BigB00
Posiadacz elektryka
Dziś miała miejsce prezentacja Power Day od VW. Koncern zapowiedział jakie kroki zamierza podjąć do 2030r.
Będą to m.in:
- Ujednolicone baterie i synergia dostaw pozwolą zmniejszyć koszty baterii nawet o 50 procent
- Sześć gigafabryk (6x40 GWh) o łącznej zdolności produkcyjnej 240 GWh zapewnią dostawy akumulatorów w modelu partnerskim
- Volkswagen dąży do stopniowego obniżania kosztów akumulatorów w segmencie "wejściowym"nawet o 50 procent, a w segmencie wolumenowym nawet o 30 procent
- Wraz z partnerami firma zamierza do 2025 roku obsługiwać w Europie około 18 tysięcy publicznych punktów szybkiego ładowania. Volkswagen zainwestuje około 400 milionów euro w cały program europejski do 2025 roku
- Electrify America planuje do końca roku około 3500 punktów szybkiego ładowania w Ameryce Północnej. W Chinach do 2025 roku Volkswagen ma obrać za cel 17 000 punktów szybkiego ładowania za pośrednictwem spółki joint venture CAMS
- VW zamierza zunifikować swoje baterie, tak aby 80% baterii w ich pojazdach było rozwiązaniem standardowym (takim samym).
- Dla segmentu "entry" mają być stosowane baterie LFP, a dla wolumenowego NMC, poza tym będą w opracowaniu baterie ze stałym elektrolitem
Komunikat prasowy:
www.volkswagen-newsroom.com
Livestream:
www.volkswagen-newsroom.com
Prezentacja w formacie pdf:
Będą to m.in:
- Ujednolicone baterie i synergia dostaw pozwolą zmniejszyć koszty baterii nawet o 50 procent
- Sześć gigafabryk (6x40 GWh) o łącznej zdolności produkcyjnej 240 GWh zapewnią dostawy akumulatorów w modelu partnerskim
- Volkswagen dąży do stopniowego obniżania kosztów akumulatorów w segmencie "wejściowym"nawet o 50 procent, a w segmencie wolumenowym nawet o 30 procent
- Wraz z partnerami firma zamierza do 2025 roku obsługiwać w Europie około 18 tysięcy publicznych punktów szybkiego ładowania. Volkswagen zainwestuje około 400 milionów euro w cały program europejski do 2025 roku
- Electrify America planuje do końca roku około 3500 punktów szybkiego ładowania w Ameryce Północnej. W Chinach do 2025 roku Volkswagen ma obrać za cel 17 000 punktów szybkiego ładowania za pośrednictwem spółki joint venture CAMS
- VW zamierza zunifikować swoje baterie, tak aby 80% baterii w ich pojazdach było rozwiązaniem standardowym (takim samym).
- Dla segmentu "entry" mają być stosowane baterie LFP, a dla wolumenowego NMC, poza tym będą w opracowaniu baterie ze stałym elektrolitem
Komunikat prasowy:

Power Day: Volkswagen presents technology roadmap for batteries and charging up to 2030
The Volkswagen Group presented its technology roadmap for batteries and charging up to 2030 today on its first Power Day. The goal of the roadmap is to significantly reduce the complexity and cost of the battery in order to make the electric car attractive and viable for as many people as...

Live stream
The Volkswagen Newsroom is a service of Volkswagen AG for journalists, bloggers, and multipliers. It offers the latest news for press and media.