PPF - docięte/gotowe - folia ochronna na lakier

kaziwich

Posiadacz elektryka
No bez przesady, każdy lakiernik demontuje czujniki przed lakierowaniem, a ich ponowny montaż nie wymaga żadnej kalibracji.
O ile lakierowanie nie jest jakimś rocket science to już z zakupem nowego zderzaka może być problem. Tesla nie sprzedaje takich rzeczy w swoich serwisach, tak samo jak większość rzeczy karoseryjnych. Stąd też używki „trzymają cenę”
W bialej perle masz lakier 3-warstwowy kladziony mokre na mokre w scisle okreslonych odstepach czasu. Dodatkowo Wiesio moze nawalic za duzo lakieru i radar zacznie szwankowac. Nie wiem jak jest z pozostalymi sensorami, ale tez slyszalem ze grubosc lakieru ma znaczenie. Takze tego… Powodzenia w malowaniu w stodole :)
I zeby bylo jasne - nie twierdze, ze to usprawiedliwia zawyzona cene, ale moge sie zalozyc, ze inne marki „premium” wcale nie kasuja mniej.
 

solik

Pionier e-mobilności
VW centrum napraw powypadkowych za malowanie drzwi w Golfie liczyl 1800 zl 3 lata temu.. lakier czerwony akrylowy

No ale folia tez nie chroni przed uszkodzeniami ze nie bedzie trzeba malowac, najwyzej od okreslonych kamyczkow i niedoleznej emerytki ktora slabo klucz przylozy zeby drzwi przerysowac jak jej zastawisz przejscie do niewidzialnego smietnika
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
W bialej perle masz lakier 3-warstwowy kladziony mokre na mokre w scisle okreslonych odstepach czasu. Dodatkowo Wiesio moze nawalic za duzo lakieru i radar zacznie szwankowac. Nie wiem jak jest z pozostalymi sensorami, ale tez slyszalem ze grubosc lakieru ma znaczenie. Takze tego… Powodzenia w malowaniu w stodole :)
I zeby bylo jasne - nie twierdze, ze to usprawiedliwia zawyzona cene, ale moge sie zalozyc, ze inne marki „premium” wcale nie kasuja mniej.
Ale co ma wspólnego rodzaj lakieru z kalibracją czujników? Mam też białą TM3, a zderzak wymieniali mi w ASO, w związku z zaciekiem farby na rancie. O ile nie ma potrzeby wymiany czujnika z powodu uszkodzenia, oryginalne czujniki są demontowane ze zderzaka i montowane powtórnie do nowego, lub ponownie polakierowane zderzaka. Nie ma żadnej kalibracji tych czujników.
Nikt nie mówi o malowaniu w stodole pędzlem, tylko o malowaniu w nieautoryzowanym zakładzie. Ja wiem, że w ASO tłumaczą cenę lakierowania jako „lakier 3-warstwowy kladziony mokre na mokre w scisle okreslonych odstępach czasu”, ale naprawdę to jest jakiś rocket science. Każdy renomowany lakiernik to ogarnie. O ile w temacie plastików mógłbym to rozważyć to w przypadku elementów metalowych wchodzi już gwarancja perforacyjna, która będzie unieważniona jeżeli naprawy blacharsko-lakiernicze nie bedą wykonane w ASO.
Co do marek premium, tak jak mam w stopce, wcześniej Mercedes C klasa. Gdy auto miało pół roku, na parkingu zarysowana mi delikatnie tylne drzwi. Koszt naprawy, wraz z lakierowaniem 3 elementów w ASO wyszedł 6150 zł, tylko to było w 2018 roku. Wstępnie ubezpieczyciel wyliczył koszt naprawy na 645 zł.
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Ale co ma wspólnego rodzaj lakieru z kalibracją czujników? Mam też białą TM3, a zderzak wymieniali mi w ASO, w związku z zaciekiem farby na rancie. O ile nie ma potrzeby wymiany czujnika z powodu uszkodzenia, oryginalne czujniki są demontowane ze zderzaka i montowane powtórnie do nowego, lub ponownie polakierowane zderzaka. Nie ma żadnej kalibracji tych czujników.
Nikt nie mówi o malowaniu w stodole pędzlem, tylko o malowaniu w nieautoryzowanym zakładzie. Ja wiem, że w ASO tłumaczą cenę lakierowania jako „lakier 3-warstwowy kladziony mokre na mokre w scisle okreslonych odstępach czasu”, ale naprawdę to jest jakiś rocket science. Każdy renomowany lakiernik to ogarnie. O ile w temacie plastików mógłbym to rozważyć to w przypadku elementów metalowych wchodzi już gwarancja perforacyjna, która będzie unieważniona jeżeli naprawy blacharsko-lakiernicze nie bedą wykonane w ASO.
Co do marek premium, tak jak mam w stopce, wcześniej Mercedes C klasa. Gdy auto miało pół roku, na parkingu zarysowana mi delikatnie tylne drzwi. Koszt naprawy, wraz z lakierowaniem 3 elementów w ASO wyszedł 6150 zł, tylko to było w 2018 roku. Wstępnie ubezpieczyciel wyliczył koszt naprawy na 645 zł.
Nie wiem, moze masz racje z tym, ze to ogania kazdy lakiernik. Nie znam sie. Tak mi nawijali w body shopie m.in. ze po lakierowaniu i ponownym montazu czujnikow trzeba je skalibrowac jakas procedura.
 
Top