przelom w technologii elektrolizerow wodorowych

Anderus

Zadomawiam się
Fajnie by było jakby to była prawda i każdy przy domu by miał taki "generator" wodoru do samochodu ale nawet jakby doszło do przełomu technologicznego to przecież petro-koncerny nie mogą tak sobie upaść bo nikt nie będzie kupował paliw kopalnianych, czyż nie?
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Dlatego wciąż dziwie się, że możemy ładować swoje auta w domach.
Chociaż z drugiej strony... jak by tu tego zakazać, skoro prąd jest taki sam :)
 

Anderus

Zadomawiam się
Dlatego wciąż dziwie się, że możemy ładować swoje auta w domach.
Chociaż z drugiej strony... jak by tu tego zakazać, skoro prąd jest taki sam :)
Wystarczyłoby ustawowo ograniczyć na stałe wyliczoną moc przyłączeniową na jednego mieszkańca i ładowanie zostaje zakazane przynajmniej z wallboxa ale zostaje jeszcze gniazdko, ale petrochemy potrafią przycisnąć rządy i są bardzo ale to bardzo kreatywne żeby wycisnąć z nas jak najwięcej.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Wystarczyłoby ustawowo ograniczyć na stałe wyliczoną moc przyłączeniową na jednego mieszkańca i ładowanie zostaje zakazane przynajmniej z wallboxa ale zostaje jeszcze gniazdko, ale petrochemy potrafią przycisnąć rządy i są bardzo ale to bardzo kreatywne żeby wycisnąć z nas jak najwięcej.
no... nie. Nie da się w ten sposób. Bo ładując z wykorzystaniem PV nawet bez magazunu energii.
Zakład E. nie wie na co idzie prąd z PV :)
Jedynie zostaje jakaś kontrola przy przebiegu. Jakiś ryczałt... ale to też nie będzie sprawiedliwe i bezbłędne.
 

daniel

Señor Meme Officer
Ale tu chyba jest informacja o tym, że katalizatora procesu można używać 40x dłużej.
Nic to nie zmienia w sprawie tego, że wodór potrzebuje kilka razy więcej energii "well to wheel" niż baterie, żeby dostarczyć użyteczną 1kWh.
To jest krok w dobrą stronę, ale nie "battery killer".
 

p0li

Pionier e-mobilności
najwazniejsze ze sie cos w tym kierunku robi - dobrze ze ci naukowcy nie czytaja elektrowozu - bo po tutejszych kometazach rzuciliby narzedzia w kat i zaczeli uprawiac dajmy na to - marchewke
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Ale tu chyba jest informacja o tym, że katalizatora procesu można używać 40x dłużej.
Nic to nie zmienia w sprawie tego, że wodór potrzebuje kilka razy więcej energii "well to wheel" niż baterie, żeby dostarczyć użyteczną 1kWh.
To jest krok w dobrą stronę, ale nie "battery killer".
Z tymi katalizatorami potrzeba tej energii 10x mniej ale ich żywotność jest bardzo krótka. Udało im się ją wydłużyć więc może w końcu nadadzą się do realnego zastosowania.
 

ztsgusz

Pionier e-mobilności
najwazniejsze ze sie cos w tym kierunku robi - dobrze ze ci naukowcy nie czytaja elektrowozu - bo po tutejszych kometazach rzuciliby narzedzia w kat i zaczeli uprawiac dajmy na to - marchewke
Z tego co wiem to tutaj głównie panuje niechęć do wodoru jako paliwa do transportu drogowego / samochodów osobowych (gdzie wypada dosyć słabo w porównaniu do baterii), ale jest wiele innych zastosowań wodoru:
1714382394171.png

np.:
  • elektryfikacja procesów przemysłowych gdzie potrzebna jest bardzo wysoka temperatura jest problematyczna - pompy ciepła nie osiągają takich temperatur, a wyobraźmy sobie jak duża moc i przyłącze jest potrzebna żeby do takiego celu wykorzystywać grzałki.
  • edit: wytwarzanie paliw syntetycznych (gaz, benzyna) - np. może okazać się, że zastąpienie gazu ziemnego w niektórych zastosowaniach będzie trudne
Trzeba pamiętać o tym, że jeżeli prąd stanieje, to wytwarzanie wodoru i paliwa syntetyczne też stanieją. Wodór, a tym bardziej paliwa syntetyczne, zawsze będą miały niższą sprawność niż bezpośrednia elektryfikacja, natomiast do niektórych zastosowań mogą okazać się praktyczniejsze.
 
Last edited:
Top