Problem po ładowaniu złączem mobilnym

Michal

Moderator
U mnie zrobiłem teraz mini pomiary i mam tak:
Current [A]Tesla [V]Shelly 3EM [V]
0​
249​
248​
9​
245​
246​
16​
241​
245​
, przy czym działa PV, która jest podpięta w garażu prawie przy samej ładowarce, więc to ciężko porównywać... Musiałbym sprawdzić nocą jak nie ma generacji PV, bo w tych danych powyżej 5 kW (jakieś 7A) ciągnę bezpośrednio z PV.

W samochodzie przy podłączeniu, rzeczywiście pokazuje 228V przy 5A już 220V aż do 210 przy 16A. Instalacja jest w garażu zrobiona przez jakiegoś elektryka ogarnietego przez administację (ciągnał kabel od bramy garażowej) oczywiście 1 faza. Czyli mówicie, żeby zgłaszać problem?
Jeśli nie robił tego jakoś specjalnie dawno i zapłaciłeś za to z kieszeni, to możesz poprosić żeby sprawdził w ramach wykonanej już usługi (bez dopłacania), bo martwią Cię spadki napięcia podczas ładowania. Oczywiście dużo zależy od odległości od skrzynki, ilości skrzynek po drodze i grubości kabli. Jeśli to jest kilkadziesiąt metrów, to chyba nie ma tragedii, bo kabel musi się grzać, a jak to grzanie się rozkłada na dużej odległości, to nie ma zagrożenia wielkiego.
 

Rafalski

Posiadacz elektryka
Kabla jest dosyć sporo - fakt. Ciekawe jak liczy mój podlicznik który jest już przy samochodzie. Jeżeli jest na końcu instalacji to nie liczy tych start w kablach?
 

Michal

Moderator
Nie powinien, bo będzie miał takie napięcia jak auto. Możesz kiedyś sprawdzić jakie napięcie widzi jeśli masz taką możliwość i jak to się pokrywa z tym co pokazuje auto.
 
Top