Pulled the trigger ;)

umcus

Pionier e-mobilności
Odezwali się dzisiaj i poza zajęciem się wibracjami mam takie coś w Service Estimate. To chyba jakiś recall, bo ja żadnej zdeformowanej pokrywy głośników nie mam:
Znaczy się, pokrywa głośnika Ci tak rezonuje, że aż budą telepie? ;)
Jaki miesiąc bez samochodu? Wizyta dopiero 23 czerwca, samochód przecież mam, tylko taki co nie za bardzo nadaje się jechać więcej niż 60 mph.
Ty piracie drogowy! ;)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jaki miesiąc bez samochodu? Wizyta dopiero 23 czerwca, samochód przecież mam, tylko taki co nie za bardzo nadaje się jechać więcej niż 60 mph.
Czas jeździć wolniej tam "u nas w UK" :)
Cały czas zachwalasz te ograniczenia, pokazując jak to dobrze jest stawać na ładowanie co 2h, jak będziesz jechał mniej niż 60mph to będziesz mógł stawać co 2h, tyle że bez ładowania :p
Będzie okazja znów pochwalić się nadzwyczaj niskim zużyciem :D

My "tu w Polsce" zastanawiamy się jak przejechać autostradą aby nie być zawalidrogą dla większości jadących 140 lub 150km/h więc Cię nie zrozumiemy.

BTW: Jadąc dziś 188km spod Wawy do Płocka i z powrotem w miarę zgodnie z przepisami na fragmencie prawie 30km uzyskałem sprawność 107%. Więc teraz wiem jak Wy się tam w UK czujecie, wlokąc się przez te wszystkie mieściny... Średnia 60km/h więc dalej chyba więcej niż Wy w UK macie średnią na tych zapchanych autostradach :)
 

nabrU

Moderator
Dzieją się dziwne rzeczy: 100 mil kilka dni temu na lotnisko - wibracje, dzisiaj powrót ta samą drogą z lotniska - wibracji brak. Cholera - może to ta pianka w oponach?
 

Michal

Moderator
No to może niech wulkanizator zdejmie Ci oponę z felgi i sprawdzi co tam się dzieje w środku?
 

nabrU

Moderator
Wiele to by mi nie dało (poza potencjalnym odkryciem przyczyny), gdyż niezależny warsztat w takim wypadku zaproponuje mi zapewne zakup nowych opon. A to mi się nie uśmiecha, bo już na wyważanie wydałem ok. 100 funtów i jestem nadal 'w lesie'.

Wolałbym aby Tesla (w ramach wizyty 23 czerwca) doszła do przyczyny tych wibracji, bo gdy się okaże, że to np. pianka, wtedy oni - jak mniemam - powinni wadliwe opony wymienić w ramach gwarancji. Samochód w końcu ma niecałe 2 lata, a opony jakieś 4,5mm bieżnika (i koła były rotowane zgodnie z zaleceniami Tesli - do tej pory 3 razy). Tyle, że na to trzeba czekać potencjalnie miesiąc cały czas używając samochodu :(
 

Michal

Moderator
Wiele to by mi nie dało (poza potencjalnym odkryciem przyczyny), gdyż niezależny warsztat w takim wypadku zaproponuje mi zapewne zakup nowych opon. A to mi się nie uśmiecha, bo już na wyważanie wydałem ok. 100 funtów i jestem nadal 'w lesie'.

Wolałbym aby Tesla (w ramach wizyty 23 czerwca) doszła do przyczyny tych wibracji, bo gdy się okaże, że to np. pianka, wtedy oni - jak mniemam - powinni wadliwe opony wymienić w ramach gwarancji. Samochód w końcu ma niecałe 2 lata, a opony jakieś 4,5mm bieżnika (i koła były rotowane zgodnie z zaleceniami Tesli - do tej pory 3 razy). Tyle, że na to trzeba czekać potencjalnie miesiąc cały czas używając samochodu :(
Ja nie wierzę, że po 2 latach wymienią Ci opony "na gwarancji" :) weź...
 

6a8

Posiadacz elektryka
Zawsze mają magiczną formułę "uszkodzenie mechaniczne" ( np: opona doznała szoku po wjechaniu w dziurę ... ). Przyglądał się ktoś może, ta pianka to jest pasek czy coś jak pierścień ? Bo taki pasek to w wyniku wady fabrycznej może się odkleić w miejscu łączenia i doznać dodatkowej swobody. Pierścień, chyba trudniej.
Ale, trzymam za sukces :)
Aha, mnie kiedyś mówili, że na jednej osi może być 1.5 mm różnicy, więc jak wymiana to raczej dwie.
Albo używana o zbliżonej głębokości, ale używane to mogą być po przejściach.
 

nabrU

Moderator
Ja nie wierzę, że po 2 latach wymienią Ci opony "na gwarancji" :) weź...

Jestem dobrej myśli, Ty możesz to nazwać naiwnością itp ;). A jak nie uznają reklamacji / gwarancji i każą zapłacić to się użyje kredytów Tesli, a nie 'żywej' kasy u wulkanizatora, Choć łatwo nie odpuszczę, jeśli okaże się, że to pianka (nawet zażądam zwrotu za 2 x wyważanie) (y)

I story o odklejeniu się pianki nie jest wcale takim rzadkim przypadkiem (opisy żywcem jakby mój przypadek):




https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/nylxy8
https://www.reddit.com/r/TeslaModel3/comments/1b495cv
P.S. Trochę pogrzebałem we wpisach grupy Tesla Owners UK na FB:

1748032609239.png


1748032672632.png


@Michal, widać mamy chyba lepszą obsługę klienta w Tesli :p
 
Last edited:

umcus

Pionier e-mobilności
@Michal, widać mamy chyba lepszą obsługę klienta w Tesli :p
Nie tylko w Tesli. U nas nadal pokutuje zasada, że roszczeniowy klient-oszust chce coś wysępić od biednego sprzedawcy. Reklamacja opon czy butów - choćby buty się rozkleiły tydzień po zakupie albo opona biła to werdykt sprzedawcy "niewłaściwe użytkowanie" - walka z wiatrakami.
 

nabrU

Moderator
Nie chciałem pisać tego wprost @umcus, bo jest tu trochę osób, którym 'przeszkadza' moje miejsce zamieszkania i porównywanie go do PL ;) Zdanie na temat obsługi klienta można sobie wyrobić idąc do supermarketu w UK i w PL. Kto był to wie o czym mówię :)

No ale nie chwalmy dnia (Tesli), przed zachodem słońca (wizytą serwisową) :p
 
Top