Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 62184, member: 89"] Aha jeszcze dodam jak ja jeżdżę trasu około 500 km po autostradach (Warszawa - Szczecin albo Warszawa - Słupsk): Tesla jest naprawdę dobra w prognozowaniu zużycia i % baterii z jakim dojedziesz do celu (podobno bierze pod uwagę profil wysokości, wiatr, temperaturę i opady), więc ja robię tak na przykładzie trasy Warszawa - Szczecin: [LIST] [*]Przed wyjazdem sprawdzam ile potrzebuje baterii, żeby dojechać do ładowarki. Jeśli chcę się zatrzymać tylko raz w Poznaniu, to zwykle muszę się naładować do 100% w domu przed startem. [*]Wyjazd z Warszawy w kierunku Poznania, to zwykle ciągnięcie się za sznurem tirów, a że nie chce mi się zwykle przepychać, to jadę dość spokojnie razem z innymi - wychodzi średnia około 110-120 kmh. [*]Za rozjazdem do Gdańska droga pustoszeje i wtedy zwiększam prędkość do 140-150 kmh i obserwuje wskazania predykcji baterii na końcu trasy. Jeśli spada za szybko, to zwalniam o 5 kmh, jeśli za wolno, to przyspieszam o 5 kmh. [*]Ogólnie celuję żeby dojechać do SuC w Poznaniu z około 10% - wiadomo 5% też będzie ok ale raczej staram się wstrzelić poniżej 10%, bo wtedy auto ma lepszą (szybszą) krzywą ładowania. [*]W Poznaniu ładuję się do zalecanego poziomu - zwykle ~90% i rura dalej. [*]Znowu jadę tak żeby dojechać, bo mam gdzie się naładować na miejscu, ale tym razem krzywa ładowania mnie nie interesuje, więc raczej celuje w 10-20%, żeby mieć jakiś chociaż mały zapas. [/LIST] Jest szansa, że zimą będę miał do wyboru: [LIST] [*]Jazda całą drogę ~120 kmh - może trochę wkurzać tak powolna jazda ale dużo zależy od natężenia ruchu tirów, bo bez nich będzie ok. [*]Dodatkowe ładowanie w przed Poznaniem (do Poznania przy 120 kmh potrzebuje przy -10C i 5 m/s wiatru w twarz ~103%) - tutaj niestety muszę się podładować 10%, co też mnie trochę denerwuje, bo zjazd zajmuje więcej czasu niż samo ładowanie. [/LIST] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów
Top