postęp trwa dalej - RR przetestował z powodzeniem wtryskiwacze wodoru do silników turbinowych

p0li

Pionier e-mobilności
jako uzupełnienie informacji o nowej generacji zbiorników wodoru dla lotnictwa i kosmonautyki - informacja o sukcesie w zasilaniu silników turbinowych czystym wodorem:

Rolls-Royce osiągnął "kolejny ważny kamień milowy" w swoim projekcie badań nad wodorem, ogłosiła firma.

We współpracy z Niemieckim Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki (DLR) i Uniwersytetem Loughborough w Wielkiej Brytanii, Rolls-Royce twierdzi, że był w stanie zademonstrować działanie kluczowej technologii silnika, która powinna utorować drogę do wykorzystania wodoru jako paliwa lotniczego.

Testy komory spalania silnika Pearl 700, przeprowadzone w DLR w Kolonii z wykorzystaniem wodoru w całości, wykazały, że paliwo może być spalane w ekstremalnych warunkach odpowiadających maksymalnej mocy startowej.

Kluczem do sukcesu było zatem opracowanie specjalnych dysz wtrysku paliwa do sterowania procesem spalania. Klucz do sukcesu leżał zatem w opracowaniu specjalnych wtryskiwaczy paliwa kontrolujących proces spalania.


https://www.airliners.de/rolls-royce-testet-wasserstoff-einspritzduesen/70757
 

RBQX

Nowy na Forum
Kibicuje tej technologii, ale mam wrażenie, że jeszcze sporo paliwa (czy zwykła Jet-A1/A2 czy pochodna SAFu) przepalą tradycyjne silniku turboodrzutowe nim zacznie płynąć w nich wodór.
 

p0li

Pionier e-mobilności
bmw i toyota prowadza badania w tym kierunku
jakis producent silnikow do ciezarowek ma juz gotowy produkt i go oferuje
a co do reszty zyczen - tez chcialbym byc piekny, mlody i bogaty....
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja nie rozumiem tej fascynacji silnikiem tłokowym, który de fakto jest ślepą uliczką, do ściany której właśnie dochodzimy.
Już lotnictwo pokazało gdzie jest miejsce silnika tłokowego.
A silnik tłokowy plus wodór to kompletna pomyłka, BMW ćwiczył temat już ponad 20 lat temu i efekt był żaden.
 

p0li

Pionier e-mobilności
to nie chodzi o fascynacje tylko miekkie przejscie - bo latwiej jest przerobic np w ciezarowce silnik tlokowy na zasilanie wodorowe niz wywalic wszystko, zostawic sama rame i pedaly i zabudowac ogniwa, silniki elektryczne i cala reszte kramu

aczkolwiek rozumiem ale nie popieram :)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ok, ale sam wiesz, że przerobić się nie da…
BMW to udowodniło, że muszą być tak naprawdę inne konstrukcje i materiały w silnikach żeby z tym wodorem uzyskać efekt ekonomicznie uzasadniony.
A konstruowanie nowych silników tłokowych do spalania wodoru to głupota i zmarnowany potencjał.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Top