KrzysztofFly
Moderator
Po kilku długich miesiącach, wróciłem do tematu montażu oryginalnej ładowarki indukcyjnej, której zabrakło w moim e-C4 w wersji Shine. Jak zapewne większość wie, wcześniej było to standardowe wyposażenie bogatszych wersji. Niestety późniejsze braki na rynku półprzewodników skasowały to wyposażenie ze wszystkich wersji i dzisiaj nie występuje nawet jako płatna opcja.
Po pierwszej przymiarce i poszukiwaniu "luźnych wtyczek" w swoim samochodzie z lewej strony konsoli środkowej, stwierdziłem, że niestety samochód nie ma niewykorzystanych wtyczek, w które wystarczy wpiąć zakupioną uprzednio za kilkadziesiąt złotych ładowarkę z demontażu. Niestety pierwszą ładowarkę zakupiłem bez okablowania, tak więc nie bardzo miałem nawet jak kombinować z podłączeniem na stole. Próbowałem także szukać gdzieś w internecie jakiegoś schematu z opisem pinów ładowarki, niestety bezskutecznie. Po kilku miesiącach powróciłem do pomysłu, w związku z tym dokupiłem kolejną używaną ładowarkę, tym razem z wtyczką i kawałkiem kabla oraz kontrolką działania ładowarki, również z kawałkiem kabla. Niestety moje próby dedukcji podłączenia nie przyniosły rezultatu, gdyż pomimo teoretycznego rozpracowania większości kabli, ładowarka nie chciała wystartować. W międzyczasie dorobiłem się także pełnego oryginalnego okablowania (wiązki kabli), co niestety również zbytnio nie pomogło, gdyż okazało się, że w gnieździe (po prawej stronie konsoli) do którego się ją podłącza brakuje odpowiedniego okablowania, więc znowu utknąłem w miejscu, aż do wczoraj. Wczoraj nastąpił przełom w sprawie, gdyż w moje ręce wpadł "dawca" wiedzy o tym gdzie i jakie są napięcia (Shine z 2021 roku, wyposażony przez fabrykę w ładowarkę) Tak więc wystarczyło kilka minut i miernik w rękach aby ustalić, gdzie i co podłączyć. Tak więc jeszcze wczoraj wieczorem na stole uruchomiłem ładowarkę, co prawda jeszcze nie zamontowałem jej w samochodzie, jednak na to potrzebuję jeszcze kilku dni, aby przemyśleć gdzie i na której wiązce ją podłączę.
Uprzedzam od razu, że nie będę podawał koloru kabli w wiązce, gdyż w dwóch posiadanych w moich zasobach, są one różne. Jedną mam oryginalną z C4, druga chyba razem z ładowarką zamontowana była w jakimś Peugeocie. Podam natomiast piny, które są wyraźnie opisane zarówno na ładowarce jak i wtyczce. Druga rzecz, to kwestia kontrolki działania, nie jest ona niezbędna i ładowarka działa także bez niej, natomiast podłączanie jej nie ma zbytniego sensu, gdyż w konsoli okienko jest zaślepione.
PIN 7 - masa
PIN 4 i 12 - +12V
PIN 5 i 6 - + dioda (są dwa kolory diód)

Zacząć trzeba od zakupu używanej ładowarki (polecam z wtyczką, będzie prościej) wygląd i numery poniżej:

Jeśli ktoś bardzo chce, to do C4 można kupić w serwisie oryginalną wiązkę 9834105280 (na tą chwilę 176,30), chociaż szczerze powiedziawszy niewiele ona da, gdyż zapewne i tak nie będziesz miał odpowiednich kabli w gnieździe (fotki poniżej).

tutaj nie ma

tutaj są (zdjęcie dawcy wiedzy)

jeszcze na stole ale już z podłączonym zasilaniem i działa

Sam montaż w samochodzie dodam później, jak się już do tego ostatecznie zabiorę, myślę jednak, że to co opisałem, pozwoli bez problemu dodać wspomnianą ładowarkę w każdym z bliźniaków e-C4 z koncernu Stellantis (Citroen, DS, Peugeot, Opel).
Co ciekawe, aktualnie Citroen ma w sprzedaży zestaw do montażu oryginalnej ładowarki (do C4 nr zestawu to 1681052880, w cenie 818,88) zestaw zawiera ładowarkę, nakładkę gumową z symbolem ładowarki, kabel i kilka opasek. Citroen sprzedaje zestaw z dosyć długim kablem i proponuje wpięcie do BSI.

Ciąg dalszy nastąpi ....
Po pierwszej przymiarce i poszukiwaniu "luźnych wtyczek" w swoim samochodzie z lewej strony konsoli środkowej, stwierdziłem, że niestety samochód nie ma niewykorzystanych wtyczek, w które wystarczy wpiąć zakupioną uprzednio za kilkadziesiąt złotych ładowarkę z demontażu. Niestety pierwszą ładowarkę zakupiłem bez okablowania, tak więc nie bardzo miałem nawet jak kombinować z podłączeniem na stole. Próbowałem także szukać gdzieś w internecie jakiegoś schematu z opisem pinów ładowarki, niestety bezskutecznie. Po kilku miesiącach powróciłem do pomysłu, w związku z tym dokupiłem kolejną używaną ładowarkę, tym razem z wtyczką i kawałkiem kabla oraz kontrolką działania ładowarki, również z kawałkiem kabla. Niestety moje próby dedukcji podłączenia nie przyniosły rezultatu, gdyż pomimo teoretycznego rozpracowania większości kabli, ładowarka nie chciała wystartować. W międzyczasie dorobiłem się także pełnego oryginalnego okablowania (wiązki kabli), co niestety również zbytnio nie pomogło, gdyż okazało się, że w gnieździe (po prawej stronie konsoli) do którego się ją podłącza brakuje odpowiedniego okablowania, więc znowu utknąłem w miejscu, aż do wczoraj. Wczoraj nastąpił przełom w sprawie, gdyż w moje ręce wpadł "dawca" wiedzy o tym gdzie i jakie są napięcia (Shine z 2021 roku, wyposażony przez fabrykę w ładowarkę) Tak więc wystarczyło kilka minut i miernik w rękach aby ustalić, gdzie i co podłączyć. Tak więc jeszcze wczoraj wieczorem na stole uruchomiłem ładowarkę, co prawda jeszcze nie zamontowałem jej w samochodzie, jednak na to potrzebuję jeszcze kilku dni, aby przemyśleć gdzie i na której wiązce ją podłączę.
Uprzedzam od razu, że nie będę podawał koloru kabli w wiązce, gdyż w dwóch posiadanych w moich zasobach, są one różne. Jedną mam oryginalną z C4, druga chyba razem z ładowarką zamontowana była w jakimś Peugeocie. Podam natomiast piny, które są wyraźnie opisane zarówno na ładowarce jak i wtyczce. Druga rzecz, to kwestia kontrolki działania, nie jest ona niezbędna i ładowarka działa także bez niej, natomiast podłączanie jej nie ma zbytniego sensu, gdyż w konsoli okienko jest zaślepione.
PIN 7 - masa
PIN 4 i 12 - +12V
PIN 5 i 6 - + dioda (są dwa kolory diód)

Zacząć trzeba od zakupu używanej ładowarki (polecam z wtyczką, będzie prościej) wygląd i numery poniżej:

Jeśli ktoś bardzo chce, to do C4 można kupić w serwisie oryginalną wiązkę 9834105280 (na tą chwilę 176,30), chociaż szczerze powiedziawszy niewiele ona da, gdyż zapewne i tak nie będziesz miał odpowiednich kabli w gnieździe (fotki poniżej).

tutaj nie ma

tutaj są (zdjęcie dawcy wiedzy)

jeszcze na stole ale już z podłączonym zasilaniem i działa

Sam montaż w samochodzie dodam później, jak się już do tego ostatecznie zabiorę, myślę jednak, że to co opisałem, pozwoli bez problemu dodać wspomnianą ładowarkę w każdym z bliźniaków e-C4 z koncernu Stellantis (Citroen, DS, Peugeot, Opel).
Co ciekawe, aktualnie Citroen ma w sprzedaży zestaw do montażu oryginalnej ładowarki (do C4 nr zestawu to 1681052880, w cenie 818,88) zestaw zawiera ładowarkę, nakładkę gumową z symbolem ładowarki, kabel i kilka opasek. Citroen sprzedaje zestaw z dosyć długim kablem i proponuje wpięcie do BSI.

Ciąg dalszy nastąpi ....