Rekordowe przebiegi TM3, dotychczasowe problemy

kpolak

Zadomawiam się
Witajcie,

Dobijam do 50k km, nie uważam że to jakoś dramatycznie dużo, mało też nie jest. Auto z 2020 zarejestrowane w marcu 2020 zacząłem zjeździć dopiero w weekend majowy ze względu na COVID. Zadałem sobie pytanie jakie przebiegi mają TM3 jeżdżące po naszym pięknym kraju i jakich problemów doświadczyły możecie się podzielić informacjami. Myślę, że temat ciekawy dla osób rozważających zakup.

U mnie w ramach tych 50k wystąpiły następujące problemy/tematy:
1. odpadł mi lakier na prawym progu - jak zgłaszałem do Tesli w PL nie było jeszcze body shopu więc trzeba będzie to naprawić jakoś w najbliższym czasie
2. mam problem z prawą przednią lampą (przy temp. -3 - auto garażowane pod chmurką) przestaje działać migacz ;-). Po kilku kilometrach problem ustępuje. W serwisie wymienili lampę (za pierwszym razem), moduł starowania lampami i wycieraczkami (za drugim razem), problem nie ustąpił ale ponieważ nadeszła wiosna i problem ustąpił odłożyliśmy wspólnie z serwisem temat do mrozów nadchodzącej zimy.
3. Wymieniłem sobie sam filtr kabinowy.

I tyle.
 

solik

Pionier e-mobilności
A jak wnetrze pod katem trzaskow, skrzypien i innych dzwiekow np na nierownosciach?
 

kpolak

Zadomawiam się
A jak wnetrze pod katem trzaskow, skrzypien i innych dzwiekow np na nierownosciach?
Cos mi delikatnie w tylnich lewych drzwiach lata. Odgłos jakby jakis lekki plastikowy przedmiot aIe przemieszczał na wysokości zamka tuż pod klamka. Bede w serwisie to poproszę aby rozebrali.
 

danielm

Pionier e-mobilności
sierpień 2019, sr+. coś mi gdzieś tam z tyłu skrzypi delikatnie ale nie umiem zdiagnozować siedząc za kierownicą :) kiedyś pomogło złożenie i rozłożenie tylnej kanapy :) więcej grzechów nie pamiętam. w serwisie była z jedną drobną usterką: lewy kierunkowskaz mrugał stale, nie umiał mrugać 3 razy :)
 

Michal

Moderator
Ja mam: TM3 LR 2021 odebrany w 17.12 2020 z przebiegiem obecnie ponad 22 000 km
Freemont - jedna z pierwszych partii M3 z pompą ciepła i to chyba z tym był problem na początku - opis poniżej
Bateria E3D (podobno Panasonic ale nie mam o tym danych o pojemności) z WLTP 580 km - danych o ładowaniach wynika, że obecnie mam użyteczną pojemność około 71kWh.
Data produkcji 22.10.2020

Nic nie trzeszczy.

Problem miałem jeden - przy -15C w styczniu (kiedy jeszcze auto stało pod chmurką) miałem problemy z akumulatorem 12V - samochód rano nie reagował na nic.
Robili 2 podejścia do naprawiania (dostałem na ten czas zastępczy TMX):
  1. Wiązka przewodów od pompy ciepła - pomogło na kilka godzin i oddałem znowu tego samego dnia.
  2. Drugim razem wymienili akumulator - ale zrobiło się cieplej, więc nie wiem czy to pomogło - moim zdaniem nie.
Moim zdaniem problem polegał na tym, że 12V był za rzadko doładowywany, a przy mrozach pompa ciepła go zjadała, więc w końcu całość padała. W każdym razie chyba miesiąc później wyszła aktualizacja, która to poprawiła, ale okaże się przy kolejnych mrozach :)

Ps. @kpolak - musisz zrobić update stopki :)
Baterię możesz sprawdzić w dokumentach rejestracyjnych jest taki jeden papier ("Complete Vehicles EC Certificate Of Conformity"), na którym ja mam "Variant: E3D".
 
Last edited:

sd tosia

Posiadacz elektryka
TM3 LR, 2019, 47600km - coś trzeszczy (wpada w rezonans) w okolicach przednich drzwi pasażera albo nawiewu; może coś w nawiewie, kamyczek czy ususzona mucha. Pół samochodu zapewne trzeba rozkładać. No i ostatnio problem ze stykaniem czytnika kart na USB.
Kiedyś - podczas ładowania DC auto wpadło w dziwny stan i się uparło że ładować się nie będzie i koniec. AC działało. Restart pomógł.
 

kpolak

Zadomawiam się
Ja mam: TM3 LR 2021 odebrany w 17.12 2020 z przebiegiem obecnie ponad 22 000 km
Freemont - jedna z pierwszych partii M3 z pompą ciepła i to chyba z tym był problem na początku - opis poniżej
Bateria E3D (podobno Panasonic ale nie mam o tym danych o pojemności) z WLTP 580 km - danych o ładowaniach wynika, że obecnie mam użyteczną pojemność około 71kWh.
Data produkcji 22.10.2020

Nic nie trzeszczy.

Problem miałem jeden - przy -15C w styczniu (kiedy jeszcze auto stało pod chmurką) miałem problemy z akumulatorem 12V - samochód rano nie reagował na nic.
Robili 2 podejścia do naprawiania (dostałem na ten czas zastępczy TMX):
  1. Wiązka przewodów od pompy ciepła - pomogło na kilka godzin i oddałem znowu tego samego dnia.
  2. Drugim razem wymienili akumulator - ale zrobiło się cieplej, więc nie wiem czy to pomogło - moim zdaniem nie.
Moim zdaniem problem polegał na tym, że 12V był za rzadko doładowywany, a przy mrozach pompa ciepła go zjadała, więc w końcu całość padała. W każdym razie chyba miesiąc później wyszła aktualizacja, która to poprawiła, ale okaże się przy kolejnych mrozach :)

Ps. @kpolak - musisz zrobić update stopki :)
Baterię możesz sprawdzić w dokumentach rejestracyjnych jest taki jeden papier ("Complete Vehicles EC Certificate Of Conformity"), na którym ja mam "Variant: E3D".
Dzięki za hint ze stopką.

Jeszcze mi się przypomniało, że ze dwa razy miałem problem z portem ładowania w gorące dni nie chciał się otworzyć trzeba było delikatnie podważyć.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
2019 ok 20000km. Parowała mi prawa tylna lampa. Nawierciłem i nie paruje ale czasem zaleję ją na myjni. Odparuje i ok.
Gdybym nie nawiercił, to by mi wymienili, ale nowa też nie majątek . Nie chce mi się
Tylna klapa czasem nie da się zamknąć za pierwszym razem (nie bylo jeszcze automatu) , trzeba przywalić, to przywalamy.
Kilka zawieszeń systemu, i z dwa razy "ciemność widzę", dziwne zachowanie np. nie chciała ruszyć ze skrzyżowania (trzeba bylo zrobić Park) . Komunikat uszkodzenia SOS Ale to wynik też pewnie ciągłych czasem nieudanych aktualizacji, których przeżyłem z 50?
Tyle pamietam i żaden z tych przypadków nie uziemił auta.
 
Last edited:
Top