Poszukuję Kia e soul 64 kWh

Joker

Nowy na Forum
Witam wszystkich użytkowników forum!!!

Jak w temacie poszukuję autka kia e soul z baterią 64 kWh. Mało tego na rynku w porównaniu do kony, E-Niro... Ogólnie nie posiadam i nie posiadałem pojazdu bev. Proszę o porady może coś innego polecicie? Zależy mi na tym zasięgu żeby zrobić pod 300 w trasie (lato).
Czekałem na dotacje ale ceny nowych kosmos a coś w stylu spring, c3, leapmotor, intster nie wchodzi w w grę... Za małe, zasięg i jako tako bezpieczeństwo...
Myślałem o tym soul plus bagażnik dachowy, awaryjnie jeszcze box na haku holowniczym i w czteroosobowa rodzinka można by się na wakacje wybrac.
Mieszkam w bloku ale mam garaż niestety jest w nim zasilanie jednofazowe moc przyłączeniowa 16A przedlicznikowo 20a.
Taryfa g12 i myślę, że było by to opłacalne...
Proszę o ogólne porady, napaliłem się na tego elektryka... Mam już dość tych spalinowek, lpg itp
Budżet 75tys
 

vwir

Pionier e-mobilności
Zarówno budżet jak i wybór auta w punkt. Przyłącze też akceptowalne, 3,6kW naładuje auto przez noc. Wygląda na to, że odrobiłeś zadanie domowe ;)

Co masz na myśli przez 300km na trasie? 140km/h autostradą, czy jesteś w stanie jechać wolniej?
No i szukaj też w DE, bo tam elektryki potrafią mieć fajne ceny, a za elektryka nie ma akcyzy.
 

Joker

Nowy na Forum
Witaj, dziękuję za odpowiedź. Oczywiście nie myślę o takim przebiegu przy takiej prędkości. Czytałem dużo o modelu, oglądałem dużo recenzji i myślę, że w granicach 100km/h zasięg bez problemu osiągalny. Oglądałem w pobliżu miejsca zamieszkania taką e soul ale niestety auto z Francji gość typowy handlarz, przy pytaniu o Bezwypadek mówił żeby sobie raport wykupić 😅
Patrzyłem też na autoscout i ceny w ojro raczej zbliżają się do okolic 80 tys+ za ciekawe modele.. A trzeba doliczyć transport, koszty, opłaty...
Patrzyłem też na finn.no i jest w czym wybierać ale dodatkowo transport, opłaty i robi się kwota bliższa 90 tys
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Witaj, dziękuję za odpowiedź. Oczywiście nie myślę o takim przebiegu przy takiej prędkości. Czytałem dużo o modelu, oglądałem dużo recenzji i myślę, że w granicach 100km/h zasięg bez problemu osiągalny.
Przy 100 km/h zrobisz latem 400 bez problemu.
Szukaj, pośpiech jest złym doradcą. I celowałbym w jak najlepiej wyposażone modele (najlepiej XL, wtedy masz m.in. fotele z pamięcią oraz lepsze audio).
 

Joker

Nowy na Forum
Witaj, ciekawe jak na aerodynamikę będą miały wpływ te boxy i w sumie pełny stan... 400 brzmi świetnie przy takiej prędkości, szybciej z rodzinką jeździć nie potrzebuje. Oczywiście patrzę na wersję wyżej wyposażone nawet z opcjonalną pompa ciepła na wyposażeniu.

Edit.
Przy poszukiwaniach zwracać na coś szczególnie uwagę w tym modelu? Wiadomo pasowało by zrobić jakąkolwiek diagnostykę baterii przed zakupem.. Bać się przebiegów 100 tys+?
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
Przy poszukiwaniach zwracać na coś szczególnie uwagę w tym modelu? Wiadomo pasowało by zrobić jakąkolwiek diagnostykę baterii przed zakupem.. Bać się przebiegów 100 tys+?
Jeśli znajdziesz z rynku krajowego i dotychczasowy właściciel robił stosowne przeglądy, to bez problemu będziesz miał kontynuację gwarancji (7 lat). Przy zakupie z zagranicy aby Kia PL uznała gwarancję warto mieć (chyba najlepiej w papierze) potwierdzenia wykonywanych przeglądów oraz książkę gwarancyjną.
Mamy e-Niro z blisko 115 kkm przebiegu i dotychczas bez problemów. Nie bałbym się przebiegu (przy dobrej cenie zwłaszcza).
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
O tym właśnie pisałem - nie ma kosztów poza transportem. Nie ma akcyzy dla elektryków. Jedyny koszt to koszt rejestracji. Zerknij jeszcze na mobile.de.
Otóż to, a jak @Joker pojedzie po auto sam, to będzie dodatkowo przygoda i chrzest bojowy :)
 

jarry

Zadomawiam się
Jak w temacie poszukuję autka kia e soul z baterią 64 kWh...
Proszę o porady może coś innego polecicie?...
Budżet 75tys...

Mam 2 lata eSoula 39kWh. Aktualny przebieg coś koło 65tys. km, degradacja baterii 0% czyli zdrówko 100%. Ale AFAIK tak naprawdę degradacja jest ukrywana pomiędzy pojemnością netto a brutto baterii więc w pewnym momencie parametry mogą zacząć gwałtownie się pogarszać.

Autko ładuję praktycznie cały czas z cegły prądem 8A, ale przebiegi niewielkie i typowo miejskie. Wersja 39kWh ma fatalną krzywą ładowania w porównaniu do wersji 64kWh, przed zakupem nie wiedziałem, teraz trochę żałuję że nie rozglądałem się za wersją 64kWh bo swego czasu miałem na Lidlu pod domem darmowe ładowanie 50kW i dokładnie nie pamiętam ale coś tak 37kW może w porywach miałem.

Filmik na temat krzywej ładowania, link prowadzi od razu do wykresu na końcu filmu


Kilka miesięcy temu we Wrocławiu była eSoul XL 64kWh z wszystkimi możliwymi dodatkami, przebieg 70 tys. km, cena startowała od 100 tys. zł ale sukcesywnie spadała co kilka tygodni i jak była za 79 tys. zł to zadzwoniłem i w sumie umówiłem się że podjadę za 2 dni obejrzeć. Niestety już następnego dnia ktoś kupił za około 76 tys. zł. To był bardzo miły, pierwszy właściciel, posiadacz 3 BEV, zamieniał eSoula na kolejną Teslę. W komplecie były dwa komplety kół, deklaratywnie auto pachnące nowością i bezwypadek, oczywiście z gwarancją, degradacja baterii 0%. Biorąc pod uwagę ogólny spadek cen aut elektrycznych używanych dzisiaj takie auto powinno znowu kilka tysięcy być tańsze, ale obserwuję rynek co kilka dni na naszym otomoto i raczej takiego rodzynka w takiej cenie nie zaobserwowałem. 2 sztuki ostatnio leżą ale to raczej pułap 105-110 tys. zł, moim zdaniem absolutnie nie do sprzedania w takiej cenie.

Ja swoim przejeżdżam około 350km latem ale to niestety z prędkością 75-78km/h. W tym kształcie karoserii już wzrost do około 85km znacząco obniża zasięg, i to postępuje drastycznie wraz ze wzrostem prędkości. Dlatego na dłuższe podróże z prędkościami powiedzmy 110-120km/h raczej przyszłościowo będę wybierał pomiędzy Tesla Y a Xiaomi YU7.

Autko ogólnie bardzo dobrze mi się sprawuje także powodzenia :)
 

Joker

Nowy na Forum
Dziękuję za opisanie swojego modelu, miło przeczytać, że jesteś z autka zadowolony. Mi od razu w oko wpadła bryła tego samochodu, choć to raczej kwestia gustu nie chce celować w typowego suv-a. Zastanawiałem się również nad tą słabszą wersją i jeśli chodzi o moc nie wybrzydzał bym jednakże potrzebuje większego zasięgu bo jednak chciałbym się wybierać na trochę dłuższe wyprawy.
Według mnie powyżej 90 tys zl to już ciężko sprzedawalne są. Jednak ceny powinny spadać a po wprowadzeniu tych dopłat może rynek używanych złapie jeszcze większą zadyszkę? Pożyjemy, zobaczymy.
Nie martwi mnie wyprawa po takie autko gdzieś dalej. Jedyne co to martwią wolne miejsca pod ładowarkami przy dłuższej trasie oraz to, że firm w stylu green way, elocity itp jest multum i jak tu wygląda sposób płatności czy trzeba ściągać specjalnie apke w tel pod daną ładowarkę, jak to ogólnie ogarnąć...
 
Top