Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="KKL, post: 80656, member: 1080"] Odkopie nieco temat.. ostatnio zrobiłem znowu trasę moim Oplem Insignia. Warszawa-Slask-Balice-Slask-Warszawa + jeden dzień po Warszawie. Łącznie 883km. Wg wskazań komputera spaliłem 5.9l, średnia prędkość 96.2 (zanizyla mocno jazda we wtorek po mieście, bo spore korki były a musiałem wziąć śmierdziela, bo żona wzięła e-Soula, przed Warszawa średnia z komputera była 110km/h). Wcześniej jazda na Śląsk i z powrotem oraz przejazd z Balic na Śląsk - prędkość na tempomacie 140km/h (wg GPS 129-130km/h). Przejazd do Balic różnie, momentami 170km/h, momentami 30km/h (spieszyłem się na lotnisko a były korki, więc gdzie się dało przyspieszałem by potem mocno zwolnić). Zatankowałem śmierdziela pod korek, tak porządnie że więcej się nie dało. Weszło 56.2L. To oznacza, że spaliłem niecałe 6.4L/100km. Tankowałem ultimate diesel na BP po 7.29zl. Przejechanie więc 100km kosztowało mnie 46.5zl. Przed jazdą po Warszawie komputer pokazywał średnio 5.7L, więc pewnie efektywnie to by było 6.2L na "instrybutorze". Gdybym miał tę trasę zrobić soulem to sorry, nie dałbym rady (albo raczej bym dał, meczac się i tracąc czas). Jechałbym wolniej i musiałbym się 3 razy ładować na publicznych ładowarkach. Spaliłbym 20-22kWh na 100 co przy cenach GW obecnie dałoby ponad 60zl. Ale nawet licząc ze zniżką VISA, która była w lutym jeszcze, to wyszłoby porównywalnie do BEV a jechałbym wolniej i straciłbym sporo czasu na ładowanie. Dla mnie wniosek prosty - zima jednak śmierdziel lepiej daje rade.. tyle. Ciekawi mnie, czy dalej będą tutaj zaklinajacy, że niemożliwe, by Insignia spaliła 6.4L ;)..fizyka nie pozwala. No cóż, wiem ile paliwa weszło, wiem gdzie jechałem i jak szybko. A inni niech sobie myślą jak chcą.. P.S. Czekam na BEV który bez ładowania będzie mi robił 500km przy prędkościach autostradowych zima, wtedy drugie auto w rodzinie to też będzie elektryk. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów
Top