie wyglądać jeśli jedziemy autem A potem B i C

Nawet jeśli auto kupujemy z założeniem jady dookoła komina to prędzej czy później zechcemy się wybrać w jakąś trasę nawet sporadycznie :)
 

marcinm9mm

Nowy na Forum
Z koreańczyków to jakieś resztki Eniro można jeszcze powalczyć, ładniejsze od Kony.

Za drogo, nic tańszego dla tego modelu na otomoto nie ma. Budżet 140 tys. jest już i tak naciągnięty :)
 
Top