Tak wyglądają taryfy dynamiczne w praktyce. Dane z realnego systemu. Około godziny 16Prawdopodobnie w dynamicznej taryfie zmiana w nocy będzie dotyczyła kilku groszy, wieć jakaś srędnia cena w danych godzinach będzie porównywalna. Też trzeba chwile pomyslec jaki mamy okres czasu, czy to święta/weekendu gdzie firmy stoją i do tego świeci słońce wieje wiatr, czy pochmurno w tygodniu i bezwietrznie.
To na początek chyba trzeba zadowolić się standardową którą dają w zestawie, podejrzewam że założę na firmę bezpiecznik 16a, więc 230Vx16a=3,7kw. Zamontować do fazy z której inne urządzenia pobierające dużo mocy nie korzystają.
Zamontować sobie PV przez mądrą firmę i wtedy razem z PV jakiegoś Froniusa który spełni wszystkie wymagania.
Prawdopodobnie 2 kable na 2 auta, jednocześnie podłączone wiem że 16a jednocześnie nie da rady,
ale może będzie jakaś aplikacja lub inny sposób żeby z domu, albo automatycznie przełączało się to z jednego auta na II po osiągnięciu żądanego pułapu naładowania 1h w nocy start przy 30% i o 3h w nocy osiągnie 70% wyłącza się na I aucie.
Startuje ładowanie na II auto, o 5h rano jak kończy sie tania taryfa kończy ładowanie, ale musi być też możliwość doładowania więcej mimo że 5ta minie, bo potrzebuje więcej baterii danego dnia.
Szukać takich rozwiązań u Froniusa?
Święte słowa.Tak jak pisałem wcześniej sam bezpiecznik(odpowiednio większy) nie załatwi sprawy był na elektrowozie nawet ost. artykuł o ładowaniu i minimalnej mocy ładowania. Upewnij się jaki jest stan instalacji ,jakie przekroje i jakie długotrwałe obciążenie takim prądem jest dla niej bezpieczne .
Ewidentnie widać, ze elektryki będą ładować się w taryfach dynamicznych, gdyby nie koszty przesyłu instalacja PV miałaby mały sens ekonomiczny, biorąc pod uwagę ryzyko pożarówTak wyglądają taryfy dynamiczne w praktyce. Dane z realnego systemu. Około godziny 16o są publikowane stawki na kolejny dzień. Na tej podstawie algorytm optymalizacyjny ma dane jak zaplanować ładowanie. Różnice są jak widzisz spore - 17ore vs. 33 (dzisiaj). To są dane dla regionu Sztokholmu.
View attachment 12636
A tutaj dane dla PolskiFajnie widać efekt dnia wolnego od pracy:
View attachment 12637
?!Możesz mieć zamiast tego kabel i gniazdo siłowe.
Ładowarka pokładowa to urządzenie wbudowane w auto, które zamienia prąd zmienny (AC) na stały (DC), który to prąd stały może zostać podany do baterii.Witam, podepnę się do tematu z pytaniem czy ładowarka scienna (wallbox) jest potrzebna jeżeli mamy ładowarke pokładową?
Wielkie dzięki za łopatologiczne wyjaśnienie. A pytałem ze względu na to ze rzadko ładuję auto w domu a sąsiad ma zaraz przy liczniku wyprowadzony kabel do ładowania auta. Brak jakiegokolwiek boxa, słubka itp.?!
Ładowarka pokładowa to urządzenie wbudowane w auto, które zamienia prąd zmienny (AC) na stały (DC), który to prąd stały może zostać podany do baterii.
Wallbox to urzadzenie, które umożliwia dostarczenie prądu zmiennego (AC) do ładowarki pokładowej w samochodzie. Jedno i drugie jest wymagane, żebyś mógł ładować z prądu przemiennego. Przy czym wallbox to może być mała cegła na kablu, może to być urządzenie wiszące na ścianie, może to być wreszcie urządzenie zabudowane w publicznym słupku, do którego wpinasz się jedynie kablem type2.
Zadaniem wallboxa jest głównie bezpieczeństwo - zarówno użytkownika, samochodu jak i instalacji elektrycznej. Wallbox również informuje auto o tym, jaka może być maksymalna moc pobrana z gniazdka.
Elektronika gdzieś musi być ukryta. Może być we wtyczce, może być w skrzynce z bezpiecznikami, etc. Ale to nie jest tak, że trzy (czy tam jedną) fazy możesz podać prosto do auta i zadziała. Minimum to układ generujący sygnał prostokątny żeby poinformować auto jaką maksymalnie mocą może ładować. Auto nie wie jakie są przekroje kabli, jakie są bezpieczniki, jaką masz moc umowną, etc. Do tego najczęściej masz jeszcze zabezpieczenia, czyli nadprądowe, różnicowo-prądowe, niektóre wallboxy monitorują temperaturę wtyczki, raportują ile zużyły prądu, no sporo tego jest.Wielkie dzięki za łopatologiczne wyjaśnienie. A pytałem ze względu na to ze rzadko ładuję auto w domu a sąsiad ma zaraz przy liczniku wyprowadzony kabel do ładowania auta. Brak jakiegokolwiek boxa, słubka itp.