Właśnie wydaje mi się, że to jest "opór" na kierownicy. Progresywność polega na tym, że przy większej prędkości koła mniej się skręcają przy tym samym ruchu kierownicy. Do tego w środkowym położeniu powinna być taka martwa strefa, żeby się nie huśtać non stop lewo prawo.Nie wiem, ale mi sie jeżdzi najlepiej na komfort, lżej się kręci
Trochę pomieszałeś. Progresywnie polega na tym, że maleje moc wspomagania kierownicy wraz ze wzrostem prędkości. Koła masz na stałe połączone maglownicą z kolumną kierownicy, wiec nie mogą się mniej skręcać w zależności od prędkości. Taka opcja realizowana jest w przypadku ster by wire, gdzie kolumna kierownicy nie jest na sztywno połączona z kołami.Właśnie wydaje mi się, że to jest "opór" na kierownicy. Progresywność polega na tym, że przy większej prędkości koła mniej się skręcają przy tym samym ruchu kierownicy. Do tego w środkowym położeniu powinna być taka martwa strefa, żeby się nie huśtać non stop lewo prawo.
Tzn nie jestem ekspertem, ale tak mi się wydaje.
Kolega miał racje. Progresywny to różne przełożenia. Mam w BMW. Na parkingu półtora obrotu od lewego skrajnego do prawego skrajnego. Jak szybciej jadę musi być koło kierownicy obrócone dużo więcej do tego samego skrętu kół.Trochę pomieszałeś. Progresywnie polega na tym, że maleje moc wspomagania kierownicy wraz ze wzrostem prędkości. Koła masz na stałe połączone maglownicą z kolumną kierownicy, wiec nie mogą się mniej skręcać w zależności od prędkości. Taka opcja realizowana jest w przypadku ster by wire, gdzie kolumna kierownicy nie jest na sztywno połączona z kołami.
Odnośnie wspomagania w Tesli ja zazwyczaj jeżdżę na komfort, choć czasami poza miastem przełączam na sport.
Steer by wire nie jest niezbędne dla uzyskania zmiennego przełożenia układu kierowniczego.Taka opcja realizowana jest w przypadku ster by wire,
Czy regulowanie prędkości przy lekko skręconej kierownicy powoduje zmianę skrętu kół? Czy jest to wyczuwalne dla kierowcy?Kolega miał racje. Progresywny to różne przełożenia. Mam w BMW. Na parkingu półtora obrotu od lewego skrajnego do prawego skrajnego. Jak szybciej jadę musi być koło kierownicy obrócone dużo więcej do tego samego skrętu kół.
Zgadzam się, pomieszalem. Prawidłowo powinno być ; ustawienie siły działania pompy wspomagania - progresywne bądź regresywne wspomaganie siły kierowania 😀@ducarider ale nie mieszajmy aktywnego układu kierowniczego z progresywnym wspomaganiem. Właściwie to powinno się nazywać regresywne, bo jego siła maleje wraz z prędkością.
Aktywne układy kierownicze o których wspomina @ciastek nie są standardem. Audi nazywa to „Dynamiczne sterowanie”, Mercedes mówi o wspomaganiu kierowania zależnym od prędkości „Aktywna odpowiedź osi” a Porsche o „elektromechanicznym wspomaganiu kierownicy” (Porsche Torque Vectoring PTV i PTV Plus). Tam jest elektromechaniczny nastawnik, umieszczony między kierownicą a przekładnią kierowniczą, zwiększa lub zmniejsza kąt skrętu podawany za pomocą kierownicy i rzeczywiście zmienia on częściowo przełożenia układu kierowniczego. Niestety takie układy mają też ograniczenia. Dopiero steer by wire je wyeliminuje i będzie można skrętem 180 stopni obrócić koła na parkingu od ich maksymalnych wychyleń.