"Replace low voltage battery"

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
a nie da si€ tego normalnym prostownikiem podladac? czy do tesli musi byc jakis poswiecany?
To nie chodzi o niedoladowany akumulator 12V.
Akumulator 12V w razie potrzeby jest ladowany z baterii glownej - pisze o tym nawet instrukcja.
Jezeli wywala takie bledy ze "wymienic akumulator" albo "vehicle shutdown" to na moje jest to grubszy problem, moze to aku, moze jakis konwerter DC-DC- nie wiem, nie interesuje mnie to, po to sie kupuje nowe auto zeby serwis takie rzeczy ogarnial, i to nie po miesiacu :)

PS. Tak sobie teraz mysle - przy tak rozwinietej elektronice w TM3 - powinien byc pomiar stanu napiecia akumulatora wyswietlony na ekranie - 15 lat temu w BMW takie rzeczy byly w ukrytym menu.
 

p0li

Pionier e-mobilności
To nie chodzi o niedoladowany akumulator 12V.
Akumulator 12V w razie potrzeby jest ladowany z baterii glownej - pisze o tym nawet instrukcja.
Jezeli wywala takie bledy ze "wymienic akumulator" albo "vehicle shutdown" to na moje jest to grubszy problem, moze to aku, moze jakis konwerter DC-DC- nie wiem, nie interesuje mnie to, po to sie kupuje nowe auto zeby serwis takie rzeczy ogarnial, i to nie po miesiacu :)
oczywiscie masz racje - problemem moze byc tez akku o zbyt malej pojemnosci - tesla podejzewam ze to mierzy i stad komunikat
dlatego Must kiedys pisal ze chca w ogole odejsc od 12V osobnej baterii a zalilac cale LV y odcyepu od glownej baterii - ale to nie jest takie proste jak sie wydaje wiec pewnie prace potrwaja dluzej niz 2 tygodnie ;)
PS. Tak sobie teraz mysle - przy tak rozwinietej elektronice w TM3 - powinien byc pomiar stanu napiecia akumulatora wyswietlony na ekranie - 15 lat temu w BMW takie rzeczy byly w ukrytym menu.
tu pozostaje kupno na stacji woltomierza wtykanego w gniazdo zapalniczyki (tesla ma takie?)
 

Michal

Moderator
Miałem taki problem rok temu zimą ale przy -15C... Skończyło się na wymianie akku 12V i jakiś wiązek przewodów, przy czym moim zdaniem problemem było oprogramowanie, które podobno poprawili jakoś w marcu. Tesla ma taki problem, że usypia system przy bezczynności żeby oszczędzać baterię, a jeśli potrwa to zbyt długo i 12V się w tym czasie za mocno rozładuje, to może być klops...
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Zadzwonilem do Tesli - najpierw pomoc techniczna poprosila zeby zrestartowac auto (przyciski na kierownicy) oraz wlaczyc/wylaczyc zeby zobaczyc czy alarmy nie znikna same ;) Nie zniknely ;)
Pozniej poprosili zeby podlaczyc TM3 do ladowania zeby mogli zdiagnozowac zdalnie (czy raczej potwierdzic aktywne alarmy).
No i zdiagnozowali tak, ze mam sie pojawic w ASO.

Co fajne - zrobili szybka notke "w systemie" z opisem problemu zebym na miejscu nie musial wszystkiego wyjasniac jeszcze raz.

Auto juz odstawilem do lokalnego serwisu.
Dali zastepcze niebieskie LR+ z 2019r wiec no stress.

W zastepczym kierownica jest z prawdziwej skory - fajna, chetnie bym przygarnal taka do mojej TM3P :)
 
To nie chodzi o niedoladowany akumulator 12V.
Akumulator 12V w razie potrzeby jest ladowany z baterii glownej - pisze o tym nawet instrukcja.
Jezeli wywala takie bledy ze "wymienic akumulator" albo "vehicle shutdown" to na moje jest to grubszy problem, moze to aku, moze jakis konwerter DC-DC- nie wiem, nie interesuje mnie to, po to sie kupuje nowe auto zeby serwis takie rzeczy ogarnial, i to nie po miesiacu :)

Niekoniecznie. Piszę z osobistego doświadczenia, nie teoretyzuję.

Niedoładowany akumulator 12v rzeczywiście wg instrukcji powinien się ładować z baterii głównej, ale historycznie były z tym (software'owe) problemy. Mnie ściągali lawetą do obcego kraju i wymieniali akumulator podczas gdy (po fakcie się okazało, że) wystarczyłoby go podładować 🤷‍♂️

Fajnie, że dostałeś szybki termin w serwisie. Niefajnie, że przez oficjalne kanały się tego nie da ogarnąć (mówią, żeby używać appki, w której się "nie da"). Jakby ktoś miał podobny problem i miał czekać miesiąc, to pewnie warto podnieść plastiki z przodu i podładować akumulator.
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Ale to co piszesz jest kwadratura kola imho, tzn:
1. Bateria glowna powinna ladowac akumulator 12V wg producenta ale powiedzmy nie laduje bo sa problemy z softem badz czymkolwiek innym.
2. Nie mam jak tego potwierdzic i sprawdzic napiecia na akumulatorze bez wyjmowania plastikow z frunka - mozna to bylo zaimplementowac w GUI, nie zrobiono tego z jakiegos powodu. Instrukcja o pomiarze napiecia aku 12V tez nic nie mowi.
3. Co do appki i terminow - 100% zgody - w apce na za miesiac a jak pomeczysz infolinie to przyjezdzaj od razu - bezsens zupelny.
Do tego w apcje nie pojawil sie kod bledu na podstwie ktorego mozna umowic wizyte w ASO (w przeciwienstwie np do niedopompowanych opon lol). Malo tego - w apce w zakladce bateria nie ma nic n/t problemow z 12V akumulatorem zeby na tej podstawie umowic serwis.
4. Chodzi troche o "zasady" - jezeli uzytkownicy beda wyreczac Tesle jezeli chodzi o ladowanie akumulatora samemu (jezeli to jest problemem) - to firma bedzie miala w nosie ulepszanie softu (po co, najwyzej sobie uzytkownik aku podladuje). Tak jak 100 osob przyjedzie do ASO z tym samym problemem - fix bedzie w najblizszym OTA.

Ciekawi mnie tez czy sa komunikaty bledu apropo niedoladowanego akumulatora - bo u mnie bylo "skontaktuj sie z serwisem na wymiane akumulatora" a brzmi to troche grozniej niz "podladuj akumulator".

Jak na moje to nie bedzie problem z samym aku a raczej osprzetem pomiedzy AKU 12V a glowna bateria - ale to juz sie okaze za kilka dni.
 

Michal

Moderator
Trzeba zgłaszać, to poprawią permanentnie.
 
Top