Problem z ładowaniem

Hubi

Fachowiec
ad 2
u mnie otwarcie po wciśnięciu działa bez problemu, ale za to dziwnie się zamyka "z ręki", tak skokowo jakby coś "haczyło". też tak macie?
Mi nawet osoba wydająca auto wyraźnie zaznaczyła, że jedną z metod zamykania klapki jest jej ręczne wciśnięcie. Ale objawia się to tym skokowym zamykaniem i wrażeniem, jakby miało się zaraz połamać.
Tak ma być, ale właśnie z powodu tego dziwnego uczucia nie zalecał korzystać z tej metody.
To była jedna z tylko kilku instrukcji, jakie dostałem na całe auto.

PS. Nie pamiętam tylko, czy wtedy jeszcze otwierała się na dotyk, czy tego nie sprawdzaliśmy (o czym pisałem w moim poprzednim poście, na początku tematu).
 

Lech

Nowy na Forum
Mam pytanie w zakresie konieczności posiadania uziemienia w gnieździe 230 V. Mam zamiar kupić TM3 i mam gniazdo z zerowaniem. Czy ładowarka będzie ładować z takiego gniazda, czy też konieczne jest uziemienie ?
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Mam pytanie, czy u was też tak wyglądają napięcia (podejrzane w Tesla One) ? Bo pierwsze rozumiem, natomiast dwa pozostałe średnio. A pytanie wzięło się stąd, że WC ładuje auto, z pełną mocą, prąd 16 A, napięcie cały czas oscyluje w okolicach 230 V, natomiast jak włączę wewnętrzną różnicówkę WC, to natychmiast dioda na WC zapala się na czerwono i urządzenie przestaje działać, trzeba odłączyć mu zasilanie i włączyć ponownie. Położony nowy kabel, na którym wisi tylko WC. Uziom mam zrobiony faktycznie do ziemi (9metrów w głąb) bo to przyłącze sprzed kilkudziesięciu lat . Czy ta wewnętrzna różnicówka nie działa w takim układzie, czy coś jest nie tak ?IMG_0208.png
 
Last edited:

6a8

Posiadacz elektryka
Jak się trochę znasz i masz czym, to zmierz napięcia L1 - L3 do N, i międzyfazowe.
Czy przed instalacją, był robiony pomiar rezystancji uziemienia ?
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Jak się trochę znasz i masz czym, to zmierz napięcia L1 - L3 do N, i międzyfazowe.
Czy przed instalacją, był robiony pomiar rezystancji uziemienia ?
Napięcia są ok, międzyfazowe 400 V, a faza do N 230 V - oczywiście wahają się +- kilka Volt jak to w sieci.
Rezystancji uziemienia nie mierzyłem, nie wiem jak.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Niech to lepiej sprawdzi elektryk, po co ryzykować? Od razu widać, że działa nie tak, jak powinno.
Ale co nie jest ok ? Dla mnie opis tych napięć jest dziwny - nie bardzo go rozumiem.
To należy tak czytać ?

- faza do neutral 233,6V
- faza do ziemi 170,6 V
- neutral do ziemi 63,1 V


Jak widać na zrzucie ekranu WC uważa, że jest ok. Zastanawia mnie tylko ta różnicówka.
Na dokładnie takim samym połączeniu w skrzynce rozdzielczej różnicówki (takie sklepowe ;) ) nie wybijają.
Może ktoś zerknąć na te "System details" u siebie ?
 
Last edited:
Top